2015-12-17, 19:55
Medlem
Eregussens avatar
Knappast en spoiler men.

Citera
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
En annan smågrej jag störde mig på är

Citera
Medlem
Eregussens avatar
Knappast en spoiler men.
Citat:
Ursprungligen postat av Eregussen
Citera
2015-12-17, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaktguide
Missade du scenen i empire strikes back där Han Solo använder Lukes svärd?

Var längesen jag såg den och har inget minne av att det var just lukes svärd som användes!

Men erkänner ju som sagt att det jag så enbart är saker jag hört och inte kan bevisa.
Citera
2015-12-17, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
För det första är Luke helt borta i den situationen och för det andra så stämmer det inte att Lucas ord är lag, han äger inte Star Wars längre och har absolut inget att säga till om.

Det hade han dock under den tiden men som sagt låter just den delen vara en myt/spinoff teori.
Citera
2015-12-17, 20:02
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
För det första är Luke helt borta i den situationen och för det andra så stämmer det inte att Lucas ord är lag, han äger inte Star Wars längre och har absolut inget att säga till om.

En jedi är aldrig helt borta. Möjligtvis rent fysiskt, men på den mentala banan är det ingen orimlig tanke att tänka sig att han känner av sin omgivning och påverkar den.

Nu pratar vi ju om filmer som är gjorda då Lucas ägde allt. Angående Lucas så kommer han som sagans kreatör och skapare alltid vara den som har rätt. Ungefär som att säga att Tolkien inte har något att säga till om angående det filmiska praktfiaskot The Hobbit. Rätt i juridisk mening, men inte på så många andra vis.

Jar Jar är på riktigt i denna saga. Sen kan man tycka att det är bra eller dåligt.
Citera
2015-12-17, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DirhChefotsir
Det du säger ang. Att man inte bara kan trolla fram en op-boss från ingenting är givetvis en mycket bra poäng. Dock kan han fortfarande vara fruktansvärt mäktig och ha chans mot Luke utan att för den delen kunna använda återupplivning.

Ja, än sen?

Citat:
Just enbart det att han kan styra liv kan lika gärna va överdrifter från kejsaren eller rentav lögner som Plagueis spridit själv för att framstå som mäktigare.

Sidious var fram till att EU i stort sett fimpades känd som den mäktigaste Sithen i galaxens historia. Han behövde knappast framhäva sig för någon utan tvärtom i det läget där han skall få Anakin att nappa finns det starka poänger med att vara öppenhjärtligt ärlig (eftersom avsikten var att få Anakin lockad till den mörka sidan).

Men givetvis kan det vara en lögn också precis som jag skrev.

Citat:
Sen en helt annan grej. När får man reda på att Luke är mäktigare än Anakin/Vader? Går inget minne utav det nånstans och vill därför hävda att Väder är mäktigast nånsin.

Först ljussabel-fiaskot och nu detta? Är du ett troll?

I ROTJ när imperiet tar emot kejsaren förklarar kejsaren att Luke blivit "mäktig" i kraften och att Vader måste återförena Luke med kejsaren och Vader för att båda omvända honom. Detta säger han givetvis därför att Sidious på nytt (precis som mellan Anakin och Dooku) planerar en ny lärljunge då Vader inte uppfyllde den potential Anakin hade men som gick förlorat efter förlusten mot Obi-wan. Detta förklaras i novellerna till epilogerna. Han fick ju rätt iom att Vader förlorade mot Luke (sedan Luke med hjälp av kraften utnyttjat sin fars identitetskonflikt).

Börjar bli trött på att lära upp dig. Du verkar inte kunna någonting men har ändå en färdig bild över hur det skall vara?
Senast redigerad av Krakem 2015-12-17 kl. 20:19.
Citera
2015-12-17, 20:17
Avslutad
Citat:
Snoke är inte okänd för rebellerna utan känd sedan många år.

Ok tack. Inte sett den själv ännu och får göra det innan jag till 100% bestämmer mig för om teorin är relevant eller inte.
Citera
2015-12-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Ja, än sen?

Sidious var fram till att EU i stort sett fimpades känd som den mäktigaste Sithen i galaxens historia. Han behövde knappast framhäva sig för någon utan tvärtom i det läget där han skall få Anakin att nappa finns det starka poängdu? med att vara öppenhjärtligt ärlig (eftersom avsikten var att få Anakin lockad till den mörka sidan).

Men givetvis kan det vara en lögn också precis som jag skrev.

Först ljussabel-fiaskot och nu detta? Är du ett troll?

I ROTJ när imperiet tar emot kejsaren förklarar kejsaren att Luke blivit "mäktig" i kraften och att Vader måste återförena Luke med kejsaren och Vader för att båda omvända honom. Detta säger han givetvis därför att Sidious på nytt (precis som mellan Anakin och Dooku) planerar en ny lärljunge då Vader inte uppfyllde den potential Anakin hade men som gick förlorat efter förlusten mot Obi-wan. Detta förklaras i novellerna till epilogerna. Han fick ju rätt iom att Vader förlorade mot Luke (sedan Luke med hjälp av kraften utnyttjat sin fars identitetskonflikt).

Börjar bli trött på att lära upp dig. Du verkar inte kunna någonting men har ändå en färdig bild över hur det skall vara?

Är det inte logiskt att jag drar slutsatser på vad jag vet och hört menar du

För övrigt är jag bara genuint intresserad av star Wars men det var för längesen jag såg filmerna därav mitt minnestapp.

Sen om du inte vill diskutera SW fattar jag inte vad du gör här?
Citera
2015-12-17, 20:39
Medlem
Adelaides avatar
Jag såg den igår. Jag tyckte den var bra, men jag kan tyvärr inte säga att jag blev imponerad.

Motiveringar:

Det märks nästan direkt att det är Disney som står för filmen. Tror dessutom att Disney är mer intresserad av pengar snarare än att släppa en bra uppföljare.

En svag 7/10 blir min röst.
Citera
2015-12-17, 20:51
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
En annan smågrej jag störde mig på är

Haha håller med. Det var riktigt larvigt. Som taget ur ett kasst TV-spel. Nog sämsta scenen i hela filmen.
Citera
2015-12-17, 20:57
Medlem
santacls avatar
Härlig film, många nods till dom gamla filmerna.

Daisy Ridley är en framtida stjärna ? Vilket fall så gillade jag henne klart bäst, även Adam Driver gjorde en solid insats. BB-8 va ju bara för charmig också.

Mindre bra va väl Carrie Fisher men hon fick knappt öppna munnen och lika bra va väl det.

Men hur kom det sig att Captain Phasma mer eller mindre hade 0 screen time, dom hade byggt upp den karaktären en hel del och man såg inte många sekunder av henne. Kanske större roll i del 8 ?

Filmen överträffade mina förväntningar och får en stark 8 av 10. Klart bästa filmen jag sett i år och jag är ingen Star Wars nörd på några sätt o vis.
Senast redigerad av santacl 2015-12-17 kl. 21:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in