Citat:
Hovrättens ledamöter gör nog snarare allt de kan för att nollställa sig inför målets prövning och varken gå in i det med övertygelse eller tvivel om skulden. Dom är helt enkelt professionella och tar sin överprövningsuppgift på allvar. Om du fått för dig att exempelvis jag skulle mena att rättegången i hovrätten är en skenprocess så har du missförstått. Däremot är jag liksom flertalet andra i tråden och expertisen som satt sig in i målet övertygad om att de kommer att komma till samma uppfattning om bevisningen som tingsrätten.
I övrigt har det blivit tydligare än någonsin av det senaste dygnets poster från dig att du precis som andra påpekat har bildat din uppfattning i målet inte på någon faktaanalys utan på känslor. Med åren har jag lärt mig att det är helt meningslöst att argumentera med människor som har bildat sig en åsikt i en sakfråga utifrån sina känslomässiga behov. Kreationister tror inte på kreationismen för att det är en logiskt eller vetenskapligt bättre teori än evolutionsteorin, utan för att deras behov av att få ihop sin världsbild med sina religiösa övertygelser kräver det. Och du verkar ha något slags behov i varje fall just nu i ditt liv av att tro tvärtom vad samhället och en majoritet av människorna säger om en dömd människa skuld. Du är inte mottaglig för sakargument och jag kan bara råda övriga postare att inte slösa tid på ett fruktlöst tjafsande med dig om detaljer och fakta som du inte är insatt i och inte ens bryr dig om. Dig råder jag att fokusera på något som kan innebära att du börjar en process för att hantera dina problem. Att hänga i denna tråd dygnet runt är knappast svaret på den frågan.