2015-12-16, 19:22
Medlem
Trumpeters avatar
40 år sedan Bohemian Rhapsody toppade engladslistan, och nu har (ännu) en nytolkning gjorts.
http://www.theguardian.com/music/video/2015/dec/16/queen-bohemian-rhapsody-reinterpreted-video

Vet inte vad man ska använda för ord för att beskriva den..

Som plåster på såren kommer BBC att sända en ny dokumentär om Queen och Bo Rhap på fredag.
http://www.bbc.co.uk/programmes/b06s76l4

To mark the 40th anniversary of Bohemian Rhapsody, this documentary digs deep into archive to tell the story of Queen as it follows their journey from a struggling band gigging at pubs and colleges to the moment they captured the UK's hearts and minds with what was to become one of - if not the - greatest song of all time.

Queen's formative years have never been explored in such detail. With a wealth of unseen interviews, recently unearthed rushes of Queen's first ever video and outtakes from the recording sessions of Bohemian Rhapsody itself, this is the unique story of early Queen, told by the band themselves.

This documentary completes the final part of the trilogy alongside Days of Our Lives and Freddie Mercury: The Great Pretender.

It's simple. It's real. It's raw. It's what happened.
Citera
2015-12-16, 20:33
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
40 år sedan Bohemian Rhapsody toppade engladslistan, och nu har (ännu) en nytolkning gjorts.
http://www.theguardian.com/music/video/2015/dec/16/queen-bohemian-rhapsody-reinterpreted-video

Vet inte vad man ska använda för ord för att beskriva den..

Som plåster på såren kommer BBC att sända en ny dokumentär om Queen och Bo Rhap på fredag.
http://www.bbc.co.uk/programmes/b06s76l4

To mark the 40th anniversary of Bohemian Rhapsody, this documentary digs deep into archive to tell the story of Queen as it follows their journey from a struggling band gigging at pubs and colleges to the moment they captured the UK's hearts and minds with what was to become one of - if not the - greatest song of all time.

Queen's formative years have never been explored in such detail. With a wealth of unseen interviews, recently unearthed rushes of Queen's first ever video and outtakes from the recording sessions of Bohemian Rhapsody itself, this is the unique story of early Queen, told by the band themselves.

This documentary completes the final part of the trilogy alongside Days of Our Lives and Freddie Mercury: The Great Pretender.

It's simple. It's real. It's raw. It's what happened.
Wow, det låter asgrymt. Tack för info.
(Hoppas den kommer med sub nånstans då jag har oerhört svårt att hänga med i "pratad" engelska! )
Citera
2015-12-16, 20:51
Avslutad
Vilka plattor med Queen bör jag lyssna in mig på? Vilka är dom bästa enl. er? Ska ta och läsa igenom tråden också.
Citera
2015-12-16, 21:22
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Vilka plattor med Queen bör jag lyssna in mig på? Vilka är dom bästa enl. er? Ska ta och läsa igenom tråden också.
Holy Moses vilken svårbesvarad fråga!

Queen har(hade) en sån infernalisk spännvidd att det är svårt att nämna speciella plattor. Hårdrock, disco, pop, opera mm återfinns i deras katalog. Jag skulle nog vilja kalla Queen det mest multimusikaliska (vilket jävla ord jag kom på nu!) band som existerat under min tid på jorden!

Alltså, jag kan inte ge dig tips på specifik platta utan du måste helt enkelt lyssna på flera av deras alster för att skaffa dig en egen uppfattning.

Lycka till, du har absolut många trevliga timmar att se fram emot!
Citera
2015-12-17, 09:58
Medlem
Citat:

Sheer Heart Attack (1974)
A Night At The Opera (1975)
The Game (1980)

Dessa tre tycker jag är dom bästa.
Citera
2015-12-17, 11:13
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
The Game (1980)

Läskigt! Jag tänkte rekommendera några skivor igår och samtliga dessa var med på min lista! Jag slänger dock in ett annat album också.

Queen II

Sheer Heart Attack

A Night At the Opera

The Game

Citera
2015-12-17, 19:00
Medlem
Bocken.Bruses avatar
Någon som har Queen - Invite You To A Night At The Warehouse?

Se länk nedan?
Citera
2015-12-17, 19:33
Medlem
Rekommenderar "Who wants to live forever" Kanon låt!
Är en lite lugnare låt, men man kommer in i en jäkla bra stämning
Sektionen runt 2:10 Fantastisk!
Citera
2015-12-19, 18:46
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:

Det tråkiga svaret är att alla skivor har sin charm, vilket jag också tycker. Ska jag ändå prioritera så lyssnar jag mest på de 5 första och Innuendo.
Citera
2015-12-19, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
The Game (1980)

Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Läskigt! Jag tänkte rekommendera några skivor igår och samtliga dessa var med på min lista! Jag slänger dock in ett annat album också.

Queen II

Sheer Heart Attack

A Night At the Opera

The Game

Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Det tråkiga svaret är att alla skivor har sin charm, vilket jag också tycker. Ska jag ändå prioritera så lyssnar jag mest på de 5 första och Innuendo.

Tack för era svar. Ska lyssna in mig på Queen nu! -
Citera
2015-12-20, 20:46
Medlem
monogams avatar
Citat:
Tycker att plattan "Made in heaven" ofta glöms bort i sådana här sammanhang, tycker den är väldigt bra?
Citera
2015-12-22, 20:09
Medlem
Eitzels avatar
Citat:
Fyfan vad jag är tråkig som alltid kommer med samma svar till dessa frågor. Börja från början
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in