2015-12-15, 17:32
Medlem
mrbooms avatar
Ny YouTube kanal med Grand Cru sortimentet : https://www.youtube.com/channel/UCENys9fRHGgySGYLZjcsABg
Senast redigerad av mrboom 2015-12-15 kl. 17:37.
Citera
2015-12-16, 13:13
Medlem
NoelFBs avatar
Edit: Måndag får nog Bonnen sin container från Kina!
Senast redigerad av NoelFB 2015-12-16 kl. 13:28.
Citera
2015-12-16, 18:18
Medlem
mrbooms avatar
Usch vilken crappy film 4verkeri lagt upp på Avantgarde/Celebration Fifty

Den upplevda känslan jag haft som köpt den flertal gånger (iofs den äldre versionen men åndå) är mycket bättre representerad i det här klippet: https://www.youtube.com/watch?v=Kwb7us_HpZg (dom tände på reservstubinen).

Först den intensiva Svea Fifty och Celebration Fifty efter kicka faen ass
Citera
2015-12-16, 19:17
Medlem
zyzlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Usch vilken crappy film 4verkeri lagt upp på Avantgarde/Celebration Fifty

Den upplevda känslan jag haft som köpt den flertal gånger (iofs den äldre versionen men åndå) är mycket bättre representerad i det här klippet: https://www.youtube.com/watch?v=Kwb7us_HpZg (dom tände på reservstubinen).

Först den intensiva Svea Fifty och Celebration Fifty efter kicka faen ass
Tycker de flesta är för "nära" filmade av deras videos :/
Citera
2015-12-16, 19:54
Medlem
Tigerskotts avatar
Svea Asgaard med 91 skott på 783 gram krutvikt tycker jag verkar väldigt spännande Speciellt när man ej har råd att "konkurrera" med högkaliber. 8.6 gram per skott är faktiskt helt ok

EDIT: Den är såklart fin med men kan tänka mig att tempot ej är riktigt lika högt som det i videon fast nog tjusig ändå

http://sveafireworks.se/fyrverkerier.php?namn=asgaard
Senast redigerad av Tigerskott 2015-12-16 kl. 20:06.
Citera
2015-12-16, 20:13
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerskott
Svea Asgaard med 91 skott på 783 gram krutvikt tycker jag verkar väldigt spännande Speciellt när man ej har råd att "konkurrera" med högkaliber. 8.6 gram per skott är faktiskt helt ok

EDIT: Den är såklart fin med men kan tänka mig att tempot ej är riktigt lika högt som det i videon fast nog tjusig ändå

http://sveafireworks.se/fyrverkerier.php?namn=asgaard

Också inne lite på den! Allt handlar om vad Jönsson får in för nyheter i år Den är lite "rörig" men ändå en viss symmetri i effekterna. Den har dessutom tempo och fina färgkombinationer. Tror den kan vara trevlig.

Säkert ungefär det tempot IRL också. Svea brukar vara rätt pålitliga på den biten till skillnad från till exempel vissa Royal Party tårtor. Var inne på att köpa en Balder förra året, skippade det men nån granne la av den och nog fanns tempot där. Ångrade allt mig lite..
Citera
2015-12-16, 20:29
Medlem
zyzlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Också inne lite på den! Allt handlar om vad Jönsson får in för nyheter i år Den är lite "rörig" men ändå en viss symmetri i effekterna. Den har dessutom tempo och fina färgkombinationer. Tror den kan vara trevlig.

Säkert ungefär det tempot IRL också. Svea brukar vara rätt pålitliga på den biten till skillnad från till exempel vissa Royal Party tårtor. Var inne på att köpa en Balder förra året, skippade det men nån granne la av den och nog fanns tempot där. Ångrade allt mig lite..
Var Balder fin som Vinkeltårta eller var den sådär?
Citera
2015-12-16, 20:32
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyzlite
Var Balder fin som Vinkeltårta eller var den sådär?

Balder från Svea hade grannarna, inte Royal Partys. Jag vet, dom borde ha olika namn, haha
Citera
2015-12-16, 20:37
Medlem
zyzlites avatar
Citat:
Balder från Svea hade grannarna, inte Royal Partys. Jag vet, dom borde ha olika namn, haha
Jaha, trodde du menade RPs eftersom du snackade om dom
Citera
2015-12-16, 21:20
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:

Härligt! Ja man blir rätt så sugen på den rackaren!

Jo det är lite "huller om buller" men som sagt tempo och olika effekter. Kanske läge att slå till på den i år för skulle inte bli "chockad" om den kostar 599 kr nästa år och det ändå står "Kampanj"

Hehe jag kan tänka mig det! Enstaka kraftiga knallar kommer jag alltid gilla men sådana här "kulsprutor" är inte att leka med heller för den delen
Citera
2015-12-16, 21:52
Medlem
Funderar på Sveas Zeuz. Vad tror ni om den? Själv så tycker jag att den är riktigt fet och så gillar jag att skotten blir större och större
Citera
2015-12-16, 21:58
Medlem
korvryttarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KAPOW-powaaa
Funderar på Sveas Zeuz. Vad tror ni om den? Själv så tycker jag att den är riktigt fet och så gillar jag att skotten blir större och större

Kul att du frågar, Satt precis och tänkte på den då det diskuterades hur dant videos representerar den faktiska produkten.

Jag har haft just Sveas Zeus tidigare 3 år i rad och hade du frågat för 2 år sedan hade jag rekommenderat den utan tvekan. Dock så har den blivit lite sämre för varje år, förra året hade tempot gått ner rejält och dem små skotten innehåller endast silvrga/vita färger och tror det var kanske 10-15 skott då det endast brann 2-4 stjärnor.

Filmen representerar Zeus tårtan så som den var för tre år sedan, men jag skulle absolut inte säga att den är värd 799, inte ens hade jag gett 599 för det om den är som den var förra året, tyvärr.

Gillar i övrigt Svea men just Zeus tycker jag du bör tänka två gånger på innan du bestämmer dig för köp!

Edit: Hade gärna tipsat om något bättre men lämnar det till dem som har lite mer kött på benen!
Senast redigerad av korvryttaren 2015-12-16 kl. 22:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in