2015-12-15, 18:26
Medlem
jokalishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jag kör på 120km , då får jag med de större städerna det tar typ en timme att åka till. Till och med det känns för långt, har en matchning nu som jag chattar mycket med och det känns lite halvdesperat att resa till henne för en dejt 4 mil härifrån

Min senaste var sex mil bort. Hade inte åkt om det inte var 90% chans att få till det. Snackar alltid lite längre tid för att veta var man står om man ska åka "långt". Känns ovärt att köra över fem mil bara för en osäker dejt. Känns det osäkert så får dom komma till mig. Ja, har en lat personlighet
Citera
2015-12-15, 18:46
Medlem
linnros24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FRIMPONG
Du är bekväm och har hittat något som fungerar för dig, och det är ingen som har någon rätt att kritisera det. Tinder är särskilt bra när man inte har några direkt sociala kretsar som innefattar kvinnor av intresse, men har man det tycker jag Tinder borde gå i andra hand. Att enbart förlita sig på en dejting app gör att man missar så pass många intressanta, intelligenta och attraktiva människor som av olika anledningar inte använder appen.

Att för dig flirta med tjejer utanför Tinder verkar till synes främmande. Som person växer man alltid utanför trygghetszonen. Prova i tunnelbanan, på ett café eller på gatan. Det är faktiskt väldigt underhållande att se hur chockade och även smickrade många blir. Hur ser ditt raggande ut utanför Tnder rent allmänt? På nattklubbar t: ex, har du liknande framgångar där som på Tinder?
[/spoiler]

Ibland tänker jag också så att det måste finnas många goa man missar eftersom de inte använder appen. Jag tränar varje dag så är inte ute och krökar så mycket men om jag går ut får jag väl i stort sett alltid med någon hem och då inte från Tinder eftersom jag tappar mitt textgame totalt när jag dricker haha. Är förmodligen högst medioker irl men många tjejer raggar på mig så det är kanske inte så svårt alltid att få nr etc. Den dagen jag bestämmer mig för att hitta en flickvän tar jag bort appen och går ut på stan eller något. Cred till oldschoolers som raggar i matkön.

Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Nu kanske jag också låter som en bitter förhörsledare med få matchningar men om man nu ska skryta med antal matchningar kanske man borde nämna vilka avstånd- och åldersinställningar man har, om man bor i storstad och om man lajkar varenda kvinna?

Maxavstånd, 18-30, bor i storstad men swipar över hela landet. Högerswipe på 8/10 läser aldrig bios eller nåt. 5898 matchningar. Har rest en del men vanligast är att damen packar väskan och åker till mig en helg. Ser inget problem i hur långt bort matchningen är.
Citera
2015-12-15, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Här har ni en till kille vs. tjej på Tinder-video för er som vill gråta lite till: https://www.youtube.com/watch?v=lY8rzo4Ik4M

Frågan är ju varför tjejer får mer matches än killar?
Citera
2015-12-15, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av linnros24
Ibland tänker jag också så att det måste finnas många goa man missar eftersom de inte använder appen. Jag tränar varje dag så är inte ute och krökar så mycket men om jag går ut får jag väl i stort sett alltid med någon hem och då inte från Tinder eftersom jag tappar mitt textgame totalt när jag dricker haha. Är förmodligen högst medioker irl men många tjejer raggar på mig så det är kanske inte så svårt alltid att få nr etc. Den dagen jag bestämmer mig för att hitta en flickvän tar jag bort appen och går ut på stan eller något. Cred till oldschoolers som raggar i matkön.

Maxavstånd, 18-30, bor i storstad men swipar över hela landet. Högerswipe på 8/10 läser aldrig bios eller nåt. 5898 matchningar. Har rest en del men vanligast är att damen packar väskan och åker till mig en helg. Ser inget problem i hur långt bort matchningen är.

Det är ju edå bra med så många matchningar. Hur ser du ut? Har du nån bild på nån kändis som liknar dig ungefär?
Citera
2015-12-15, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dinguide

För att tjejer är mycket mer passiva och att killar är meer aktiva, helt enkelt....
Citera
2015-12-15, 23:22
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinguide
Evolution.
Citera
2015-12-15, 23:53
Bannlyst
Jahopp fixade ny bild och bio, fick en superlike efter dryga timmen. Synd att hon var typ en 3:a
Citera
2015-12-16, 00:25
Medlem
Morot91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teguin
Jahopp fixade ny bild och bio, fick en superlike efter dryga timmen. Synd att hon var typ en 3:a

Sluta gnäll. Var glad att du överhuvudtaget fick en superlike..
Citera
2015-12-16, 00:44
Medlem
Morot91s avatar
Har haft i två dagar nu. Har varit mycket snygga killar, men nu ikväll blir det bara fulare och fulare killar som kommer upp. Vad beror det på? Första två dagarna mest 7-10 som kommer upp. Nu ikväll är 9/10 killar som kommer upp 1-5 på skalan...
Citera
2015-12-16, 02:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morot91
Har haft i två dagar nu. Har varit mycket snygga killar, men nu ikväll blir det bara fulare och fulare killar som kommer upp. Vad beror det på? Första två dagarna mest 7-10 som kommer upp. Nu ikväll är 9/10 killar som kommer upp 1-5 på skalan...

Antagligen överskattar du som alla andra tjejer ditt eegna utseendee och tror dig enbart förtjäna 10or. Tinders algoritm anpassar och visar folk som bedöms vara "på samma nivå i utseende" efter några dagar.
Citera
2015-12-16, 02:14
Medlem
Fan, detta duger inte!

Stängde av discovery så att profilen ligger på standby ett tag och bokade in tid för frisering, sen måste jag verkligen experimentera med kameran för att få fram något vettigt. Kan fan svära på att jag inte är så ful som Tinder får det att verka, men det är fan inte lätt att bli bra på bild. Ett stort problem är att bilderna med kameran gärna blir gryniga - Det kan jag förvisso lösa genom att använda blixt, men då kisar jag som en idiot istället.
Citera
2015-12-16, 02:33
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxa8102
Fan, detta duger inte!

Stängde av discovery så att profilen ligger på standby ett tag och bokade in tid för frisering, sen måste jag verkligen experimentera med kameran för att få fram något vettigt. Kan fan svära på att jag inte är så ful som Tinder får det att verka, men det är fan inte lätt att bli bra på bild. Ett stort problem är att bilderna med kameran gärna blir gryniga - Det kan jag förvisso lösa genom att använda blixt, men då kisar jag som en idiot istället.

Ta inte selfies då. Säg åt någon kompis att ta en bild på dig när ni är ute på krogen eller liknande. Det ser bättre ut än en selfie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in