Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-15, 20:04
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infohunter
nån som vet vart man kan se gop debatten ikväll?
Tyckte mig se att tom expressen ska visa den, men då får man den väl livekommenterad av politiska blåbär från den svenska kvällstidningsvärlden, så det kanske är bättre att hitta en amerikansk ström.
2015-12-15, 20:14
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Jag såg den ja, smått otroligt

Jag trodde det var dags för hans opinionsmässiga dipp, men icke.

Det intressanta är att förståsigpåare fortfarande inte ser honom som den troliga vinnaren, även m han fullständigt krossar det övriga fältet.

Trots att han aldrig lett i opinionen ses fortfarande Rubio som lågoddsaren, och Cruz som tvåan. Trump kommer först på tredje plats bland samtliga vadslagningsbyråer, även om det är jämnt mellan honom och Cruz.

De kanske tror att de andra 60% kommer samla sig bakom den som ställs mot Trump när alla andra fallit från.

Intressant är att bettarna tror på Cruz före Trump i nomineringen, men de tror Trump har större chans att bli president än Cruz.
2015-12-15, 20:21
Medlem
Snapcounts avatar
Själv är jag en stor NFL-fan..

Finner det intressant att QB Tom Brady inte stöter väck Trump, trots att det tycks finnas en önskan ifrån Usa`s msm att göra så :

-“Can I just stay out of this debate?” Brady said. “Donald is a good friend of mine. I have known him for a long time. I support all my friends.

http://profootballtalk.nbcsports.com/2015/12/15/tom-brady-donald-trump-is-a-good-friend-and-i-support-my-friends/

(och nej, är ingen vän utav laget Brady spelar för, men starkt att ej "kapa linorna". Bemärk att detta är Bradys ord efter "muslim-gate")
Senast redigerad av Snapcount 2015-12-15 kl. 20:25.
2015-12-15, 20:33
Medlem
Menveds avatar
Det här är det bästa jag läst hittills om Trump, i synnerhet då det kommer från en neokonservativ motståndare.

http://freebeacon.com/columns/the-party-divides/

Författaren förstår att Trump inte är en idiot utan en ideolog precis som Reagan var, fast för en annan typ av konservatism, en som ligger närmare den nya europeiska högern i Frankrike, Polen och Ungern.

Han gör även denna betraktelse som Trump själv har gjort: Trump may not even need a majority of traditional Republican voters to win. His unusual candidacy could bring in voters new to the party or even to the political process.

Det är så Trump tror sig kunna vinna presidentvalet mot Clinton.
2015-12-15, 21:12
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
De kanske tror att de andra 60% kommer samla sig bakom den som ställs mot Trump när alla andra fallit från.

Intressant är att bettarna tror på Cruz före Trump i nomineringen, men de tror Trump har större chans att bli president än Cruz.
Det har du rätt i, har jag faktiskt inte noterat. Kanske är det Cruz evangeliska nagage som ses som en fördel i GOP-nomineringen men en nackdel i ett presidentval.

Angående Trump så är han trots sina många tokerier kanske den som enligt mig har mest nykter syn utrikespolitiskt. Nu räknar jag hans utfall mot Mexikaner och muslimer som inrikespolitik och inget jag ser som vidare nyktert, utan syftar på hans pragmatism gällande Ryssland, Syrien, Israel etc.

Intressant med en avvikande röst från det republikanske lägret efter att Paul i princip helt rättat in sig i det neokonservativa ledet, till skillnad från far sin som hade en tydligt "egen" linje.
2015-12-15, 21:27
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det här är det bästa jag läst hittills om Trump, i synnerhet då det kommer från en neokonservativ motståndare.

http://freebeacon.com/columns/the-party-divides/

Författaren förstår att Trump inte är en idiot utan en ideolog precis som Reagan var, fast för en annan typ av konservatism, en som ligger närmare den nya europeiska högern i Frankrike, Polen och Ungern.

Han gör även denna betraktelse som Trump själv har gjort: Trump may not even need a majority of traditional Republican voters to win. His unusual candidacy could bring in voters new to the party or even to the political process.

Det är så Trump tror sig kunna vinna presidentvalet mot Clinton.
Ja, det där är intressant.

Har någon sett en opundersökning som försöker uppskatta förväntat valdeltagande i presidentvalet?
2015-12-15, 21:29
Medlem
tuffkatts avatar
Nu när Rand Pauls chanser är borta så hoppas jag på Ted Cruz. Visst finns det ett gap i opinionsmätningarna upp till Trump, men i realiteten så tror jag att det räcker med en stabil motkandidat för att konkurrera ut Trump.
2015-12-15, 21:30
Medlem
freeriderXIIs avatar
Varför vill du tuffkatt inte se Trump som presidentkandidat?
Senast redigerad av freeriderXII 2015-12-15 kl. 21:35.
2015-12-15, 21:41
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Varför vill du inte se Trump?

Frågar du mig? För att han inte står mig nära ideologiskt. Han representerar någon slags halvpopulistisk neokonservatism, och där står inte jag rent ideologiskt. Jag tror också att han skulle missgynna USA ur ett utrikespolitiskt perspektiv. Han är inte rätt person att förvalta rollen som supermakt.
2015-12-15, 22:02
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Frågar du mig? För att han inte står mig nära ideologiskt. Han representerar någon slags halvpopulistisk neokonservatism, och där står inte jag rent ideologiskt. Jag tror också att han skulle missgynna USA ur ett utrikespolitiskt perspektiv. Han är inte rätt person att förvalta rollen som supermakt.
Trump neokonservativ? Han är väl snarare den minst neokonservativa av alla republikanska kandidater. De uttalanden han gjort om amerikansk utrikespolitik har andats pragmatism, samtal och begränsad interventionism, dvs neokonservatismens motsats.
2015-12-15, 22:13
Medlem
BuzzMeekss avatar
Citat:

Trump är den enda av presidentkandidaterna, tillsammans med Rand Paul, som på allvar vågat ifrågasätta Feds ekonomiska agenda och den konsensus som finns mellan demokrater och de republikaner som leddes av John Boehner gällande det ständiga lyftandet av skuldtaket. Med tanke på din Mises-signatur så borde det vara tilltalande.

Fördelen med Trump, trots andra brister såsom brister i inhiberingen, är att han kan driva en mer anti-interventionistisk agenda eftersom han inte står i skuld till investmentbanker, oljelobbyn, sionistlobbyn eller krigsindustrin genom att de donerat generösa kampanjbidrag. Trump, om han mot all förmodan skulle bli USAs president, skulle ha chansen att bli den "fredspresident" och anti-interventionist som USA så väl behöver.

Många anser att Bernie Sanders skulle bli en garant för fred och anti-interventionism men det köper inte jag. Bernie har inte gjort några uttalanden som tyder på detta utan han lär gå i Obamas fotspår och är dessutom en än mer utpräglad globalist än Obama. Globalist = interventionist och försvarare av dollarstandarden.

Donald Trump om Clinton och Syrien, Libyen (december 2015):

"She is the one that caused all this problem with her stupid policies," he railed. "You look at what she did with Libya, what she did with Syria. Look at Egypt. You look, she was truly, if not, one of the worst secretary of states in the history of the country," he continued. "She talks about me being dangerous; she's killed hundreds of thousands of people with her stupidity."

Bernie Sanders om Syrien och USAs agerande (oktober 2015):

“I support President Obama’s efforts to combat ISIS in Syria while at the same time supporting those in that country trying to remove the brutal dictatorship of Bashar Assad.”
Senast redigerad av BuzzMeeks 2015-12-15 kl. 22:18.
2015-12-15, 22:14
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
CNN streamar på sin hemsida, vet dock inte om man har tillgång till streamen utanför USA. Annars ska den sändas CNNs kanal, men jag har dock inte lyckats hitta sändningen i tablån (01.30 inatt) så det är lite oklart.
bara googla "usa proxy" jag använder mig av det om jag vill se något på amerikansk tv

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in