2015-12-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlaraLivet
Priserna lär inte sjunka - det är många som har Malmö som drömstad hursom😄. Det är färre med hög inkomst här än i Sthlm dock så du kan få svårt att spekulera dig till vinst på lyxlght för 4 mille...
(följer hemnet slaviskt efter ngr köp och sälj)

de som anser att malmö är en drömstad är de som lever på socialen och andra bidrag. De som bidrar till att priserna på borätterna ökar blir allt färre såvida man inte är ett ptrask och söker sig till patraskslummen.
Citera
2015-12-13, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
Wow. Är du en av Putins nättroll? Det var nog en av de mest skeva beskrivningarna av Malmö jag hört. "Alla välklädda är civilpoliser" "resten av stan köper knark av muslimer" osv.
Du är sinnessjuk. Blanda in Putin och Malmö . Malmö är en stad som inte kan överleva utan enorma statliga bidrag, staden är i konkurs full med grovt kriminella, socialfall, psykfall som du, skitstaden Malmö.
Citera
2015-12-13, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Baracker ska lösa Malmös bostadskris

Flyktingvåg och akut bostadsbrist. När Malmös befolkning växer i rekordfart hoppas stadens ledande politiker att bostadsbaracker kan lösa problemet, rapporterar Sydsvenskan.

Om fyra år kan staden ha växt med 33 000 nya invånare, vilket enligt beräkningarna innebär ett behov av 16 000 nya bostäder – eller 4 000 per år fram till 2019. En utmaning för en stad som de senaste tio åren byggt i genomsnitt 1 300 bostäder per år.

http://www.svd.se/baracker-ska-losa-malmos-bostadskris/om/sverige

Allt färre ska bära allt fler, i en redan hårt ansträngd stad.Men ordet stopp finns inte på den röd gröna agendan man säger bara mer bidrag till Malmö.
Det här var 2012 i Malmö allt möjligt pack blandat med vanliga människor som hamnat i ekonomisk kris blivit av med sin bostad och får bo med värsta sortens drägg:
https://www.youtube.com/watch?v=XHa5cT56FVk&app=desktop
Senast redigerad av Persetan 2015-12-13 kl. 23:50.
Citera
2015-12-14, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
Du snackar skit rent generellt. Vem fan hänger på Seved? Det finns såklart svaga områden i städer.

Jag tror att du är ett socialfall för det är bara de som tycker att det är nice i Malmö. De med riktiga jobb har stuckit för länge sedan. Seveds no go zon existerar för att knarkare på bidrag storhandlar där. Om man är vit men inte knarkare och rör sig iom no go zonen blir man hotad till livet av muslimer som säljer knark och går på bidrag. Janne Josefsson blev hotad när han hälsade på i Seved tillsammans med Reepalu (landets störste antisemit). Janne josefsson bev hotad igen när han hälsade på i zigenarlägret på Industrigatan. Det reportaget fick polisen att agera och kasta ut zigenarna.
Citera
2015-12-14, 09:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grovkuk00
Först och främst tycker jag att du inte ska svärta de som är skolade och har hjärna med att nämna visioner länkat till en skåns politiker för någon som har visioner är en person med intelligens utöver det normala (ialla fall om man jämför med genomsnittet i Malmö...staden där man hittar alla muslimska kackerlackor). En som Karolina Skog som knullat sig till positioner (för hon är helt obildad) tycker att det är bättre att förslumma områden där det bor folk som har riktiga jobb och betalar skatt än att göra något åt det problem som hon varit med och skapat. det är så man gör i Malmö. Stan, där alla vidriga och äckliga obildade inavlade patrasken bor och som får miljarders miljarder i bidrag som man bränner genom massiv korruption.

Finns det ens MP politiker har utbildning? Jag tycker att MP & VPK politiker verka väldig svagbegåvade. Det ser vi också områden där MP har haft inflyttande, Skolan, Miljön, IT och Bostäder är 3 områden där Sverige presterar sämre och sämre.

Karolina Skog(mp) verka vara i paritet med den skräcködlan som är socialborgarråd i Stockholm. Nästa år skall man chockhöja socialbidragsnormen, vilket gör att ännu färre människor kommer arbeta.
Citera
2015-12-14, 16:24
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Finns det ens MP politiker har utbildning? Jag tycker att MP & VPK politiker verka väldig svagbegåvade. Det ser vi också områden där MP har haft inflyttande, Skolan, Miljön, IT och Bostäder är 3 områden där Sverige presterar sämre och sämre.

Karolina Skog(mp) verka vara i paritet med den skräcködlan som är socialborgarråd i Stockholm. Nästa år skall man chockhöja socialbidragsnormen, vilket gör att ännu färre människor kommer arbeta.

Broilern Skog har ju inte jobbat en dag ute i verkligheten.

https://www.linkedin.com/in/karolina-skog-12b13514
Citera
2015-12-14, 17:02
Medlem
Holdingbreaths avatar
Själv Kommer Jag from USA. I skapade mitt hemland avindustrialiseringen stora fickor av ödemark, hela städer och samhällen är i ruiner. Dåliga skolor, drogmissbruk och ekonomisk segregation har blivit ett kroniskt tillstånd. Folk är villiga att arbeta. De är desparate att arbeta. Men om allt du har är en skit gymnasieutbildning och stadens största fabriken stänger sina dörrar, är du körd.

Latinamerikanska invandrare arbetar utanför skattesystemet. De håller priserna nere i livsmedelsproduktionen, konstruktion, etc., men detta har skapat en de facto kastsamhälle.

Detta är anledningen till att USA: s white trash kommer att rösta för någon som Trump.

Några av mina amerikanska vänner i Sverige har tagit svenskt medborgarskap. Det är svårt för oss att anpassa sig till livet i Amerika nu. Men i min ovetenskapliga urvalsgruppen skulle jag säga att ingen känner att en amerikansk kan bli svenska även om vi får svenskt medborgarskap. Svenskar är inte så lätt att göra nära vänner med.

Om det är svårt för en utbildad amerikansk eller europeisk att passa in, måste det vara riktigt svårt för MENA. Endast de bäst utbildade unga invandrare kan passa in i Sverige och det är naturligtvis mycket lättare för kvinnor. Så småningom i städer som Malmö, kommer etniska svenskar bara flytta ut. Med Malmö vara mer av en ödemark, som Detroit? Eller en kosmopolitisk stad som London?

Det finns bara ett sätt att minska invandringen - drastisk minskning av sociala förmåner. Men ingen svenska politiskt parti, inklusive SD, skulle våga.
Citera
2015-12-14, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Broilern Skog har ju inte jobbat en dag ute i verkligheten.

https://www.linkedin.com/in/karolina-skog-12b13514

Jesus! Vilken Pajas Karoline Skog(MP) är.. Årets cykelpolitiker..
Citera
2015-12-14, 19:09
Medlem
Jag kollar alltid var personer bor för att se om ngt egenintresse möjligtvis är anledningen till varför de driver frågor....kolla själv vilken sida vägen X bor (ang djupadal)
Citera
2015-12-14, 20:24
Medlem
Sammanbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath

Endast de bäst utbildade unga invandrare kan passa in i Sverige och det är naturligtvis mycket lättare för kvinnor. Så småningom i städer som Malmö, kommer etniska svenskar bara flytta ut. Med Malmö vara mer av en ödemark, som Detroit? Eller en kosmopolitisk stad som London?

Det finns bara ett sätt att minska invandringen - drastisk minskning av sociala förmåner. Men ingen svenska politiskt parti, inklusive SD, skulle våga.

Jag tror att om de sociala förmånerna minskar så drastiskt att folk verkligen måste flytta för jobb, då riskerar vi att få några Detroit-liknande städer. Svenska innerstäder har varit ganska förskonade och det kanske beror på bostadsbristen och att det är brist på innerstad.
Senast redigerad av Sammanbrott 2015-12-14 kl. 20:32.
Citera
2015-12-15, 16:53
Medlem
Chokladtjuvar gripna
http://www.skd.se/2015/12/15/chokladtjuvar-gripna/
Citera
2015-12-15, 20:55
Medlem
Svinriks avatar
Gick in på Sydsvenskan för att se varför helikoptern hörts i 20 minuter.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/coop-i-limhamn-utsatt-for-ran/

Coop i Limhamn utsatt för rån
"fyra maskerade gärningsmän, beväpnade med kniv och ytterligare någon form av tillhygge"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in