2016-08-11, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jerran777
Vad gränsar Marseille till? Ja, just det....
Vad gränsar Rotterdam, Hamburg, Helsingfors till? Ojsan....

Det är stora hamnstäder och poängen är att bilbränder inte är lika vanligt förekommande som i Malmö.

Ojsan, Malmö är visst unikt som en hamnstad där bilbränder är vardag... och vad jag vet så saknar Malmö landgräns mot kontinenten...
Senast redigerad av Cougars 2016-08-11 kl. 23:42.
Citera
2016-08-11, 23:44
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cougars
Det är stora hamnstäder och poängen är att bilbränder inte är lika vanligt förekommande som i Malmö.

Ojsan, Malmö är är visst unikt som en hamnstad där bilbränder är vardag...

Poängen är att Malmö gränser NER mot kontinenten, precis som Marseille, till skillnad mot Rotterdam, Hamburg och Helsingfors. Det han förmodligen menar (iaf vad jag menar) är att det ansamlas en större skara organiserade brottslingar i inkörsstaden till ett land. Och i Malmös fall: hela jävla Skandinavien (ungefär som Marseille till hela jävla Europa). Dessa nätverk lockar till sig en jävla massa wannabee's som inte har något vettigare för sig än att helt plötsligt TILL EXEMPEL gå runt och tända eld på bilar. Sen är det inte bara då det tänds eld på bilar. Det är även ett hot. Om någon tycker att du säljer droger eller på annat sätt verkar på "ditt" område så är bland det första man gör att tända eld på den personens bil. För att markera.

Sen vet jag inte om du hört talas om Öresundsbron? Byggdes år 2000 eller?
Senast redigerad av jerran777 2016-08-11 kl. 23:46.
Citera
2016-08-12, 00:03
Medlem
Citat:
Poängen är att Malmö gränser NER mot kontinenten, precis som Marseille, till skillnad mot Rotterdam, Hamburg och Helsingfors. Det han förmodligen menar (iaf vad jag menar) är att det ansamlas en större skara organiserade brottslingar i inkörsstaden till ett land. Och i Malmös fall: hela jävla Skandinavien (ungefär som Marseille till hela jävla Europa). Dessa nätverk lockar till sig en jävla massa wannabee's som inte har något vettigare för sig än att helt plötsligt TILL EXEMPEL gå runt och tända eld på bilar. Sen är det inte bara då det tänds eld på bilar. Det är även ett hot. Om någon tycker att du säljer droger eller på annat sätt verkar på "ditt" område så är bland det första man gör att tända eld på den personens bil. För att markera.

Marseilles sydliga gräns är mot Medelhavet.
Citera
2016-08-12, 00:09
Bannlyst
Citat:

Som den dumme bonden från inlandet som jag är så glömde jag bort bron fast jag åkt över ett flertal gånger.

Poängen kvarstår ändå, bilbränder är ett signum för Malmö och Sverige. Man hört inte om dylika hobbyn nere på kontinenten.
Citera
2016-08-12, 00:16
Medlem
IndiaPaleAles avatar
Har inte Malmö varit en gräns/hamnstad innan MENA bosatte sig?
Citera
2016-08-12, 00:25
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cougars
Som den dumme bonden från inlandet som jag är så glömde jag bort bron fast jag åkt över ett flertal gånger.

Poängen kvarstår ändå, bilbränder är ett signum för Malmö och Sverige. Man hört inte om dylika hobbyn nere på kontinenten.

Lugnt....

Man hör inte om det om det inte urartar värsta. Precis som du i andra länder inte ser stora rubriker om bilar som brinner i Malmö. Eller i Sverige läser om bilar som brinner i Wien.

Det skall vara i klass med låten och faktumet "Det brinner i Paris igen" om det ska med på Europa-pressen.
Senast redigerad av jerran777 2016-08-12 kl. 00:31.
Citera
2016-08-12, 00:30
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndiaPaleAle
Har inte Malmö varit en gräns/hamnstad innan MENA bosatte sig?

Jodå! Då hade vi bara Danmarks-, Tysklands-, Polen- och Baltstatsfärjorna...

Vi hade Kockumsvarvet innan också. Varit en enormt stor industristad också som hade gett väldigt många nyanlända jobb precis som det gjorde vid andra världskriget. Det hade underlättat problematiken i Malmö. Nu finns det bara en bråkdel av "handkraftsjobb" kvar. Resten har flyttat till skattemässigt bättre länder. Det innebar problem vid bosättningen av MENA och därmed för alla.
Senast redigerad av jerran777 2016-08-12 kl. 00:33.
Citera
2016-08-12, 00:33
Medlem
Citat:

Vi hade en Kockumsvarvet innan också samt varit en enormt stor industristad också som hade gett väldigt många nyanlända jobb precis som det gjorde vid andra världskriget. Det hade underlättat problematiken i Malmö. Nu finns det bara en bråkdel av "handkraftsjobb" kvar. Resten har flyttat till skattemässigt bättre länder.

Jo men bara för att man är arbetslös ska man inte springa och bränna bilar.
Citera
2016-08-12, 00:33
Medlem
IndiaPaleAles avatar
Citat:

Vi hade en Kockumsvarvet innan också samt varit en enormt stor industristad också som hade gett väldigt många nyanlända jobb precis som det gjorde vid andra världskriget. Det hade underlättat problematiken i Malmö. Nu finns det bara en bråkdel av "handkraftsjobb" kvar. Resten har flyttat till skattemässigt bättre länder.
Framför allt så är Malmö fullproppat med MENA-skräp.
Citera
2016-08-12, 00:38
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Jo men bara för att man är arbetslös ska man inte springa och bränna bilar.

Jag har aldrig påstått att det är rätt. Det påverkar hela jävla Malmö inte minst med kraftigt höjda bilförsäkringspriser för ALLA Malmöbor. Och utryckningar, städningar och utredningar osv osv för kommunen. Helt i onödan. Pojkstrecken är inte vad de var förr i Malmö längre. Det blir värre. Och det är inte bara pojkstreck. Det är som sagt även personriktade direkthot. Det började så. Sen nu har vi båda formerna vilket gillas av de som hotar för utredningarna urholkas pga inflationen.
Citera
2016-08-12, 00:41
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndiaPaleAle
Framför allt så är Malmö fullproppat med MENA-skräp.

Ja, Rosenbad har ju sett till så att man dumpar skiten här nere sen när man försöker tvångsplacera familjer till övriga landet när man insett sitt misstag så spelar det ingen roll. Familjen flyttar ändå nästan direkt till Malmö för det är där det känns mer som hemma helt enkelt. Vänner mm.

Malmöstad har sagt "Stopp, vi klarar inte mer" vid ett flertal tillfällen.
Citera
2016-08-12, 00:43
Medlem
IndiaPaleAles avatar
Citat:
Ja, Rosenbad har ju sett till så att man dumpar skiten här nere sen när man försöker tvångsplacera familjer till övriga landet när man insett sitt misstag så spelar det ingen roll. Familjen flyttar ändå nästan direkt till Malmö för det är där det känns mer som hemma helt enkelt. Vänner mm.
Människan håller sig i regel bland sina egna.
Snacket om segregation är tröttsamt, det är så det ser ut precis överallt.

Jag är överlycklig att vi har en segregation!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in