2015-12-12, 12:34
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Problemet här är DU.

Du har inte fattat att utvecklingen går framåt och att vi i dag lever i en öppen och globaliserad värld.

Malmö är den stad i sverige som är mest internationell, dessutom ligger den i ett geografiskt perfekt läge, staden känns verkligen internationell och med tydlig kontinental atmosfär.
Framför allt känns Malmö också väldigt osvensk, vilket är jävligt skönt.

Dröm du tillbaks till ditt ljuva och fridfulla 50-tals-sverige så bäst du vill, men en sak ska du ha jävligt klart för dig, den tiden kommer ALDRIG tillbaka (som tur är).

Absolut känns det så på både gott och ont. Men inte konstigt när majoriteten av folket ute på stan är av utländsk härkomst samt att det ligger längst i söder. Men sen är staden också som den är, trots sitt geografiska läge. Varför är det skönt med en osvensk stad? Är väl bara att dra utomlands om man är ute efter det. Kontinental, nja mer mellanöstern atmosfär. Men positivt är att man behöver ju inte lägga dyra pengar på att åka utomlands, det räcker med Malmö.
Citera
2015-12-12, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DEVGRU
Absolut känns det så på både gott och ont. Men inte konstigt när majoriteten av folket ute på stan är av utländsk härkomst samt att det ligger längst i söder. Men sen är staden också som den är, trots sitt geografiska läge. Varför är det skönt med en osvensk stad? Är väl bara att dra utomlands om man är ute efter det. Kontinental, nja mer mellanöstern atmosfär. Men positivt är att man behöver ju inte lägga dyra pengar på att åka utomlands, det räcker med Malmö.

Jag tycker inte att Malmö har en Mellanösternatmosfär. Visst, åker du till Rosengård så är det så men felet många gör är att de sätter Malmö och dess utanförskapsområden - såsom Rosengård - i samma fack och det är inte bara orättvist utan även skadligt för debatten eftersom Malmöborna endast skrattar åt de bönder som tror sig veta något om Malmö när de förknippar Rosengård med resten av staden och därmed viftar bort alla problem, inklusive de som de facto finns i staden.

Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Du är typiska bottenskrapet personifierad i Malmö. Hur du än vrider och vänder förblir du det . Malmö består mest av just sådana som dig.

Nej då, men även om jag vore det så är jag hellre bottenskrap i Malmö än bottenskrap i en liten håla. Hur du än vänder och vrider på det så är ni under oss, även till den grad att vårt bottenskrap står ovanför ert bottenskrap.
Senast redigerad av URBANARTS89 2015-12-12 kl. 12:48.
Citera
2015-12-12, 15:02
Medlem
Jag står i hyresbostadskön i Malmö sedan några år för att försöka byta min ghetto-lägenhet mot en i ett lugnare mer svenskt område som ex Slottsstaden eller Limhamn.
Har även haft planer på att försöka få ett lån och köpa en lägenhet i ett bra område.
Men nu börjar man tvivla över om det alls är lönt att satsa på Malmö. Hur länge kan det tänkas att de ännu ganska svenska områden förblir lugna?
Hur många år kan det ta innan hela Malmö blir omöjligt för normala svenskar att bo i?
En bekant till mej har nyligen köpt en 3:a i Slottsstaden för över 2 miljoner, är det kanske bäst att sälja den innan hela Malmö får så dåligt rykte att priserna på lägenheter sjunker?
Citera
2015-12-12, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Jag står i hyresbostadskön i Malmö sedan några år för att försöka byta min ghetto-lägenhet mot en i ett lugnare mer svenskt område som ex Slottsstaden eller Limhamn.
Har även haft planer på att försöka få ett lån och köpa en lägenhet i ett bra område.
Men nu börjar man tvivla över om det alls är lönt att satsa på Malmö. Hur länge kan det tänkas att de ännu ganska svenska områden förblir lugna?
Hur många år kan det ta innan hela Malmö blir omöjligt för normala svenskar att bo i?
En bekant till mej har nyligen köpt en 3:a i Slottsstaden för över 2 miljoner, är det kanske bäst att sälja den innan hela Malmö får så dåligt rykte att priserna på lägenheter sjunker?

Priserna lär inte sjunka - det är många som har Malmö som drömstad hursom😄. Det är färre med hög inkomst här än i Sthlm dock så du kan få svårt att spekulera dig till vinst på lyxlght för 4 mille...
(följer hemnet slaviskt efter ngr köp och sälj)
Citera
2015-12-12, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Jag tycker inte att Malmö har en Mellanösternatmosfär. Visst, åker du till Rosengård så är det så men felet många gör är att de sätter Malmö och dess utanförskapsområden - såsom Rosengård - i samma fack och det är inte bara orättvist utan även skadligt för debatten eftersom Malmöborna endast skrattar åt de bönder som tror sig veta något om Malmö när de förknippar Rosengård med resten av staden och därmed viftar bort alla problem, inklusive de som de facto finns i staden.

Nej då, men även om jag vore det så är jag hellre bottenskrap i Malmö än bottenskrap i en liten håla. Hur du än vänder och vrider på det så är ni under oss, även till den grad att vårt bottenskrap står ovanför ert bottenskrap.

Sluta snacka skit Rosengård hit och dit Mellanöstern/Mena finns i hela jävla stan Har du vit käpp? Dessutom har Afrika inslagen fullständigt exploderat i staden.Och värre blir det.
Senast redigerad av ascheberg 2015-12-12 kl. 16:44.
Citera
2015-12-12, 16:47
Medlem
Nytt vinterhärbärge för EU parasiter

Härbärget kommer att öppna varje kväll klockan 20 och då serveras en enkel måltid från salens kantin. Frukost på samma ställe innan stängning klockan sju. Utöver det får de som sovit i salen för sina femton kronor en lite påse med hygienartiklar, strumpor och underkläder.
Läs mer.....

http://www.skd.se/2015/12/11/harbargesplatser-klara-att-tas-i-bruk/

Inte ska de väl behöva betala 15kr Nä det tycker jag kommunisterna i Malmö ska betala.

17-åring åtalas för grova väpnade rån
Läs CV här.....
http://www.skd.se/2015/12/11/17-aring-atalas-for-grova-vapnade-ran/
Senast redigerad av ascheberg 2015-12-12 kl. 17:02.
Citera
2015-12-12, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Sluta snacka skit Rosengård hit och dit Mellanöstern finns i hela jävla stan Har du vit käpp?

På vilket sätt? Staden genomsyras inte av Rosengård. Ja, Mellanöstern finns i hela staden. Även Sydamerika. Och Balkan. Och massa kulturer från alla världens regioner. Det är poängen, din dumma fan. Jag säger inte att inget från MÖ finns i staden, utan att staden inte har en MÖ-atmosfär.
Citera
2015-12-12, 17:14
Medlem
Häxjägare i Malmö åtalas för förberedelse till mord

DET NYA SPÄNNANDE SVERIGE I tisdags väcktes åtal mot en 37-årig man i Malmö som hotat och planerat att mörda sin f.d. svåger. 37-åringen hävdar att svågern är “en häxa” och därför måste dödas, helst genom halshuggning. 37-åringen ser sig själv som “häxjägare”. I hans bostad fann polisen en mängd vapen samt listor på personer som enligt 37-åringen är “häxor”.Läs mer.............

http://avpixlat.info/2015/12/12/haxjagare-i-malmo-atalas-for-forberedelse-till-mord/

Vissa kulturer är kvar i 1600 talet.Välkommen till ett spännande Malmö du betalar.
Senast redigerad av ascheberg 2015-12-12 kl. 17:33.
Citera
2015-12-12, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
På vilket sätt? Staden genomsyras inte av Rosengård. Ja, Mellanöstern finns i hela staden. Även Sydamerika. Och Balkan. Och massa kulturer från alla världens regioner. Det är poängen, din dumma fan. Jag säger inte att inget från MÖ finns i staden, utan att staden inte har en MÖ-atmosfär.

Det är på tok för mycket fokus på Rosengård fan det finns många sådana område och fler blir det.Ett stort jävla misslyckande socialt och ekonomiskt blir inte bättre för man sprider det till andra delar av staden.Se bara på skolorna.
Senast redigerad av ascheberg 2015-12-12 kl. 17:34.
Citera
2015-12-12, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Det är på tok för mycket fokus på Rosengård fan det finns många sådana område och fler blir det.Ett stort jävla misslyckande socialt och ekonomiskt blir inte bättre för man sprider det till andra delar av staden.Se bara på skolorna där.

Som vanligt har du missförstått. BAB7 hävdade att Malmö har en kontinental atmosfär, varpå DEVGRU svarade att det snarare är en Mellanösternatmosfär. Där klev jag in och delgav min syn på saken; vilket är att det endast är Mellanösternatmosfär i Rosengård och till viss del andra utanförskapsområden. Mellanösternatmosfären syns dock tydligast i Rosengård, där MENA-invandrarna är som flest. I områden som Lindängen och Kroksbäck kan du t.ex. hitta krogar där folk super, sånt finns - vad jag vet - inte alls i Rosengård.

Det är inte för mycket fokus på Rosengård, det är fokus på Rosengård när det bör vara fokus på Rosengård. Vänta dig inte att jag ska se mellan fingrarna på osanna hyperboler som "Malmö har en Mellanösternatmosfär" bara för att du tycker att det är "för mycket fokus på Rosengård fan"
Citera
2015-12-12, 21:18
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat

Chefsmiljömuppen i staden har ju fått fnatt, så flytta någon annanstans. Inget svenskt område går säkert längre.

Citat:
Murar och återvändsgränder har länge hållit bus och buller borta från lummiga Djupadal – men nu kan idyllen vara ett minne blott.

Citat:
”Garagebränder, handgranater och inte minst narkotikabruk som idag äger rum på Kroksbäck måste stagneras först /.../ Hade vi velat bo på Kroksbäck hade vi skaffat ett boende där. Nu vill styrande förändra villkoren för alla oss som INTE valt Kroksbäck. Var ligger rättvisan i detta?”

http://www.sydsvenskan.se/malmo/muren-mot-miljonprogrammen/
Citera
2015-12-13, 08:25
Bannlyst
Nu vill femfemma Karolina Skog (MP) förstöra villa priserna för Djupadal borna. Det är skrämmande att vi har såna här korrupta och inkompetenta politiker vid makten. Man skall förtätta områderna kring Rosengård och Djupadal , utan först sanerat Rosengård på kriminalitet.

Det går att sanera miljonprogrmam på kriminaltet, man börja med inte ge några hyreskontrakt till folk som inte har riktiga arbeten ,sedan gör man området till socialbidragfrizon ,ingen som bor området kan kvittera ut socialbidrag och sedan vräker man alla som finns i belastningsregistret.

Men visionlösa politiker femfemman Karolina Skog (MP) kan inte göra någonting rätt, utan låter herr muta styra hennes beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in