Citat:
Ursprungligen postat av
werbung
De som jobbar dar speciellt pa Gatukontoret ar korrupta. Det ar flera som har ljugit pa sina cv:ar om sina "meriter" och detta hade man upptackt om man gjort en granskning men jag antar att det ar sa man opererar pa Malmo stad att man ar korrupt och anstaller andra tjuvar och kriminella som i sin tur kan lagga ut uppdrag pa sina polare och det ar darfor det blir dyrt...och inte "dyrt" utan svin dyrt. Jag hade sparkat alla och gjort som pa Stockholms stad att man tar in de som har bast meriter och betalat dem battre. Det kan man tjana pa i langa loppet an att ha white trash, patrask som lagge rut uppdrag pa sina slaktingar och kusiner och fd kursare....so inte har den blekaste aning vad man sysslar med. Ett klockrent exempel ar cykelprojektet vid centralen. Dar man i flera omgangar anlagger nagot och sedan kort darpa eller inom nagot ar river nagot som kostar enorma summor for att andra det till nagot annat. Senast ar cykelparkeringen under taket som man nu ska riva och innan dess hade man cykelparkeringen utmed vattnet som man kom pa att det kanske inte var sa smart sa man rev det och byggde en cykelvag dar. Hade kanske varit smartare att ha folk som har erfarenhet och intelligens som inte kommer fran ett omrade dar alla ar inavlade. Pa sa saett hade man kunnat spara enorma pengar, pengar som kommer fran andra kommuner och landsdelar.
Jag har aven varit med om att det jobbar folk at Gatukontoret och samtidigt jobbar at konsultfirma som lagger anbud pa jobb inom Malmo stad. En annan variant ar att man jobbar at Gatukontoret men inte ar anstalld men matar information till sina polare som jobbar pa firmor som lagger anbud pa jobb. Inte sa konstigt att man standigt misslyckas och att det ar enorma summor i rullning nar man har en massiv korruption pa alla nivaer. Nagot annat jag
upptackte nar jag rort mig bland dessa manniskor ar att det finns folk pa Gatukontoret som efter arbetstid rotar runt i kollegors rum efter uppslag och annat. Tar man in kriminella, inkompetenta, korrupta och folk som standigt ljuger sa ar det inte konstigt att alla projekt man tar tag i gar over budget men det ar normen i Malmo. Staller man fragor i termer om varfor, hur och hur har du tankt sa star de som en fagelholk eller sa far man till svar att "alla gor sa".
Hade jag varit politiker i Stockholm hade jag sagt at patrasket i Malmo att alla projekt stalls under forvaltning av en projektledare utsedd av Stockholm. Ingenting far det tas beslut pa forran han eller hon granskar. Man drar ner pa takten samtidigt som man skulle ha sparat skattebetalarna i andra landsdelar miljoner. Gar det at helvete sa sparkar man delar eller hela team pa Gatukontoret for inkompetens och korruption, och deras chefer. Svarare an sa behover det inte vara.
Tekniska nämndens chef är en grek, och han har varit chef i 20 års tid, en perfekt grogrund för korrumption, som Sepp Blatter, man ska inte ha folk i ledande ställnig så länge, det skapar små korrupta kungariken, personliga relationer, tjänster och gentjänster,
i en storstad som Malmö har gatukontoret en stor budget, de anlitar en massa företag, dessa företag kan salta fakturor eller utföra onödiga arbeten eler använda sig av en kostsam metod,
redan när man utformar ett anbud så kan man avgöra vilket företag får jobbet