2015-12-15, 09:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Om du gjorde ett undantag från ditt vanliga beteende och läste mitt inlägg, eller det jag citerade, eller, gud förbjude, FUP, så skulle du se att det inte finns något oklart alls. Snöre S208 hittades i slaktrummet och på sagda snöre fanns 5 hårstrån. Ett av dessa hade DNA från LH. På snöret hittades också blandat DNA från LH och NB.

Sedan är det med blandad glädje och uppgivenhet som jag noterar att mitt svar till en annan skribent om NFCs utlåtande i fråga om snöre S208 får dig att spinna loss totalt om att NB är offer för en "magstark rasistisk teori". Jag önskar att jag kunde ta åt mig äran för att du visar din mest rubbade sida, men jag höll mig till ett enkelt snöre, inte NBs psyke.

Läs mina inlägg innan du svarar på dem, tack.

Varför blöder NB om han inte lämnar fingeravtryck?

Har han handskar eller ej?

Blöder han genom handskar?

En enda gång? 2 droppar?
Vilken typ av blödning fungerar så?
2015-12-15, 09:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du, som inte ens läst en enda sida i FUP, kan inte tolka något relaterat till densamma heller med någon trovärdighet alls. Det innebär att alla dina inlägg faller platt till marken eftersom de totalt saknar underbyggnad.

Vilket jag heller inte gjorde.

Återigen, jag svar på ett inlägg som börjar..."som jag tolkar det.." och som refererar till FUP. Er bibel.

Helt ointressant vad du tycker om mig för denna tråd.

För övrigt är det lika ointressant om de hittar ett eller 5 hårstrån i en lada där folk springer omkring och Lisas hårborste befinner sig precis utanför...
2015-12-15, 09:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av depla
Varför blöder NB om han inte lämnar fingeravtryck?
Har han handskar eller ej?
Blöder han genom handskar?
En enda gång? 2 droppar?
Vilken typ av blödning fungerar så?
Dina inlägg går på repeat som en papegoja, varvas med rasistanklagelser och för övrigt ett helt ogrundat resonemang då du själv tillkännagett att du inte ens läst FUP. Vilket märks..
Lisas hårborste strax utanför är ett strålande exempel från dig. En hårborste under mopedsadeln har givetvis ingenting med hårstrån på kakelväggen, snören eller diskon att göra.

Om en person tar av sig handskar och blöder så krävs en kontaktyta där ett fingeravtryck kan fästa - snören och kläder är givetvis inte sådant material. Droppar det blod finns ingen kontaktyta öht.

Däremot finns två ställen på väggarna i mjölkrummet som visar handavtryck utan papillar och kan likaväl vara från en hand med handske i ett inledande skede - dvs att han tagit stöd mot väggen direkt då han kommer in och sen där hennes örhänge ramlar av i slanghärvan.
Båda ställena är platser där det vore troligt med ett förväntat motstånd (som får honom ur balans vill säga och han tar stöd).
1. Försöker komma loss då hon ser mjölkrummet i dörröppningen.
2. Försöker komma loss på den plats han troligen arrangerar snaran runt hals och hon tappar örhänget på den platsen.
Citat:
Innanför dörren till vänster stod en sopkvast lutad mot östra väggen, invid den var ett handavtryck utan synliga papillarlinjer på väggen.
Citat:
På södra väggen, ovanför slanghärvan, fanns ett handavtryck utan synliga papillarlinjer.
Senast redigerad av develi 2015-12-15 kl. 10:00.
2015-12-15, 10:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Och en månad efter dom i hovrätt som väl även den avgörs med tärningskastande så hittas NB död i sin cell pga "självmord".
Han släpps i hemlighet ut bakvägen och avrättas samma kväll och grävs ner längs med motorvägen. Ingen saknar honom och alla är nöjda.
En liten fattig gästarbetare tar livet av sig på grund av sin skuld ekar löpsedlarna...
Mordet är löst. Polisen är enastående framgångsrik.
Waow... kan detta vara klimax tro? Du lyckades få med både rättsröta, arrangerade förlopp, korruption och rasism i ett enda svep - där då hela din argumentation går ut på att det är synd om NB, den stackars fattiga saten från Litauen.
2015-12-15, 10:21
Medlem
Beerzuuls avatar
Även Hovrättsförhandlingarna hålls i Skövde, istället för Jönköping.
http://www.skovdenyheter.se/article/mordrattegangen-kan-tas-om-i-skovde/
2015-12-15, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Dina inlägg går på repeat som en papegoja, varvas med rasistanklagelser och för övrigt ett helt ogrundat resonemang då du själv tillkännagett att du inte ens läst FUP. Vilket märks..
Lisas hårborste strax utanför är ett strålande exempel från dig. En hårborste under mopedsadeln har givetvis ingenting med hårstrån på kakelväggen, snören eller diskon att göra.

Om en person tar av sig handskar och blöder så krävs en kontaktyta där ett fingeravtryck kan fästa - snören och kläder är givetvis inte sådant material. Droppar det blod finns ingen kontaktyta öht.

Däremot finns två ställen på väggarna i mjölkrummet som visar handavtryck utan papillar och kan likaväl vara från en hand med handske i ett inledande skede - dvs att han tagit stöd mot väggen direkt då han kommer in och sen där hennes örhänge ramlar av i slanghärvan.
Båda ställena är platser där det vore troligt med ett förväntat motstånd (som får honom ur balans vill säga och han tar stöd).
2. Försöker komma loss på den plats han troligen arrangerar snaran runt hals och hon tappar örhänget på den platsen.

Japp spekulera du.

Glöm inte spekulera i var, hur och när hon dör eftersom det fortfarande inte framgår någonstans.

18.27 -18.30 Sker överfallet skriver ni. Helt taget i luften. Utan att ens ha belägg för ett överfall skett. Överfall är något som måste till för att åklagarens teori ska stämma men som sagt det saknar helt belägg.

Vilket örhänge pratar du om? Hon tappar väl dom lite varstans?

Vilken skada på NB?

Hur hamnar blod på rör?

När och varför befinner sig NB ovan marknivå?
2015-12-15, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul

Bra då säkerhetsnivån på rättssal är av vikt. Inte för att jag bryr mig om Lisa Holms mördare, men han ska sitta av varenda sekund av sitt straff. Ett livslångt lidande är vad han är värd.

Datum som är planerade : Hovrättens huvudförhandling kommer att äga rum i Skaraborgs tingsrätt, Skövde, följande dagar: 11-12/1, 18-19/1, 21-22/1, 25/1 (reservdag).
2015-12-15, 10:43
Bannlyst
Citat:
Waow... kan detta vara klimax tro? Du lyckades få med både rättsröta, arrangerade förlopp, korruption och rasism i ett enda svep - där då hela din argumentation går ut på att det är synd om NB, den stackars fattiga saten från Litauen.

Joo dramitskt så det förslår.

Synd om NB? Joo NB måste vara förskräckligt synd om just nu och det kommer att vara synd om oss alla när målet helgar medlen...
2015-12-15, 10:53
Bannlyst
Citat:

Jag gör väl som domstol... bedömer utan FUP...så står vi ju lika förrutsättningslösa båda...
2015-12-15, 11:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Så är det fortfarande. Av åtta flikar finns det en som är öppen för analys av försvarets möjligheter att skapa hypoteser med hjälp av innehållet i FUP.

Är du född med tummen mitt i handen som aldrig gör något själv? I min verklighet är det kul att ta vara på saker som andra kastar och tillverka något nyttigt eller skojigt av det.

Men vet du vad! Hur kan det vara kränkning att tillskriva någon en kreativ läggning?

Gud vad besviken jag är på ditt verk. Jag sällar mig till de andra: ta bort skiten och behåll bara det rena faktaunderlaget. Trodde faktiskt att du ville skapa en seriös och OBJEKTIV sida för Lisa Holmfallet. En sammanställning, utan egna teorier. RIP Lisa.
2015-12-15, 11:15
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul

Bra logistik-tänk, och en indikation på att även Hovrätten kommer gå syn i Blomberg.
Senast redigerad av rotesau 2015-12-15 kl. 11:17.
2015-12-15, 11:17
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
...

Vilken skada på NB?

Hur hamnar blod på rör?

När och varför befinner sig NB ovan marknivå?

Så många frågor, och så få svar från depla som inte vill läsa själv.

Skadan på NB kan var någon av de 9 (!) som rättsläkaren hittade på armar och händer vid kroppsbesiktning 13/6. t.ex. (FUP s.1722):
Citat:
6. På högra armens böjsida... 1 x 0.1 cm stor tvärlöpande hudavskrapning... svagt ljusröd intorkad och lätt ljusröd hudmissfärgning ses på dess kanter.
...
10. Mitt på vänstra handryggen... hudavskrapningar... Ytan är rödbrunt intorkad....
11. På vänstra handryggen... två ca 0.7 x 0.1 och ca 0,3 x 0.2 cm stora hudavskrapningar... Ytan är rödbrunt intorkad. ...
...
Utseendet av hudavskrapningarna talar för att de orsakats av trubbigt våld.
...
Utseendet av hudavskrapningen på högra underarmen talar för att den varit tämligen färsk"

Att NB varit ovan marknivå kan tyckas givet eftersom han är och var vid liv, men jag antar att du vill hävda att han inte ordnat med en snara över röret som befinner sig just ett stycke ovan marknivå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in