Citat:
Ursprungligen postat av
S.Kandal
Löfven kröp till korset, moderaternas öppna armar stängdes och nu pudlar även Merkel. Sorgligt att det tog så satans lång tid bara.
Nu diskuterar Studio Ett ankarbarn som om det vore dagens nyhet, svt rapporterar om kommuner som höjer skatter och äldre och lytta som får lida pga förd migrationspolitik. De oinsatta och blåögda kommer framöver att få förfasas över de konsekvenser förd politik innebär. Det blir än mer komiskt/tragiskt när man tänker på de flyktingar som verkligen har haft behov av hjälp. Dessa har Sverige pissat på medans etablissemanget stått bredvid och jublat.
Man vill ställa sig mitt i Sverige och skrika:
- Varför i helvete lyssnade Ni inte på oss idioter!!!!!
Om någon rättvisa finnes i denna värld borde sd komma ut som solklara vinnare när korten sorterats och falskspelarna avslöjats.
Ja, herregud vilket fjasko "integrationen" (läs migrationen) blev i Sverige. Vi är nu mitt inne i ett skifte i Sverige, sötebrödsdagarna för konsensuseliten och twitterpöbeln kan nu för lång lång tid vara över.
Vem fan kommer vilja läsa skribenter som Virtanen framöver, han framstår ju närmast som en fullblodsbyfåne numera, det måste vara pinsamt för Aftonbladet att visa upp sin stab av skribenter. Hur orkar de leva med sig själva i dessa dagar? För att inte tala om LO, vilket skämmigt fjasko hela den organisationen utstrålar nu. Allt är bara tragiskt.
Nu när till och med regimmedia öppet erkänner alla år av löngner så undrar jag stilla vad sjupartiröstarna som höll kvar vid sina partier känner innombords. Jag tror de är bedrövade och jag är säker på att många kommer gå stabilt och med blicken fast mot SD.
Tilliten till politiken har skadats avsevärt, vem ska man lita på?
Blir spännande med kommande OUs, svårt att sia om riktning nu när hela havet stormar.
RingRing, Stockholm