Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
Du måste vara en av de mest olyckliga människor jag läst om här.
Att du tydligen misslyckats med det mesta är tydligen alla andras fel, istället för att ta tag i din situation så har du istället "röstat rätt sedan 2002"
Ironin är att det alltid dessa som "röstar rätt", "gått i livets hårda skola" som det alltid går sämst för och de som röstat fel och gått på universitet som det går bra för.
Så om du vill ändra din avkommas förutbestämda öde, hjälp dem och uppmuntra dematt studera och bilda sig, men tyvärr (för dig då), så kommer bildning automatiskt göra så att de kommer att "rösta fel"

Det låter mer som att han har problem med sina egna föräldrar som inte var kapabla eller villiga att hjälpa honom, förhoppningsvis så för han inte de tankarna vidare till sina barn.
Och vad är sen "Livets hårda skola"? Jag hör det ofta men får inte riktigt grepp om det. Jag kommer själv ifrån en vänstervriden arbetarfamilj där utbildning och framåtanda var skällsord, var smått kriminell och slogs och stökade mycket i tonåren men lyckades i alla fall ta mig i kragen och ta en CivEk, bra arbete, bott i 4 världsdelar, familj, villa i attraktivt område.
Då har väl jag om någon gått livets hårda skola, om man inte lärt sig kan man då säga att man gått den hårda skolan?