Citat:
Ursprungligen postat av
Pershagen76
Om jag inte minns fel så ville "Nyliberalerna" ha fri uthyrning och prissättning för andrahandsuthyrning både för villor, bfr och hyresrätter men Sossarna, V och MP blockade det.
Gällande amorteringen så är ju det ett kontrakt mellan köpare och banken som vilket kontrakt som helst och egentligen inte något som staten ska in och fibbla, men om man inte tycker att människan ska välja och bestämma själva över sina liv så...
Gällande din arbetsteori så vet jag inte riktigt vad jag ska säga, detta inte något jag har upplevt under mina 12 år efter plugget, varken för akademiker eller icke akademiker.
Var har du sett att Nyliberala vill ha avgift på utbildning? Jag säger inte att du har fel men det har gått mig helt förbi och jag blir besviken om det stämmer, jag ser mig själv som väldigt liberal men skulle aldrig någonsin gå med på det.
Du har en väldigt mörk och frätande syn på livet och borde försöka ändra på det, den kommer bara bli mer och mer till last för var år som går...
Ne bara för bostadsrätter. Vart har du läst röd-gröna blockade de för hyresrätter och varför skulle alliansen vilja ha det för hyreshjonen som dom hatar?
Ang amorteringsfriheten så blåser det upp spekulationsbubblar och skuldsättningen och det är krisläge nu. Frihet är kul bara så långt till när skiten kollapsar och alla skattebetalare får pröjsa sen för att rädda bankerna.
Högern har den synen på arbete och det är grundfäst i deras natur. Resten av packet ska få lönedumpade löner ifall dom inte har mingelkontakter, framgångsrika släktingar, akademisk examen precis som man får i USA. Stort glapp mellan en lön som the cable guy, lastbilschaffis eller kundtjänst (30-40 000 dollars löner) jämfört med dom som haft föräldrar som pröjsat college som får 100 000 dollar, övre medelklassen 150-200 000 dollar per år som läkare osv.
I nästan alla akademiska eller villafamiljer jag känt så har alla deras föräldrar ställt dom i hsb bostadskö som nyfödda så dom har 25-30 års kö nu, ungarna mina vänner alltså klagar på folk som störde dom på lektionerna i grundskolan dvs slöddret, dom har åsikter man är socialgrupp 3 ifall man pluggar på komvux i 20 års åldern, dom köper svarta hantverkare när dom ska tapetsera eller bygga nytt tak fast dom tjänar 50-70 000 kr/mån och är skitsnåla, vissa handlar på lidl som är blodröda moderator och har 5 miljoner i aktier, dom har dom flesta fått sina första jobb genom sina föräldrar eller släktingar typ säljare, sommarjobb på sjukhus och första jobbet på fastighetsbolaget där morsan jobbar och gör sen karriär där resten av livet. Nästan alla blir curlade och det har jag aldrig blivit. Det duger inte för dom att jobba manuellt och okvalficierade jobb när dom är tidiga 20 års åldern och dom är för fiiina för det. Dom får även låna pengar till kontantinsatsen, får medlåntagare av sina skuldsatta curlingföräldrar som belånar villan med dessa vansinniga priser medans arbetarungar, folk med skilda föräldrar eller medelklassföräldrar som inte vill vara medlåntagare eller belåna villan hamnar i skiten nu. i Alliansens Sverige blir det mycket svårare att lyckas själv precis som i USA och jobbar man inte häcken av sig och kan prestera exakt lika bra som denna villaelit ska man få sparken med slopat LAS på godtycklighet. Fuck that shit.
Jag hoppas du inte röstar på alliansen isåfall då stora delar av dom har dessa åsikter och människosyn och deras politik har faktiskt gestaltat sig såhär 2006-2014, dom lindar dock in det och säger det inte rakt ut

Kinberg Batra har skrivit i en motion med flera andra moderarer år 2001 att hon vill avveckla kostandsfri eftergymnasial utbildning, avveckla välfärden och ha fri invandring och nyliberalism. Kurt-sune har också denna människosyn.
The truth aint pretty and not everybody can handle it but i got the balls to say it.