2015-12-13, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Jag ser och läser den/de undersökningar och forskning som du hittat. De kan säkert stämma.

Sedan kan man alltid tolka dessa efter sin egen agenda. Du har tolkat den på ett sätt, men ingenting i siffrorna grundar för att dina slutsatser skulle stämma.

Någon skulle lika gärna kunna säga att statistiken tyder på att män hellre väljer hemmafrutypen och inte vill ha välutbildade kvinnor som hustrur. Att äldre män väljer bort äldre kvinnor osv blabla... Tycker det är lite enformigt och brist på skarpa och sunda intellekt i den här tråden, att en del tycks ha fastnat i sina egna upplevelser och tolkar allt efter sina egna liv och vanföreställningar man själv fastnat i.

Det man tänker och tror är också vad man får serverat till frukost. självuppfyllande profetior mao.

Ja och nej!

Siffrorna är tydliga.
Hos män är resurser, typ utbildning, ekonomi och makt hårdvaluta.
Hos kvinnor är ungdom och skönhet hårdvaluta.

Sedan kan man tycka vad man vill om det, men det är evolutionärt och biologiskt logiskt.
Citera
2015-12-13, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
De behöver nog inte låtsas. En resursstark man är attraktiv. Som Henry Kissenger (USAa utrikesminister på 1970-talet), känd för sina älskarinnor, uttryckte det; "Makt är sexigt".

Men , detta torde de flesta män förstå. Varför då gnälla om det? Kvinnor är inte män med annat utseende på kroppen. Kvinnor är kvinnor, d v s i första hand däggdjurshonor......som söker bäst möjliga spermadonatorer till sin avkomma. Naturligtvis sker inte detta medvetet, utan genom de sexuella instinkterna. Så varför gnälla och bråka? Acceptera universum.
1) På vilket sätt skulle makt vara sexigt? Det är bara ett kodord för "jag är en golddigger".

2) Varför skulle man inte gnälla? Palla jobba för att få tjejer.
Citera
2015-12-13, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
1) På vilket sätt skulle makt vara sexigt? Det är bara ett kodord för "jag är en golddigger".

HAr du sett hur Kissenger ser ut? Det är/var näppeligen hans utseende som var sexigt, och dessutom var han kortare än de flesta kvinnor han dejtade!
Men, varför skulle det vara moraliskt/biologiskt fel att vara en golddigger? En kvinna har instinkten att hitta en resursstark far till sina barn. En kvinna kan inte slösa med sina ägg som en man slösar med spermier för det höga nöjets skulle.

Man blir så jävla bitter av att gnälla! Damerna gillar inte sånt! Däremot gillar de humor!
Citera
2015-12-13, 21:11
Bannlyst
Citat:

Makt signalerar status och alfa. Det är sexigt för många kvinnor.
Citera
2015-12-13, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Makt signalerar status och alfa. Det är sexigt för många kvinnor.
Ta ett exempel, du kan ju inte mena att typ Stefan Löfvén är sexig.
Citera
2015-12-13, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
HAr du sett hur Kissenger ser ut? Det är/var näppeligen hans utseende som var sexigt, och dessutom var han kortare än de flesta kvinnor han dejtade!
Men, varför skulle det vara moraliskt/biologiskt fel att vara en golddigger? En kvinna har instinkten att hitta en resursstark far till sina barn. En kvinna kan inte slösa med sina ägg som en man slösar med spermier för det höga nöjets skulle.

Man blir så jävla bitter av att gnälla! Damerna gillar inte sånt! Däremot gillar de humor!
1) Var han fattig eller?

2) Det har inte med rätt och fel att göra men varför ska män ställa upp på det när de egentligen inte måste?
Citera
2015-12-13, 21:16
Bannlyst
Citat:
ujhs nämnde Kissinger. Även John F Kennedy hade älskarinnor.
Citera
2015-12-13, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Jag kommer få mängder av idioter mot mig i samband med denna trådstart men det skiter jag i. Jag vill gå på djupet och ta reda på varför det är så här.

Jag hävdar bestämt att tjejer nästintill inte är intresserade av sex, är de intresserade av en kille så är det primärt för andra skäl än för sexet. Det kan vara att hon får saker av killen eller nåt annat och i utbyte ger hon sex. Jag säger ger för att killen aldrig får sex i den mängd som han egentligen skulle vilja ha. Jag har provat att fråga tjejer rakt ut om de vill ha sex eller följa med mig hem och mysa, inte ett enda jakande svar har jag fått. Varken på internet eller i verkligheten.

Nu tittar vi på bögarna. Där kan killar fråga rakt ut till den andra killen (trots att han är okänd för den som frågar) om han vill ha sex eller följa med hem och mysa. Svaret blir antingen ja eller nej. Ser vi statistiken för antal partners som homosexuella killar har så är det i snitt hundratal vi pratar om. Under en livstid kan det röra sig om 500 till en bit över 1000 partner. Det råder inga tvivel om att flaskhalsen är tjejerna som visar på ett starkt ointresse för sex.

Med bögarna som underlag så innebär det att om tjejer inte var en sådan flaskhals skulle varje heterokille snitta lika många partner som bögarna. Säg nu inte att tjejerna skulle betraktas som horor om de följde med hem, för det skulle ingen frisk kille säga, i alla fall inte öppet.

Jag räknar inte med några ärliga svar utan ser hellre på hur världen faktiskt ser ut och hur könen skiljer sig åt. Homosexuella killar badar i sex medan heterosexuella killar blockeras pga tjejers ointresse. Detta är sjukt uppenbart och ändå sitter feminister och fula misslyckade tjejer och förnekar detta. Är man intresserad av något så ser man till att utöva det så ofta man får chansen. Har jag fel?

Vad är alternativen för oss som gillar sex? Köpesex är ju förbjudet och tjejer är ointresserade. Vad kan man göra för att ha snabb och enkel tillgång till sex?
Snabb tillgång innebär tillgång till sex inom 30 min, för att exemplifiera.
Varför är tjejer ointresserade av sex? Tycker man att sex är obekvämt?
Varför säger tjejen att killen är "creepy" (klassiska fjortisordet hos svenska tjejer) när han frågar om sex, men aldrig när bögar frågar varandra om sex? Bögarna är lika okända för varandra och har ändå sex med varandra men när det kommer till tjejer så försvarar de deras ointresse för sex med att de inte känner killen.

Tjejer är inte i intresserade av killar som bara vill ha sex för att han tycker hon ser bra ut. Tjejer är inte intresserade av att hamna på en lista över hur många en kille har varit med bara för att han ska ha något att skryta med inför sina kompisar. Tjejer tycker det äckligt med desperata killar som bara är ute efter sex.

Tjejer är bara intresserade av äkta kärlek och inte något fjolleri. Det är det sanna svaret oavsett vad ni än hittar på.
Citera
2015-12-13, 21:24
Medlem
Citat:

Jämfört med Kissenger är han en Adonis.......men Kissenger var brightare och kunde snacka för sig ....också maktmarkörer.
Citera
2015-12-13, 21:26
Medlem
Citat:
1) Var han fattig eller?

2) Det har inte med rätt och fel att göra men varför ska män ställa upp på det när de egentligen inte måste?

Exakt, man måste se nyktert på tillvaron...och på sitt sexuella marknadsvärde...många är ohyggligt niva.
Citera
2015-12-13, 21:29
Medlem
Dummaste jag hört. Du är troligen inte alls insatt i vad kvinnor tycker om ang sex. Sen varierar det vad kvinnor blir atraherade av. Dessutom bör personkemin fungera, vilket jag känner vid första kyssen. Fy för kyssar som slickar en i hela ansiktet o kör ner tungan i halsen. Eller en vass propeller tunga. Tacka vet jag smekande pussar som går över i en öm kyss med lagom öppen mun. Sen kommer resten. Men det är jag, alla tycker olika. Du jagar väl ljushåriga bimbon m silikon, dom vill ha sina op betalda. Läs o lär i en riktig sex bok. Inte porrfilmer.
Citera
2015-12-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av younameitt
Tjejer är inte i intresserade av killar som bara vill ha sex för att han tycker hon ser bra ut. Tjejer är inte intresserade av att hamna på en lista över hur många en kille har varit med bara för att han ska ha något att skryta med inför sina kompisar. Tjejer tycker det äckligt med desperata killar som bara är ute efter sex.

Tjejer är bara intresserade av äkta kärlek och inte något fjolleri. Det är det sanna svaret oavsett vad ni än hittar på.

Även du ger med ditt inlägg TS helt rätt! Och i princip alla vet att han har rätt. Men vill inte tillstå det.

Men, varför moralisera? Är sex med kärlek principiellt bättre är sex som ett självändamål? I s f varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in