Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-11, 15:09
  #157
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enondgris
I övrigt: politikerna har skapat ett samhälle som på många plan är mer pressat (färre ska jobba hårdare - de arbetslösa, sjuka, pensionärer ska ha det mycket sämre) i kombination med neddragningar i psykvården och andra sociala skyddsnät. Det skapar en hel del galningar och den här gången var det inte den vanliga befolkningen (inklusive invandrare) som fick ta smällen utan politikerna själva.

Det här va ju en sanning med modifikation. I Sverige har vi sänkt skatterna drastiskt, och det är en av de största anledningarna till att den offentliga sektorn går på knäna. "Köttberget" är i stort sett en myt.
Citera
2015-12-11, 19:05
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
Undrar om det kommit fram om han var AIK-are eller höll på Norrköping? Eller om han gillade ärtsoppa eller vilka böcker han lånade på biblioteket. Det där med vad han gillade politiskt är medias sätt att förminska en tokig persons existens.

Nej. Han är inte tokig och hans brott var politiskt motiverade.
Citera
2015-12-11, 19:55
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Det här va ju en sanning med modifikation. I Sverige har vi sänkt skatterna drastiskt, och det är en av de största anledningarna till att den offentliga sektorn går på knäna. "Köttberget" är i stort sett en myt.


Du ville inte läsa, va?

Inte för det spelar så stor roll men jag skrev inget om höga skatter eller nåt om "köttberget".

Vad jag menar var:

1. I dagens samhälle pressas folk alltmer. Har man jobb får man mer att göra vilket skapar stress. Eftersom "köttberget" helt och hållet är en myt: t ex har 4-5 personer gått i pension senaste 2-3 åren och ingen av dessa har ersatts med nyanställningar. Inte heller har deras arbetsuppgifter rationaliserats bort, utan helt enkelt överförts till de som jobbar kvar som förväntas göra dom också trots att de redan mer än väl fyller ut sin arbetstid med sina ordinarie arbetsuppgifter. Har man inget jobb pressas man till att tro man är värdelös av socialen& arbetsförnedringen och placeras i ett infantiliserande FAS3 (som vår skurk i denna tråd verkar ha varit).

2. Vår psykvård är kraftigt nedmonterad och alltmer dysfunktionell.

Den kombinationen gör att vi kommer att få se att det slår över för fler och fler personer. Denna gång var det inte så farligt eftersom ingen kom till fysisk skada, men det var ändå intressant att det för en gångs skull drabbade politikerna som är ansvariga och inte oskyldiga random människor som när det slog över för svärdmannen i Trollhättan, Peter Mangs eller häxjägaren i Malmö.

(Det kommer slå över för en del människor även om pressen minskar, och psykvården kommer missa att fånga upp några av dom ändå - men jag tror på fullt allvar att det skulle bli märkbart färre fall av tokiga rättshaverister som både skickar hot i tid och tid samt har ihjäl människor.)
Citera
2015-12-11, 20:13
  #160
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Låter som att Jimmie varit framme igen. Konstigt att JÅ kände att det var nödvändigt med att avsluta alla närmanden med att han är SD.
Citera
2015-12-11, 20:40
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Nähä, och vad syftar kränkningarna till då, om inte att skrämma mottagaren till tystnad?

Du kan börja med att läsa 6 kap. 10 § brottsbalken. Sexuellt ofredande innebär i det här fallet att Johan genom ord ofredat en person på ett sätt som är ägnat att kränka personens sexuella integritet. J har alltså dömts för just sexuellt ofredande och inte olaga hot, brott mot medborgerlig frihet eller någonting annat.

Om man nu är ute efter att "skrämma mottagaren till tystnad" med SMS så formulerar man förslagsvis meddelandet som någonting i stil med "om du inte gör X så kommer Y att hända". Annars blir det lite svårt för mottagaren att uppfatta vad man är ute efter och således är chansen att få ett resultat obefintlig. N'est-ce pas?

Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull

Det är ingen som tvivlar på Johans läggning, den har inte varit bidragande orsak, om han inte lider av tvångsmässig läggning att trakassera för att få sexuell njutning. Det senare är inte relevant med tanke på att Johan väljer ut politiker från vissa partier, företrädesvis kvinnor, hans brott bottnar i politiska övertygelser.

Den gemensamma nämnaren för de som blir utsatta för sexuella trakasserier är att de är just kvinnor. Kvinnor eller homosexuella män verkar inte ägna sig åt sextrakasserier i någon större utsträckning, av någon anledning.

Det är oklart om J upplever sexuell njutning av att trakassera kvinnliga politiker eller inte. Det är troligtvis bara han själv och hans psykdoktor som har koll på varför han begick brotten. Klart är emellertid att meddelandena var ägnade att kränka personens sexuella integritet och ingenting annat.

[...]

Nu orkar jag inte ägna mer tid åt den här dåren (Johan alltså).
__________________
Senast redigerad av Jellfkkd 2015-12-11 kl. 20:48.
Citera
2015-12-11, 21:09
  #162
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Måhända vilket politiskt parti man sympatiserar med, så går Lars hårt åt kommunister och vänstersympatisörer. Humor är bara förnamnet-jag skulle vilja uttrycka kvalificerad yttrandefrihet. Förvisso är ordvalen kanske inte de mest lämpliga i denna så frekventa SMS-trafik men något som fick mig att både och skratta högt var detta Varning för känsliga personer starka uttryck:

Du tycks leva i tron att man kan uttrycka vad som helst utan några som helst konsekvenser... Kränkning, ärekränkning, förtal, olaga hot är några brottsrubriceringar som kan dyka upp om man lever i verkligheten.
Citera
2015-12-12, 00:26
  #163
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jellfkkd
Den gemensamma nämnaren för de som blir utsatta för sexuella trakasserier är att de är just kvinnor. Kvinnor eller homosexuella män verkar inte ägna sig åt sextrakasserier i någon större utsträckning, av någon anledning.

Det är oklart om J upplever sexuell njutning av att trakassera kvinnliga politiker eller inte. Det är troligtvis bara han själv och hans psykdoktor som har koll på varför han begick brotten. Klart är emellertid att meddelandena var ägnade att kränka personens sexuella integritet och ingenting annat.

[...]

Nu orkar jag inte ägna mer tid åt den här dåren (Johan alltså).

Nu gav sig Johan inte på manliga moderater eller sverigedemokrater för den delen, trakasserierna är politiskt grundade. Johan, en helt misslyckad blekfet vit man, tillika sverigedemokrat, skickar kränkande SMS till partier på andra sidan, mer klart än så kan det inte bli. Ett sverigedemokratiskt dåd.
Citera
2015-12-12, 15:29
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Nu gav sig Johan inte på manliga moderater eller sverigedemokrater för den delen, trakasserierna är politiskt grundade. Johan, en helt misslyckad blekfet vit man, tillika sverigedemokrat, skickar kränkande SMS till partier på andra sidan, mer klart än så kan det inte bli. Ett sverigedemokratiskt dåd.

På vilket sätt är det ett Sverigdemokratiskt dåd? Stog partiledning bakom hans agerande eller?
Citera
2015-12-12, 15:54
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100kgpappa
På vilket sätt är det ett Sverigdemokratiskt dåd? Stog partiledning bakom hans agerande eller?

Nej. Det är inte ens klarlagt om han är medlem i SD. Men han är säkerligen en av dem röstade på SD och han verkar varit mer engagerad än många andra SD-anhängare. Han har velat förändra Sverige med sina våldtäkts-sms. Frågan är om SD behöver den här typen av anhängare. Mitt svar är: Ja. Om alla anonyma SD-nättroll som hotar journalister, uppmanar till bränder på asylboenden osv på Avpixlat och Flashback fick sina identiteter avslöjade så skulle en och en annan person med medlemskap och även förtroendeuppdrag i partiet få stå sitt kast. Precis son dumme Johan som skickade sina SMS från en telefon som gick att spåra upp. Om SD inte vill veta av Johan och hans gelikar så minskar stödet för partiet. Självklart stödjer SD den här typen av människor. SD är inte ett parti som passar in i en demokrati, även om Åkesson och hans slipade polare försöker ge sken av detta.
Citera
2015-12-12, 18:42
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej. Det är inte ens klarlagt om han är medlem i SD. Men han är säkerligen en av dem röstade på SD och han verkar varit mer engagerad än många andra SD-anhängare. Han har velat förändra Sverige med sina våldtäkts-sms. Frågan är om SD behöver den här typen av anhängare. Mitt svar är: Ja. Om alla anonyma SD-nättroll som hotar journalister, uppmanar till bränder på asylboenden osv på Avpixlat och Flashback fick sina identiteter avslöjade så skulle en och en annan person med medlemskap och även förtroendeuppdrag i partiet få stå sitt kast. Precis son dumme Johan som skickade sina SMS från en telefon som gick att spåra upp. Om SD inte vill veta av Johan och hans gelikar så minskar stödet för partiet. Självklart stödjer SD den här typen av människor. SD är inte ett parti som passar in i en demokrati, även om Åkesson och hans slipade polare försöker ge sken av detta.

Nu bryter jag mot mitt eget löfte och skriver ett nytt inlägg i tråden för att sticka hål på detta konspirationstänk som du lägger fram.

Källa på att han har velat "förändra Sverige med sina SMS" ? Jag tycker du tillskriver Johan en planeringsförmåga som inte riktigt korresponderar med den bild av honom som framträder i förhören. Johan är som sagt dömd för sexuellt ofredande och ingenting annat.
Citera
2015-12-12, 18:49
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jellfkkd
Nu bryter jag mot mitt eget löfte och skriver ett nytt inlägg i tråden för att sticka hål på detta konspirationstänk som du lägger fram.

Källa på att han har velat "förändra Sverige med sina SMS" ? Jag tycker du tillskriver Johan en planeringsförmåga som inte riktigt korresponderar med den bild av honom som framträder i förhören. Johan är som sagt dömd för sexuellt ofredande och ingenting annat.

Visst är hon dömd för sexuellt ofredande men det går att läsa i domen att det är graverade att han ofredat politiker. Du kanske tror att han ofredade vänsterpolitiker enbart för att han tände på dem.
Citera
2015-12-12, 19:03
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Du kanske tror att han ofredade vänsterpolitiker enbart för att han tände på dem.

Nä, du har rätt. Den troligaste förklaringen till varför han sexofredade Rosanna Dinamarca och andra politiska giganter är förstås att han "ville förändra Sverige med sina våldtäkts-sms".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback