Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-23, 13:05
  #1
Medlem
Vem kan den här vara?

En 35-årig man åtalas för sexuellt ofredande mot Rossana Dinamarca. Den vänsterpartistiska riksdagsledamoten är en av 11 rödgröna politiker som tagit emot sms från en man som uppger sig vara Sverigedemokrat..
Källa: SR.
Citera
2015-05-23, 13:09
  #2
Medlem
Paijters avatar
Dags att be tingsrätten om förundersökningen på måndag då alltså.
Citera
2015-05-23, 13:11
  #3
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vem kan den här vara?

En 35-årig man åtalas för sexuellt ofredande mot Rossana Dinamarca. Den vänsterpartistiska riksdagsledamoten är en av 11 rödgröna politiker som tagit emot sms från en man som uppger sig vara Sverigedemokrat..
Källa: SR.

Senast det hände var det Sveriges värsta och han utgav sig också vara Sverigedemokrat. Men visade sig vara en svart sosse-man. Vänstern som hatar via sms igen?
Citera
2015-05-23, 13:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Personen är ju uppenbart psyksjuk. Hur fan kan man i sin vildaste fantasi ens vilja skicka ett sms till skåpet Rossana Dinamarca. Helt jävla otroligt.

Om det nu inte är en false flag variant vill säga.

False flag tror jag inte på. Mannen är ju åtalad. Men sedan kan man ju inte veta om han är en sverigedemokrat eller bara utger sig för att vara det.
Citera
2015-05-23, 13:25
  #5
Medlem
bradgardsindianens avatar
Det är visst elva politiker av blandat kön som drabbats ur de rödgröna, mp, vp och S enligt Aftonbladet som hänvisar till uppgifter från Säpo
Citera
2015-05-23, 13:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
False flag tror jag inte på. Mannen är ju åtalad. Men sedan kan man ju inte veta om han är en sverigedemokrat eller bara utger sig för att vara det.

Det framgår också att mannen är tidigare dömd för hets mot folkgrupp och olaga hot.
Citera
2015-05-23, 13:35
  #7
Medlem
ColaKexs avatar
Sexuella trakasserier mot politiker är förstås förjävligt. Det ska inte accepteras på något sätt. Dock blir jag lite förundrad över ABs artikel. Där man skriver citat:

Citat:
Vi flera tillfällen har mannen, enligt åtalet, skrivit att han är sverigedemokrat när han trakasserat de kvinnliga politikerna.

Vem fasen avslutar ett trakasserande sms med något i stil med: -Förresten är jag SD:are bara så du vet!

Nja...detta luktar svartmålning av SD....
Citera
2015-05-23, 13:36
  #8
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Sexuella trakasserier mot politiker är förstås för jävligt. Det ska inte accepteras på något sätt. Dock blir jag lite förundrad över ABs artikel. Där man skriver citat:



Vem fasen avslutar ett trakasserande sms med något i stil med: -Förresten är jag SD:are bara så du vet!

Nja...detta luktar svartmålning av SD....


Om han får genomgå en liten sinnesundersökning kanske det kan bli lite klarare.
För det känns ju rätt långt ifrån normalt.
Citera
2015-05-23, 13:39
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Sexuella trakasserier mot politiker är förstås för jävligt. Det ska inte accepteras på något sätt. Dock blir jag lite förundrad över ABs artikel. Där man skriver citat:



Vem fasen avslutar ett trakasserande sms med något i stil med: -Förresten är jag SD:are bara så du vet!

Nja...detta luktar svartmålning av SD....

Nja, som sagt ska mannen vara tidigare dömd för hets mot folkgrupp. Därmed inte sagt att han måste vara medlen i SD.
Citera
2015-05-23, 13:46
  #10
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Sexuella trakasserier mot politiker är förstås förjävligt. Det ska inte accepteras på något sätt. Dock blir jag lite förundrad över ABs artikel. Där man skriver citat:

Vem fasen avslutar ett trakasserande sms med något i stil med: -Förresten är jag SD:are bara så du vet!

Nja...detta luktar svartmålning av SD....

Fast det vore inte heller första gången en SD-politiker är inblandad i en skandal. Fb-andan till trots är det nog bäst att avvakta tills det kommit fram vem det är och då kunna bedöma hur pass sjuk GM är. För skickar han sådana SMS lär inte samtliga hästarna vara i hagen...
Citera
2015-05-23, 13:47
  #11
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
False flag tror jag inte på. Mannen är ju åtalad. Men sedan kan man ju inte veta om han är en sverigedemokrat eller bara utger sig för att vara det.


Det är väl inte otänkbart att han är medlem i SD.. men man kanske ska vara lite restrektiv med att se honom som en repressentant för partiet.
För en hyfsat intelligent och frisk människa så är det uppenbart att den typen trakasserier riktade mot politiker man ser som meningsmotståndare både är kontraproduktivt och för med sig en hög risk för att bli tagen av (säkerhets)polisen.

Min gissning är att det inte står helt rätt till med människan.
Citera
2015-05-23, 13:57
  #12
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Fast det vore inte heller första gången en SD-politiker är inblandad i en skandal. Fb-andan till trots är det nog bäst att avvakta tills det kommit fram vem det är och då kunna bedöma hur pass sjuk GM är. För skickar han sådana SMS lär inte samtliga hästarna vara i hagen...

Vad jag kunde läsa mig till så står det inte om mannen är engagerad politiker i SD eller bara medlem (alternativt bara sympatisör). Rätt mig gärna om jag har fel där

Jag får bara inte riktigt ihop logiken i att personen som skickat dessa sms använder sig av ett oregistrerat kontantkort när han trakasserar för att sedan klargöra att han är SD:are. Men ni som skrivit att killen inte har alla hästar i stallet har förmodligen rätt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback