2012-01-05, 23:12
Medlem
Staniolrustnings avatar
Citat:
En bil som stod parkerad på Kantatgatan på Lindängen började brinna strax innan klockan tre på torsdagseftermiddagen.

Sedan mordet som inträffade på samma gata i tisdags har polisen haft förstärkt närvaro i området.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1598901/Bilbrand-pa-Kantatgatan.html
Citera
2012-01-06, 00:48
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faku
Jag undrar när beväpnade svenska patrioter tar upp striden och konfronterar de värsta menagängen, och tar över och städar upp, efter våra politikers misslyckande?

Hur länge behöver vi vänta? Vad tror ni?

Tror ni det blir svårt att hitta finansiering till ovanstående verksamhet?
Vem vet? Det vore dock otaktiskt. Inflödet av nya avgrundsblattar är för stort så det skulle inte göra till eller från innan de blir gripna och det hela skulle sluta som med lasermannen eller den där skinheadligan (om den är riktig) som var aktiv i Tyskland. http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-15727841

Det är politiker och medialedare som måste angripas för bäst effekt. Hypotetiskt alltså. Jag uppmanar inte till något.
Senast redigerad av servus 2012-01-06 kl. 00:58.
Citera
2012-01-06, 07:39
Medlem
Citat:
I maj 2011 blev en 16-årig flicka uppringd av ett par skolkamrater på 15 respektive 16 år, som begärde att hon skulle bege sig till Bulltoftaskolan inom tio minuter. Lydde hon inte skulle hon bli misshandlad, och om samtalet bröts skulle hennes hals skäras av.

http://avpixlat.info/2012/01/05/svar...-i-fornedring/
Citera
2012-01-06, 10:11
Medlem
Drapåtrissors avatar
Verkar som att hela Skåne blivit ett av sveriges värsta rövhål tyvärr.
Hur ser kvinnosynen ut hos dessa lösspringande djur i det nya Sverige?
http://www.nsk.se/article/20120105/HASSLEHOLM/701059999/1170/-/iskalla-man-slog-och-sparkade-anna
Citera
2012-01-06, 10:40
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Verkar som att hela Skåne blivit ett av sveriges värsta rövhål tyvärr.
Hur ser kvinnosynen ut hos dessa lösspringande djur i det nya Sverige?
http://www.nsk.se/article/20120105/HASSLEHOLM/701059999/1170/-/iskalla-man-slog-och-sparkade-anna

Denna fras känner jag igen på något sätt:

"– De sade att jag inte hade rätt att säga nej till dem, berättar Anna där hon sitter i soffan i lägenheten."

Ja just det. Här hörde jag den förut:

Citat:
"- Han sa att han hade rätt göra som han ville mot kvinnor.
- Varför det?
- Eftersom det var så i hans religion, att kvinnor hade inte några rättigheter. Att han bestämde.
"

Intervjun med den blonda tjejen (överfallsvåldtagen av en muslim). Ca 1.40 in i videon:
http://www.youtube.com/watch?v=d3LL6hBrj-c
Citera
2012-01-06, 10:45
Medlem
Idag blir det manifestation kl 17 Gustav Adolfs torg ”mot illegala vapen och den organiserade brottsligheten”. Bland initiativtagarna finns Luciano Astudillo (S)

Hur trovärdig är han ?

Flathet daltande flummeri och ett kravlöst samhälle är sossarnas politik, resultatet ser vi i Malmö.
Citera
2012-01-06, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Idag blir det manifestation kl 17 Gustav Adolfs torg ”mot illegala vapen och den organiserade brottsligheten”. Bland initiativtagarna finns Luciano Astudillo (S)

Hur trovärdig är han ?

Flathet daltande flummeri och ett kravlöst samhälle är sossarnas politik, resultatet ser vi i Malmö.

Jag hade ett rätt stort projekt i skolan förra valet där vi filmade en hel del och jag jobbade mycket med honom. Han är en naiv person, enormt hjärta & vill jättemycket men han är inte alltid vuxen i sitt tänkande.

Vad menar du med trovärdighet exakt?
Citera
2012-01-06, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Vad menar du med trovärdighet exakt?
Han är Socialdemokrat och dom har styrt Malmö under många år och inte gjort ett skit för att stoppa utvecklingen.Han har förespråkat inflyttingen med emfas och med den kommer kriminaliteten.Den han idag går i tåget mot.

http://www.skanskan.se/article/20110218/MALMO/702179867/1004/*/hemliga-valmoten-gav-s-roster
Senast redigerad av ascheberg 2012-01-06 kl. 11:29.
Citera
2012-01-06, 12:01
Medlem
tryffs avatar
Citat:

Hur trovärdig är han ?

Det har ingenting med solidaritet att göra. Luciano blev av med sin riksdagsplats och får nu chansen att göra lite pr för sig själv.
Citera
2012-01-06, 12:40
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Han är Socialdemokrat och dom har styrt Malmö under många år och inte gjort ett skit för att stoppa utvecklingen.Han har förespråkat inflyttingen med emfas och med den kommer kriminaliteten.Den han idag går i tåget mot.

http://www.skanskan.se/article/20110218/MALMO/702179867/1004/*/hemliga-valmoten-gav-s-roster

Ansvaret för Malmös situation kan inte enkom läggas på socialdemokraterna även om det partiet både i Malmö och på riksplanet har stor del av ansvaret för hur staden har utvecklats genom sitt bejakande av mångkultur, omfattande bidragsinvandring och slapp rättspolitik. Borgerliga regeringar har accepterat den inriktningen både i retorik och praktik. Många av de problem som plågar Malmö har sitt ursprung på statlig nivå- i riksdag och regering. Och det är bara där situationen i Malmö eventuellt kan räddas. Vad kan det närmast konkursmässiga och bidragsförsörjda Malmö göra? Riksdag och regering vill dock ha mer av samma felaktiga politik.

Jag avskyr verkligen den svenska vänstern och det har jag alltid gjort men inbilla er inte för ett ögonblick att de "borgerliga" har ett annat program. Med det sagt så anser jag att dagens manifestation är en djupt hycklande och motbjudande tillställning. De politiska krafter som ligger bakom dem har aktivt drivit den politik som skapat de problem de vill demonstrera emot. Ska vi vara tacksamma?
Citera
2012-01-06, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Ansvaret för Malmös situation kan inte enkom läggas på socialdemokraterna även om det partiet både i Malmö och på riksplanet har stor del av ansvaret för hur staden har utvecklats genom sitt bejakande av mångkultur, omfattande bidragsinvandring och slapp rättspolitik. Borgerliga regeringar har accepterat den inriktningen både i retorik och praktik. Många av de problem som plågar Malmö har sitt ursprung på statlig nivå- i riksdag och regering. Och det är bara där situationen i Malmö eventuellt kan räddas. Vad kan det närmast konkursmässiga och bidragsförsörjda Malmö göra? Riksdag och regering vill dock ha mer av samma felaktiga politik.

Jag avskyr verkligen den svenska vänstern och det har jag alltid gjort men inbilla er inte för ett ögonblick att de "borgerliga" har ett annat program. Med det sagt så anser jag att dagens manifestation är en djupt hycklande och motbjudande tillställning. De politiska krafter som ligger bakom dem har aktivt drivit den politik som skapat de problem de vill demonstrera emot. Ska vi vara tacksamma?
Instämmer helt.
Luciano Astudillo (S) går i tåget utan att rodna.Många ansvariga ropar på vapenamnesti i Malmö men det är ett slag i luften.Här behövs det betydligt tuffare åtgärder.
Senast redigerad av ascheberg 2012-01-06 kl. 16:40.
Citera
2012-01-06, 16:49
Medlem
Torontors avatar
För tillfället är det extra poliser ute på gatorna. Tagna från andra kommuner? Hursomhelst kommer dessa snart att försvinna. Vet inte om gangsters tar semester från skjutningar när det blir kallt ute. Men ganska snart kommer problemen att återkomma. Vad blir nästa pk-reaktion då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in