2016-08-10 17:21, Rån, Malmö
Två personer rånade, Föreningsgatan.
En 12 årig pojke och en 18 årig man blir på Föreningsgatan utsatta för ett rån av två gärningsmän. Duon ska ha misshandlat de två målsägarna och tillgripit deras cyklar innan de lämnar platsen.
Hade jag bott i Malmö hade jag nog varit den största råttan som skådats vid närmare eftertanke...dock hade jag ju inte förespråkat att hoppa på skeppet från första början.
Fyra bilar brann under natten till torsdagen på Hårds väg i Rosengård i Malmö. Räddningstjänsten har släckt branden och lämnat platsen. Även på Ärenprinsgatan brann flera bilar under natten.
Läs mer.....
Polisen fick bevaka butiken Minilivs på Rammels väg efter larm om inbrott och skadegörelse inne i butiken. Butiken har tvingats att slå ingen efter beslut av Kronofogdemyndigheten.
Men tydligen finns en hel del varor kvar i butiken och dessa varor vill ungdomar i området åt.
Enligt uppgift skall den aktuella butiken även tidigare under veckan drabbats av inbrott. Under kvällen väntade polisen på att ett vaktbolag skulle komma och täcka för ingången till butiken.
En 17-åring blev knivskuren vid ett bråk utanför en hus på Zenithgatan på onsdagkvällen. Knivskärningen rubriceras som mordförsök. Flera personer var inblandade i bråket.
De hindrar ju helikopern från att operera så det får nog ses som ganska allvarligt. Det är ganska fina straffsatser på luftfartssabotage (sen om det döms ut är en helt annan femma, man kan ju hoppas).
"Skåne har den tredje högsta arbetslösheten i landet i juli, 9,3 procent i Skåne jämfört med 7,3 procent i riket.
Arbetslösheten var lägst i Lomma, 2,9 procent, och högst i Landskrona och Malmö med 14,8 procent i båda kommunerna vilket innebär att de hade den högsta relativa arbetslösheten bland Sveriges 290 kommuner."