Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-12, 14:35
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Han har eventuellt en chans mot Hillary om han står som Republikanernas kandidat, men jag tror inte att han kommer göra det i slutändan. Skulle han ställa upp som independent skulle både han och republikanerna förlora på det, så jag vet inte vad han skulle göra om han blev "sparkad".

Antingen ställer han upp och i det närmaste ger valet till Hillary, eller så lägger han ner. Svårt att säga.
Jag har försökt räkna ut Trump många gånger men han är fortfarande i klar ledning två månader innan primärvalen drar igång. Vem är det du tror kammar hem kandidaturen? Rubio?

Vad menar du med "sparkad"? Finns allvarliga planer på att utesluta honom ur partiet efter hans utfall mot muslimer? Annars har han "pledged" sin lojalitet mot partiet och i praktiken lovat att inte ställa upp som oberoende.

-------

I första pollen (Reuters/Ipsos) efter "Muslim comments" är stödet för Trump oförrändrat:

http://news.yahoo.com/exclusive-trump-lead-among-republicans-undiminished-first-poll-054625163.html, idag

Han har ett stöd på 35% enligt den undersökningen.
Senast redigerad av Madagascar 2015-12-12 kl. 14:38.
2015-12-12, 18:34
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Hehe.

Den vithövdade havsörnen Uncle Sam tycks inte uppskatta herr Trump, som attackerar honom:
http://youtu.be/S259QYLFbXM

Ett tecken?

För de som inte vet så är just detta djur USA:s nationalfågel som "representerar" deras land.
Uncle Sam är namnet för en personifiering av USAs regering.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2015-12-12 kl. 18:39.
2015-12-12, 19:03
Bannlyst
Jon Stewart dyker upp hos Stephen Colbert i Late Show with Stephen Colbert igår för att hålla ett litet anförande. Stephen säger åt honom att "Trumpa" upp talet lite. https://www.youtube.com/watch?v=jHHQ9WdFekc&list=PLiZxWe0ejyv8R4HiofWSGhif AtzR59kqE&index=1
2015-12-12, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Han kanske skaffar sig nya allierade. I intervjun med Fox News sa han ju att Assad looks a lot better than some of our so-called friends.
Men med sådana uttalanden borde han ju backa rejält kan man tycka , är ju som att hylla Putin för hans ockupation av Krim. Tycker Trump verkar allt mer som en motvalls kärring som måste var just motvalls för att må bra. Men ok hans partikamrat Reagen lyckades ju och satte dessutom Sovjet på plats så vem vet. Och trots allt är det ju insidan som räknas. Med demokratierna säger nog inte nej till att Trump kandiderar och skapar osäkerhet i det republikanska partiet.
2015-12-12, 21:37
Medlem
Trump lever lite grann på Europas misär angående invandring, att våra national kulturer förstörs helt och hållet.

Synd att usa har "religionsfrihet" med i sina grundlagar - muslimer bör inte ingå i något lands grundlagar eftersom de är direkt aggressiva.

På pappret kan vem som helst starta en religiös förening i USA.

David-sekten fick ju finnas ...i Waco..tills de började skjuta federala agenter. (pga att deras religion var lite "speciell")

Amerikanska myndigheter kan mycket lätt - nacka muslimer - 25% av muslimerna i USA anser ju att det är ok att gå i Jihad.

Hur många % tror ni vi har i Sverige?
2015-12-12, 23:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag har försökt räkna ut Trump många gånger men han är fortfarande i klar ledning två månader innan primärvalen drar igång. Vem är det du tror kammar hem kandidaturen? Rubio?

Samma här..

Med sitt senaste muslim-utspel (som drogs uuuuut så långt det gick i media) så tänkte jag : Vill han faktiskt ha jobbet ?

Även om jag sympatiserar med Trump i många frågor, så får jag det bara inte till. Tills nu har inget han sagt fått väljarna att tänka om, tvärt emot !

Han har hittills bara kört "hårda frågor", det finns inte mysbilder med honom med barn och familjer. Gud vet hur många utav intervjuerna av honom har hållits på hans egna hotell i foajen, det är fullständigt sanslöst tills nu iallafall. Helt ärligt, han framstår ju inte som en sympatiskt man, det erkänner jag.

Och jag tror fortfarande på att han inte kommer att bli vald.., för jag får det inte att gå ihop !
2015-12-13, 03:09
Bannlyst
En saudisk miljardär och prins vid namn Alwaleed bin Talal twittrade att Donald Trump är en skam för USA. Donald Trump svarade att Alwaleed bin Talal försöker påverka valet med sin pappas pengar. http://www.theguardian.com/us-news/2015/dec/12/saudi-alwaleed-bin-talal-donald-trump-disgrace-to-country
2015-12-13, 08:42
Medlem
fredrikdenstores avatar
Efter all smutskastning mot allt och alla måste ju USA se till att, om han nu skulle bli republikanernas presidentkandidat, han inte blir vald till president också. Större delen av världen hatar ju svinet Trump
2015-12-13, 09:24
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Madagascar skrev

Marco Rubio är en fortsättning på förlorarna John McCain och Mitt Romney.

Eller som Rand Paul sa tidigare i höstas, Marco Rubio och Hillary Clinton är samma sak:

"Hillary Clinton, Marco Rubio and several other of today’s neoconservatives are the ideological heirs to an unreconstructed John Foster Dulles. Fortunately, President Dwight D. Eisenhower resisted the early recklessness of Dulles and avoided a nuclear confrontation with Russia."

"Hillary Clinton, Marco Rubio and others still push the liberation foreign policy but without Eisenhower’s cautionary phrase “by peaceful means.”"

http://time.com/4129562/rand-paul-marco-rubio-war/
2015-12-13, 09:29
Medlem
gato12s avatar
Den största skräcken för det republikanska partiet torde vara att Trump ställer upp som oberoende kandidat. Då splittras högerrösterna mellan två kandidater. Är nog därför man håller sig rätt lugna gällande kritik mot The Donald.
2015-12-13, 10:37
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Den största skräcken för det republikanska partiet torde vara att Trump ställer upp som oberoende kandidat. Då splittras högerrösterna mellan två kandidater. Är nog därför man håller sig rätt lugna gällande kritik mot The Donald.
De som styr republikanerna styr också demokraterna. De bryr sig inte så mycket om partierna, de bryr sig om den övergripande agendan. Deras favorit har hela tiden varit Hillary Clinton. De har inget emot att de republikanska rösterna splittras, tvärtom.
2015-12-13, 10:41
Medlem
antoneriks avatar
Donald Trump är inte seriös och jag förstår inte folk som längtar efter honom som president. En mer protektionistisk president är omöjlig att föreställa sig. Vilket samhälle längtar han efter att skapa egentligen? Tanken svindlar. Vilka lojalitetsband skulle han ha till Europa och övriga omvärlden? Jag trodde aldrig att jag skulle rekommendera en Bush igen vid makten, men Jeb Bush framstår som ganska sympatisk som republikansk presidentkandidat i jämförelse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in