Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-12, 03:35
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, det vågar de inte eftersom han i så fall ställer upp som oberoende och splittrar de republikanska väljarna, vilket garanterar en seger för Clinton (eller i bästa fall Sanders).

Däremot kanske han kan "övertalas" att dra tillbaka sin kandidatur. Han måste rimligen ha en hel del skelett i garderoben.
Som det står i artikeln, kan GOP få fram Rubio istället för token T rump så kan de ha en chans mot Clinton, annars inte. Få kommer rösta på T rump om Clinton finns som alternativ. Möjligheten finns ännu att Don T rump totalt flippar ur och retar upp de som nu vill rösta på honom som protest, som sagts vill många av dessa inte se honom som president på riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Massinvandring av ett lite annat slag dock. De svenskar som kom dit t.ex fick noll i bidrag och det var hårt arbete som gällde.
Svenskarna fick stora arealer land att bruka, de som kom tidigt. Jobb fanns det gott om också.

Donald T rump är inte self made direkt, hade han satsat pengarna han fick från sin far på vanliga indexfonder så hade han varit flera gånger rikare nu.
Senast redigerad av Xelious 2015-12-12 kl. 03:43.
2015-12-12, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Som det står i artikeln, kan GOP få fram Rubio istället för token T rump så kan de ha en chans mot Clinton, annars inte. Få kommer rösta på T rump om Clinton finns som alternativ. Möjligheten finns ännu att Don T rump totalt flippar ur och retar upp de som nu vill rösta på honom som protest, som sagts vill många av dessa inte se honom som president på riktigt.

Svenskarna fick stora arealer land att bruka, de som kom tidigt. Jobb fanns det gott om också.

Donald T rump är inte self made direkt, hade han satsat pengarna han fick från sin far på vanliga indexfonder så hade han varit flera gånger rikare nu.

Vad har du då att säga om denna undersökning? Du spyr bara goja som vanligt, "många av dessa vill inte se honom som president" nehe varför leder han då i precis alla undersökningar?
2015-12-12, 07:27
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=Uk4c2uoOF3o

Någon som sett den här?

Kan va det bästa jag har sett.
2015-12-12, 08:09
Medlem
Många i GOP sitter nog och önskar att läsa Trumps Dödsruna.
Altså ett lyckat attentat mot Donald T det skulle ju lösa Republikanernas Problem alt. en Riktig skandal
2015-12-12, 08:41
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, det vågar de inte eftersom han i så fall ställer upp som oberoende och splittrar de republikanska väljarna, vilket garanterar en seger för Clinton (eller i bästa fall Sanders).

Däremot kanske han kan "övertalas" att dra tillbaka sin kandidatur. Han måste rimligen ha en hel del skelett i garderoben.
Skulle DT möjligen använda sig av Ross Perouts gamla skapelse reform party, om han blir oberoende kandidat?
2015-12-12, 11:33
Medlem
Republikanerna verkar ha släppt fram en presidentkandidat som knappast kan vinna mot demokraterna. Nu vill man få bort denne man som propagerar för enkla lösningar på svåra problem, en tunn och svag politiker som skulle kunna skjuta republikanerna anseende i sank för lång tid framöver. Skulle Trump gå fram som oberoende kandidat kanske det kostar republikanerna för stunden men betalar sig inför framtida presidentkandidaturer i partiet. Skadan Trump redan åsamkar USA genom sina tokuttalanden borde ju stämma till eftertanke. USA:s allierade i MÖ skall man inte reta upp i onödan.
2015-12-12, 11:38
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Republikanerna verkar ha släppt fram en presidentkandidat som knappast kan vinna mot demokraterna. Nu vill man få bort denne man som propagerar för enkla lösningar på svåra problem, en tunn och svag politiker som skulle kunna skjuta republikanerna anseende i sank för lång tid framöver. Skulle Trump gå fram som oberoende kandidat kanske det kostar republikanerna för stunden men betalar sig inför framtida presidentkandidaturer i partiet. Skadan Trump redan åsamkar USA genom sina tokuttalanden borde ju stämma till eftertanke. USA:s allierade i MÖ skall man inte reta upp i onödan.
Vad är det du inte förstår? Trump leder över Hillary Clinton i dagsläget och lär göra det även när det riktiga valet drar igång.
2015-12-12, 11:45
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Skulle DT möjligen använda sig av Ross Perouts gamla skapelse reform party, om han blir oberoende kandidat?

Det tvivlar jag på. Partiet har ju en hel del tvivelaktigt bagage och har gått ganska dåligt de senaste tio åren.

Om Trump ställer upp som oberoende använder han nog sin egen organisation.
2015-12-12, 11:56
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49

Han kanske skaffar sig nya allierade. I intervjun med Fox News sa han ju att Assad looks a lot better than some of our so-called friends.
2015-12-12, 11:57
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Vad är det du inte förstår? Trump leder över Hillary Clinton i dagsläget och lär göra det även när det riktiga valet drar igång.
Inte om han blir oberoende. Jag vill mig minnas att jag läste att endast 68% av hans röstare skulle röstat på honom om han ställde upp som oberoende. Enligt honom själv.

Ska se om jag hittar hans tweet

Edit:
Här https://mobile.twitter.com/realdonaldtrump/status/674317248803307520

Skulle detta stämma så förlorar han rimligtvis.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2015-12-12 kl. 11:59.
2015-12-12, 12:20
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Inte om han blir oberoende. Jag vill mig minnas att jag läste att endast 68% av hans röstare skulle röstat på honom om han ställde upp som oberoende. Enligt honom själv.

Ska se om jag hittar hans tweet

Edit:
Här https://mobile.twitter.com/realdonaldtrump/status/674317248803307520

Skulle detta stämma så förlorar han rimligtvis.

Han har eventuellt en chans mot Hillary om han står som Republikanernas kandidat, men jag tror inte att han kommer göra det i slutändan. Skulle han ställa upp som independent skulle både han och republikanerna förlora på det, så jag vet inte vad han skulle göra om han blev "sparkad".

Antingen ställer han upp och i det närmaste ger valet till Hillary, eller så lägger han ner. Svårt att säga.
2015-12-12, 12:35
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
kristofferG skrev

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21926489.ab

Tror ni det här stämmer? Kommer republikanerna kicka Trump?

Aftonhoran...

Nej. Reince Priebus är en stor idiot.

Ha, ha, nu har han fått Ben Carson att säga att han också kommer att gå oberoende.

"If the leaders of the Republican Party want to destroy the party, they should continue to hold meetings like the one described in the Washington Post this morning," the physician blasted. "If (the report) is correct, every voter who is standing for change must know they are being betrayed."

"I won't stand for it," the 64-year-old underlined. "I assure you, Donald Trump won't be the only one leaving the party."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in