Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-08-27, 05:43
Medlem
Pletheneiss avatar
Oh, by the way!

En sak jag gillar med Trump! Han har inget tal på ett papper som han läser ifrån, han har inget manus, inget skript, inga stödord på ett papper.

När han talar så talar han öppet och fritt, utan något manus. Det gillar jag med honom. Han är den enda presidentkandidaten som vågar göra det, och det är ännu en grej som gör att han sticker ut.
2015-08-27, 08:29
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
Oh, by the way!

En sak jag gillar med Trump! Han har inget tal på ett papper som han läser ifrån, han har inget manus, inget skript, inga stödord på ett papper.

När han talar så talar han öppet och fritt, utan något manus. Det gillar jag med honom. Han är den enda presidentkandidaten som vågar göra det, och det är ännu en grej som gör att han sticker ut.

Hans tal blir ju därefter också..
2015-08-27, 08:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Oh, by the way!

Jämför hans tall med Bernie Sanders (även en som kör utan stödord och promoters) så kan du lätt se att Donald Trump skulle kunna dra nytta av att ha stödord eller lite retorisk hjälp innan han skall hålla talen.
2015-08-27, 09:44
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Syns faktiskt Trump visar återhållsamhet.

I hela 5 minuter håller journalisten på och tjatar, håller låda, frågar och avbryter Trump, han får ej svara färdigt. Likaså så låter ju inte journalisten andra komma till tals.

Tycker han försöker provocera fram något helt medvetet. I vanliga fall så ställer man en fråga.., väntar på svar.., är man snabb och skicklig journalist så kan man hinna upp med en uppföljande/kompletterande fråga.

Syns du beteendet är naturligt ifrån en journalist, som så försöker dominera en presstund ?

Journalisten betedde sig helt klart olämpligt. Han ställde ju dessutom knappt några frågor utan öste bara på med konstateranden; "you cant build a wall, you cant deport 11 million people", etc. (Magnet83, du får ursäkta att jag inte översatte citaten till svenska åt dig.)

Trumps beteende var dock inte pretendentmässigt. Den typen av bufflighet kanske fungerar i styrelserummet men om man aspirerar till att leda USA bör man kunna bete sig med värdighet. Om han dessutom blir uppstressad av en jävla journalist (han kan inte ens hålla sig från att blåsa upp sig själv på journalistens bekostnad genom att påstå att han "have a bigger heart than you") - hur ska han då kunna hantera äkta diplomati på högsta nivå?

Dessutom är det kanske inte så strategist att slänga ut en journalist som tydligen är någon form av ikon hos latinos i USA, efter hans uttalanden om mexikanare.

En intressant artikel om uppförandekoden hos officerare i USA:s arme, vilka även presidenten i egenskap av "commander in chief" måste följa:

http://thefederalist.com/2015/08/24/donald-trump-couldnt-graduate-from-rotc/
Senast redigerad av mrtowlie 2015-08-27 kl. 09:48.
2015-08-27, 10:35
Medlem
Finns det några studier som visar vilka väljargrupper som stödjer Trump? Min bild är att det främst är personer som inte tidigare brytt sig särskilt mycket om politik, men det vore intressant att se om detta stämmer, och hur han ligger till bland svarta, vita, mexikaner, låginkomsttagare, höginkomsttagare och allt vad det heter.
2015-08-27, 10:56
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
mrtowlie skrev

Journalisten betedde sig helt klart olämpligt. Han ställde ju dessutom knappt några frågor utan öste bara på med konstateranden; "you cant build a wall, you cant deport 11 million people", etc. (Magnet83, du får ursäkta att jag inte översatte citaten till svenska åt dig.)

Trumps beteende var dock inte pretendentmässigt. Den typen av bufflighet kanske fungerar i styrelserummet men om man aspirerar till att leda USA bör man kunna bete sig med värdighet. Om han dessutom blir uppstressad av en jävla journalist (han kan inte ens hålla sig från att blåsa upp sig själv på journalistens bekostnad genom att påstå att han "have a bigger heart than you") - hur ska han då kunna hantera äkta diplomati på högsta nivå?

Dessutom är det kanske inte så strategist att slänga ut en journalist som tydligen är någon form av ikon hos latinos i USA, efter hans uttalanden om mexikanare.

En intressant artikel om uppförandekoden hos officerare i USA:s arme, vilka även presidenten i egenskap av "commander in chief" måste följa:

http://thefederalist.com/2015/08/24/...ate-from-rotc/

Att Trump inte är så otroligt PK kanske är det som gör att många gillar honom?

Bill O'Reilly om "Donald Trump vs. Jorge Ramos":
https://www.youtube.com/watch?v=DD_YHaHL5_s

Om mordet på 32-åriga Kate Steinle som O'Reilly talar om:

After admitting to shooting and killing 32-year-old Kate Steinle, Juan Francisco Lopez-Sanchez, an illegal alien, was asked why he had come to San Francisco.

He responded that “he knew San Francisco was a sanctuary city where he would not be pursued by immigration officials.”

“Sanctuary cities” are cities within the United States that refuse to comply with federal immigration laws and authorities—similar to the defiance of Southern states to federal law during the civil rights era.

By some estimates, there are more than 150 U.S. cities that are endangering the safety of their citizens by refusing to turn over dangerous, criminal aliens to the Department of Homeland Security or inquiring about the immigration status of suspects when they are arrested.

So when Juan Francisco Lopez-Sanchez, seven-time convicted felon and five-time deportee, arrived in San Francisco, authorities were none too concerned with complying with U.S. Immigration and Customs Enforcement "

http://dailysignal.com/2015/07/07/how-san-francisco-aided-and-abetted-the-murder-of-kate-steinle/

Supporters av Ramos: Donald Trump: Latinos don’t love you, but they love Ramos - #VamosRamos:
https://www.youtube.com/watch?v=wdzSB67ZMes
2015-08-27, 11:08
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
HerrMet skrev

Finns det några studier som visar vilka väljargrupper som stödjer Trump? Min bild är att det främst är personer som inte tidigare brytt sig särskilt mycket om politik, men det vore intressant att se om detta stämmer, och hur han ligger till bland svarta, vita, mexikaner, låginkomsttagare, höginkomsttagare och allt vad det heter.

Inte direkt.

Här säger man kvinnor och kristna:
https://www.youtube.com/watch?v=TBDG_4AR8_Y

Här vit arbetarklass:
Donald Trump Now At 30% - SHOCKED! Fox Explains Why
https://www.youtube.com/watch?v=6E-Cu7R9nVk
2015-08-27, 12:45
Medlem
c.showalters avatar
Citat:
Oh, by the way!

Eller så är det just det han är bra på - att framstå som så. Självklart har han en stab av rådgivare och manusförfattare. Sen visst han skjuter nog mycket från höften med.
2015-08-27, 20:47
Medlem
Condottieris avatar
Trumps likhet med Markurell (Hjalmar Bergman) är ganska slående. Han många utspel i den svinaktiga "presidentkampanjen" (snarare dokusåpan, som jag förövrigt inte är speciellt insatt i) må vara högst diskutabla, men som redan har konstaterats i tråden så är han faktiskt rätt kul. Först antog jag att han representerar den mest groteska och urspårade form av amerikansk-urban bonnläpp-sionist-streberkultur, men måste idag medge att jag haft fel. Trump är förmodligen högst medveten om hur miserabelt det amerikanska tillståndet är och försöker därmed pragmatiskt att göra det bästa möjliga av situationen. Att han även vet att etablissemanget utan undantag horar för judarna kan man nog också ganska lugnt utgå ifrån, även om det givetvis är omöjligt att veta var han har sina riktiga sympatier.
2015-08-27, 20:53
Medlem
Magnet83s avatar
Den israeliske journalisten Chemi Shalev har i Haaretz kritiserat sina stamfränder i USA för att de inte motarbetat Trump tillräckligt, på grund av Trumps motstånd till dagens destruktiva invandring från huvudsakligen Latinamerika. Kevin MacDonald har analyserat läget i denna artikel på Occidental Observer:
Citat:
The basic logic here is that the 1924 Immigration Restriction Act was the Original Sin of White America. The attempt on the part of Americans to fashion their immigration policy to retain an ethnic status quo as of 1890 was so horrifically evil that Jewish organizations have a duty to once again bring all the pressure they can muster to allow in every last immigrant who wants to come to America. Needless to say, Israel’s immigration policy — clearly engineered to retain Jewish ethnic dominance — is not at issue for Shalev.
http://www.theoccidentalobserver.net/2015/08/chemi-shalev-american-jews-must-oppose-trumps-immigration-policy/
2015-08-27, 22:33
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackarna
I vilka frågor, utöver synen på Cannabis, är han konservativ reaktionär på ett dåligt sätt?
Jag har listat de sex mest kritiska punkterna av Donald's positioner, här:

http://www.forumbiodiversity.com/showthread.php/44546-US-2016-presidential-election-Donald-Trump-will-be-the-next-POTUS!?p=1201776&viewfull=1#post1201776

Trump är dock chanslös mot cannabis; det är en strid han inte kan vinna och han bör inte ens försöka, och jag tror inte heller att han kommer ta någon strid mot livets växt, precis som han inte har tänkt bråka om bögäktenskap trots att han har sagt att han är för traditionella äktenskap. "Frankly, I'm about jobs", sade han vid något tillfälle när han blev tillfrågad om bögäktenskap.

Annars är Trump förmodligen den mest zionistiska presidentkandidaten av alla, och detta kanske inte duger för AIPAC eftersom Trump inte är tillräckligt kosher i andra frågor som icke-vit invandring etc., och på så sätt hotar Trump den rasegalitära ideologin som AIPAC förfäktar, med hans uttalande om illegala invandrare osv. Trump's zionistiska syn på Iran och hans Reagandyrkan är några andra exempel på "jag har fastnat i 80-talet" sortens fårskallar som hela Republikanska partiet verkar bestå av. Det är mycket som Donald Trump inte förstår om politik, och till stor del beror det på att han får sin information och nyheter från amerikansk mainstream media, så han är hyfsat hjärntvättad, men han har annars en hel del vettiga och faktiskt viktiga, åsikter. Och varför Trump är oupplyst i en hel del viktiga politiska frågor, beror på att Trump inte är någon intellektuell; han är affärsman och arbetar hela tiden med hans olika företag osv, istället för att sitta och läsa på om politisk ideologi och övrig humaniora (som faktiskt är relevant för att förstå politik).

Det bästa som kan hända USA är om Trump erbjuder Jesse Ventura vice presidentposten, och de vinner valet tillsammans. Där Trump är dålig, är Ventura bra, och där Ventura är dålig, är Trump bra:

Jesse Ventura interviews Donald Trump: WrestleMania XX:
https://www.youtube.com/watch?v=pTLGkQeUjTs

Citat:
Ursprungligen postat av Perfectscore
USA är inte demokrati. Det är redan bestämt att Hillary Clinton blir president.
Hillary är visserligen en judisk favorit, dock är hon helt chanslös, och hon kommer inte att vinna eller ens ställa upp i presidentvalet, eftersom Trump håller på att pressa henne angående emailskandalen. Mer sannolikt är att det blir mellan Trump och Sanders, och den matchen vinner Trump lätt. Varför? Eftersom Trump har mer hår på huvudet. Ingen post-WWII presidentkandidat har tappat hår.
2015-08-27, 22:42
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eberdeen
David och Charles Koch är klipska personer, genier till och med. De inser att 1 miljard dollar i kampanjfinanser kan gå förlorade om Trump blir republikanernas presidentkandidat. Trump kan helt enkelt inte vinna ett presidentval. Min teori är att om siffrorna håller i sig så kommer de pumpa in pengar för att ta död på Trumps kampanj. Det kan bli en "Koch-block" för Donald Trump.
Man ska inte underskatta Koch - det har många lärt sig den hårda vägen. Trump är en pajas i deras ögon, med all rätt.
De har ju inte dunkat in en miljard dollar än. Jag tror Obamas förra kampanj kostade en miljard och Hillary har som mål att beväpna sig med 2 miljarder.

Kochs kanske borde satsa sina pengar på Trump istället för att motarbeta honom. Döma av opundersökningarna så kommer Trump allt närmare Clinton i ett hypotetiskt val mellan de två:

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html#polls

Idag presenterades en opundersökning där Clintons ledning endaast är 4%.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in