Citat:
Ursprungligen postat av
mrsoulstar11
Hur stor sannolikhet är det att D.Trump inte "får" vara kvar hos republikanerna när deras #1 röstas fram i juni 2016?
Blir han tvungen att gå independent?
Någon som kan förklara hur det hela går till. Har lagt en peng på att han ska bli republikanernas presidentkandidat.
Jag tror det är ett bra vad. Om republikanerna sparkar ut Trump så är det nästan säkert att Clinton eller Trump blir nästa president. Alla republikaner kommer vara chanslösa.
Så då ser det ju ut som om de inte kommer våga kicka Trump? Jag tror inte det är så enkelt. Det finns så många intressen som styr amerikansk politik och dessa vill inte ha Trump som president. Det är alltså, som jag ser det, fullt möjligt att dessa krafter på utsidan instruerar RNC att kicka Trump trots att detta innebär att RNC kan glömma att få en president.
Detta kan verka konspiratoriskt, men hur förklarar man annars att Rubio leder i
prediction markets, med Trump först på tredje plats. Dessa som satsar sina egna pengar måset utgå ifrån att de som egentligen styr (den permanenta regeringen) inte kommer tillåta att Trump nomineras som republikansk presidentkandidat och att Rubio alltså kommer att nomineras, även om han kommer att vara chanslös i ett fält som består av Clinton, Tump och Rubio.
Vad som är mest troligt vet jag inte. Själv tror jag Trump kommer att nomineras som republikanernas kandidat och att du kommer tjäna pengar på ditt bet.