Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-11, 15:57
Medlem
kristofferGs avatar
Det roliga är att jag bara ser vita tjejer, alternativt vita mes-feminister till män hata på Mr. Trump. Aldrig har jag fått se svarta/ Hispanics eller liknande hata honom på detta sätt. Visst, kritik får han även från svarta och hispanics, men det hör till.

Senast redigerad av kristofferG 2015-12-11 kl. 16:08.
2015-12-11, 16:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Det roliga är att jag bara ser vita tjejer, alternativt vita mes-feminister till män hata på Mr. Trump. Aldrig har jag fått se svarta/ Hispanics eller liknande hata honom på detta sätt. Visst, kritik får han även från svarta och hispanics, men det hör till.

Är det därför hans planer för ett nytt hotell i Azerbaijan nu är nerlagd trots att det var färdigbyggt och man hade börjat anställda personal, för att vita kvinnor och mesiga män likt Harrison Ford och många andra inte tycker om honom?
2015-12-11, 16:15
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jag menar att det är självklart att man hatar USA och nästan allt det står för när man är född och uppväxen i Sverige, eftersom det är varandras motpoler. I Sverige är staten väldigt stor medan den i USA är väldigt liten, i USA är skattetrycket väldigt lågt till skillnad från Sverige, i USA är det förbjudet med abort till viss del medan man i Sverige inte ens kan diskutera frågan utan att bli anklagad för att vara högerextrem/republikan/whatever osv.

Det har du givetvis rätt i. Jag tycker dock inte att allt är svart eller vitt och det finns mycket med USA jag gillar och väldigt mycket i Sverige jag ogillar.

Anyways, så förstår jag faktiskt inte vad man uppskattar hos en rasistisk och egotrippad mobbare som är född med en silversked i munnen och tycks vilja förbjuda och avskaffa allt som han gynnar honom.
2015-12-11, 16:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jag menar att det är självklart att man hatar USA och nästan allt det står för när man är född och uppväxen i Sverige, eftersom det är varandras motpoler. I Sverige är staten väldigt stor medan den i USA är väldigt liten,
Fullt så liten är den inte och den kan vara minst lika klåfingrig som den svenska. På lokal nivå kan detaljregleras in i minsta detalj med hur gräsmattor skall se ut osv.
Citat:
i USA är skattetrycket väldigt lågt till skillnad från Sverige, i USA är det förbjudet med abort till viss del medan man i Sverige inte ens kan diskutera frågan utan att bli anklagad för att vara högerextrem/republikan/whatever osv.
Abort är legalt i USA också även om det finns gott om kristna terrorister som ständigt hotar och anfaller abortkliniker.

Mer betydande skillnader är USA:s extremt repressiva brottspolitik som gör dem världsledande i frågan om att spärra in sin befolkning. Att polisen i USA "stjäl" mer egendom än tjuvar och att du har hela städer som får betydande del av sin inkomst genom godtyckliga böter, företrädesvis drabbandes minoriteter. Det som torde reta upp svenskar mest är dock USA:s aggressiva utrikespolitik där de anfaller andra länder på löpande band.

Annars är vi ju på det stora hela extremt amerikaniserade med all amerikansk TV vi ser. Den här enormt långa tråden om en presidentkandidat i USA är exempel på detta.
2015-12-11, 17:12
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
Anyways, så förstår jag faktiskt inte vad man uppskattar hos en rasistisk och egotrippad mobbare som är född med en silversked i munnen och tycks vilja förbjuda och avskaffa allt som han gynnar honom.

USA upplever ju liksom Europa massinvandring. Många européer samt euro-amerikaner är lagda åt ett mer etnocentriskt och kritiskt tänkande håll, varför många vänder sig till invandrings- och etablissemangskritiska politiska rörelser. Trump fyller den nischen i USA. Dessutom utstrålar han styrka, oberoende och självförtroende. Folk dras till sådant.

http://www.dailystormer.com/white-devil-texas-ten-most-wanted-all-whites/ Texas' tio "most wanted".

Trump äger så jävla hårt. Dissar Israel nu som om han inte gjort annat.
2015-12-11, 17:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Börjar faktiskt misstänka att Trump är skitskraj för att faktiskt vinna valet. Hans utspel på sistone vittnar om den saken. Tror ärligt inte han själv ens kunde föreställa sig att vara med i kampen såpass länge och absolut inte så överlägsen som han är
2015-12-11, 17:58
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ondahamstern skrev

Nej fast Al Qaeda är inte ett lika stort hot idag, Iran är inte det vi bör fokusera på då de bokstavligt talat har erbjudit väst att hjälpa oss att besegra Daesh, Trump förstår inte att Iran avtalet faktiskt kan ge något gott i form av en framtida kulturell revoluition/evolution likt det som skedde i Vietnamn och som sker i Kina idag.

Krig, hot och blockader är inte den ultimata lösningen i alla fall både Kuba och Iran är goda exempel på detta, med det sagt så säger jag inte att USA ska springa och bli bästa vänner med Iran men däremot så måste man sluta vara skenhelig då man gladligen kelar med Saudiarabien men inte med Iran när Saudiarabien oftast är de som har ett finger med i de radikalare grupperingarna inom islam.

Jo, Obama och Kerry kelar med Iran. Senast den 21 november testade Iran sin nya missil Ghadr-110:

"Western intelligence says the test was held Nov. 21 near Chabahar, a port city in southeast Iran’s Sistan and Baluchestan Province near the border with Pakistan. The launch took place from a known missile test site along the Gulf of Oman.

The missile, known as a Ghadr-110, has a range of 1,800 – 2000 km, or 1200 miles, and is capable of carrying a nuclear warhead. The missile fired in November is an improved version of the Shahab 3, and is similar to the precision guided missile tested by Iran on Oct. 10, which elicited strong condemnation from members of the U.N. Security Council."

http://www.foxnews.com/politics/2015/12/07/iran-tests-another-mid-range-ballistic-missile-in-breach-un-resolutions.html

+ allt annat som Iran är inblandat i. Förser radikala islamister med vapen. Utbildar och finansierar terrorgrupper som strider i Irak och Syrien.
Senast redigerad av E.Merckx 2015-12-11 kl. 18:04.
2015-12-11, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Trumps spökskrivare har ju ertappats med egna "tillverkade" undersökningar som inte håller måttet och är dessutom rasist av stora mått. Att Trump vidarebefordrar detta i sina tal utan att ifrågasätta visar ju på dåligt eget initiativ och urusel källkoll.
I en undersökning gjord enligt gällande regler så är ju majoriteten av väljarna kalla till Trump som president, det oavsett partitillhörighet vilket bådar gott. Tror Trump blir en parentes liksom hans partikamrat Sarah? från Alaska. USA är ju de facto mångkulturell, det är dess styrka, och det lär inte kunna förändras inom överskådlig tid. Dessutom är Trump så dåligt påläst att han inte ens tror på och inser klimathotet. Bara det visar på ett förakt för vetenskapen och för allt som inte passar in i sin egen världsbild.

Experter säger att han använder sig av samma taktik som Nazi Tysklands propaganda minister joseph goebbels:

“If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it. The lie can be maintained only for such time as the State can shield the people from the political, economic and/or military consequences of the lie. It thus becomes vitally important for the State to use all of its powers to repress dissent, for the truth is the mortal enemy of the lie, and thus by extension, the truth is the greatest enemy of the State.”

Och vi har redan sett exempel på det att tusental muslimer firade ner 9/11 hände. Trump pratade om det under sina senaste 8 tal och skrev nästan 50 twitter inlägg om det. Samma sak om att Kina rånar USA 15 tal i början och flera twitter inlägg. Mexiko och att våld och droger kommer med immigrationen.

Så han är smartare än du tror han kör på gamla knep som fungerat flera gånger under historien. Medan de andra som Bush och Rubio kör på det gamla hederliga tala om policy och deras erfarenheter.
2015-12-11, 18:11
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Börjar faktiskt misstänka att Trump är skitskraj för att faktiskt vinna valet. Hans utspel på sistone vittnar om den saken. Tror ärligt inte han själv ens kunde föreställa sig att vara med i kampen såpass länge och absolut inte så överlägsen som han är
Jag tror att han är väl medveten om vad som håller på att ske, och att han dessutom är väl förberedd. Hade han inte varit det hade han aldrig varit i närheten av presidentposten.
2015-12-11, 18:19
Bannlyst
Senaste Donald Trump från Puppet Nation https://www.youtube.com/watch?v=OXtPO_hS3JI
Länkar även hans tillkänna givande att han ställer upp i presidentvalet, även denna från Puppet Nation. https://www.youtube.com/watch?v=PNAgJ7eIAxg
2015-12-11, 18:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Jag tror att han är väl medveten om vad som håller på att ske, och att han dessutom är väl förberedd. Hade han inte varit det hade han aldrig varit i närheten av presidentposten.

Jo vem vet. Oavsett är han nu i gyllene tillfälle att faktiskt bli USAs nästa president. Inget motstånd alls från de sina egna och ingen från demokrathåll heller som ens kan hota plus då det enkla faktum att USA är ett land som gärna skiftar mellan rep och dem och det är en rep som står på tur.
2015-12-11, 19:16
Medlem
freeriderXIIs avatar
Trump slår Clinton i mätning:

Citat:
http://www.freerepublic.com/focus/news/3370675/posts

Morning Consult Poll Trump leads Clinton 45-40% [Trump 41%, Carson 12%, Rubio 10%, Cruz 7%]
Huffington Post ^ | 12/8/2015 | Morning Consult
Posted on 2015-12-10 07:30:00 by pangaea6

2016 General Election: Trump vs. Clinton

Asked of 2,047 registered voters

Hillary Clinton (D) 40%

Donald Trump (R) 45%

Undecided 15%

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem