2015-12-06, 20:18
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Någon mer som testat Apotekarnes årgånsmust? Alltså den som är smaksatt med kardemumma. Blev en till pizzan igår, tycker man fångat julkänslan bra, smart val av krydda IMO
Jag tyckte årsmusten smakade skit detta året med kardemumma/pepparkaka som bara blev sliskig i sammanhanget. Fjolåret apelsinsmak var mycket godare.
Citera
2015-12-06, 20:46
Medlem
lugna ner digs avatar
Testat lite olika i helgen.
Årets Zeunerts smakar lite skarpare än tidigare tycker jag, inte nödvändigtvis godare för det, kaffebönor och lätt beska, lagom sötma.
Dufvenkrook får bonus för snygg 750 ml-flaska men smaken känns lätt avslagen, väldigt fruktig annars.
Nygårda Ekfatslagrad 2 månader var bra, väldigt lite sötma och en intressant eftersmak.
Nygårda som hade legat på romfat i 6 månader hade alldeles för mycket arrak i smaken, lite åt det artificiella hållet, söt!
Apotekarnes Årsmust med hemlig ingrediens är inte särskilt hemlig längre i tråden, kunde plocka ut kardemumma direkt så det var kul att det stämde, även en del ingefära och svarta vinbär, kändes lite för söt och sliskig.
Grebbestads julmust känns bäst hittills i år, ingenting stack ut särskilt mycket, lagom söt, lite enbär, enkel och god, passar mat.
Citera
2015-12-07, 01:44
Medlem
SnowInformers avatar
Apotekarnes är den bästa! Den har även väldigt bra pris. Zeunerts tycker jag är överskattat och inte värt sitt pris. Den är god men väljer helt klart Apotekarnes alla dagar i veckan framför Zeunerts.
Nygårdas är ett bottennapp. Man märker både på smaken och priset att den är en riktig lågbudget must och då föredrar jag till och med Ica's egen framför Nygårdas.
Citera
2015-12-08, 01:52
Medlem
_Dante_s avatar
Apotek-Arnes har jag alltid tyck bäst om men har inte vetat att det finns års-muster. Var köper man den?
Citera
2015-12-08, 01:53
Medlem
_Dante_s avatar
...............dubbelpost
Citera
2015-12-12, 11:19
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Hur bedömer ni att julmusten står sig i status bland barn och ungdomar i er närhet?

Vid julbordet i år såg jag att barnen och ungdomarna i släkten beställde in Coca Cola istället. Under julen har jag alltid julmust hemma och om jag ska vara uppriktig så överlever flaskorna alla besök av barnfamiljer. Brukar få dricka upp flaskorna själv under mellandagarna.

Håller ungdomen på att dumpa julmusten?
Citera
2015-12-12, 16:25
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Apotek-Arnes har jag alltid tyck bäst om men har inte vetat att det finns års-muster. Var köper man den?

Såg en test från TT där Nygårda vann klart. MEN sedan så ska man komma ihåg att varje smaktest vad det än handlar om är bara några personer och det kan skilja otroligt i resultate4n beroende på hur smaklökar och inte minst "intressen" landar. Alla människor är till salu, handlar bara om priset.

Vi säger så här. Person "vem som helst" ringer till random tillverkare av "vad som helst". "Jag kommer att bli testperson av din produkt i en rikstäckande tidning. Vill du få ett bra betyg?" Eller tvärtom.

Hur många extra liter julmust tror ni en vinnare i ett test säljer som exempel?
Citera
2015-12-14, 09:35
Medlem
Rustnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson
Hur bedömer ni att julmusten står sig i status bland barn och ungdomar i er närhet?

Vid julbordet i år såg jag att barnen och ungdomarna i släkten beställde in Coca Cola istället. Under julen har jag alltid julmust hemma och om jag ska vara uppriktig så överlever flaskorna alla besök av barnfamiljer. Brukar få dricka upp flaskorna själv under mellandagarna.

Jag personligen har aldrig kunnat uppskatta julmust förrän nu på senare år då jag lärt mig uppskatta öl, tror det kan ha lite med det att göra, julmust är ju lite som en blandning av coca cola och öl eller vad man ska säga
Citera
2015-12-14, 15:28
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
I vanliga mataffärer (?), sen finns även lagrade att köpa på bolaget
Citera
2015-12-14, 20:55
Medlem
xtsydlws avatar
Köpte en flaska Apotekarnes Årsmust idag, har inte öppnat den än dock.
Men vad tycker ni som provat både Apotekarnes och Nygårdas?

Har hört mycket gott om Nygårda, men affären hade bara Apotekarnes.
Tänkte dock att jag brukar föredra Apotekarnes vanliga julmust före Nygårdas vanliga.

Är Nygårdas Ekfatslagrade bättre än Apotekarnes Årsmust?
Citera
2015-12-15, 11:26
Medlem
Stenad-af-Ograss avatar
calcadosfatlagrade var riktigt dålig. smakade bara äpple och kolsyra. riktig flopp.
Citera
2015-12-15, 15:51
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson

Hota med Krampus! Fyll deras strumpor med träkol om de inte skärper sig!
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg-Anders
Den är riktigt bra, men Zeunerts är strået vassare.

Någon som vet var man kan hitta Zeunerts i norra Stockholm?
Ja, var?

Varje år är det samma sak: Zeunerts julmust utses till en enhällig tidningskår till den bästa som finns. Resten duger knappt till att tvätta fötterna med. Men om den är så bra, varför är den omöjlig att få tag på?

Tills motsatsen är bevisad undrar jag om det inte är tidningarnas lilla gyckel. Den duger till groggvirke, men inget mer. Men då den är svår att få tag på kan ingen syna bluffen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in