2015-12-10, 20:16
Medlem
I.am.ADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atcjoooo
Lei*a är granne med F och helsike vad hennes käft går om det som hände denna natt. Hon säger själv att hon gått in här och läst och sedan för hon detta vidare så hälften av det är inte sant men nu kommer det till saken att haggan är runt 70 bast och hennes krets av vänner tror jag inte läser flashback utan deras öron ihop med Leil*s historier spär bara på detta ännu mer och tragiken växer och växer. Det slutar väl med att det endast var två fötter som låg på båren som bars ner från lägenheten. Fakta säger klart och tydligt att minnet av en händelse som denna aldrig är tillförlitlig och för varje gång man ska minnas något och berätta det i ord så lägger man till eller drar ifrån. Som exempel kan jag berätta om en trafikolycka där vittnen bestämt hävdade att ambulansen tog mer än tjugo minuter på sig innan den kom. Vid utredningen vissde det sig att den kom fram på åtta minuter. Kläder, hårfärg, antal personer mm kan variera i det oändliga om man ställer två personer bredvid varandra som bevittnar EXAKT samma sak. Tycker bara det är jävligt onödigt att snacka bara för snackandes skull och att det mesta inte stämmer som tanten säger.

70 år och beter sig som en fjortis.. Ja kolla bara den viskningsleken man körde i lågstadiet eller nåt, där förstod man verkligen hur saker förvrängs på väldigt kort tid. Ja klart alla vittnen ser ju saker olika
Citera
2015-12-10, 20:39
Medlem
Maulcas avatar
Vad jag har förstått av inläggen här så handlar saken om ett mord på en 25-åring. Men ingen har försökt att komma vidare och letat fram fakta. Växjö tingsrätt handlägger målet.
Finns det någon info om när detta inträffade? Någon tråd att börja dra i...
Citera
2015-12-10, 21:03
Medlem
I.am.ADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Vad jag har förstått av inläggen här så handlar saken om ett mord på en 25-åring. Men ingen har försökt att komma vidare och letat fram fakta. Växjö tingsrätt handlägger målet.
Finns det någon info om när detta inträffade? Någon tråd att börja dra i...

det står ju när det inträffade. har du inte läst tråden från början
Citera
2015-12-10, 21:12
Medlem
Maulcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I.am.ADHD
det står ju när det inträffade. har du inte läst tråden från början

Jag har läst tråden, och eftersom ingen annan tar tag i saken lägger jag all kraft på att hitta fakta i målet. Det gäller att börja i rätt ända. Håll ut alla nyfikna så ska vi se till; att få fram fakta i målet. Ingen som har ett målnummer?
Citera
2015-12-11, 09:37
Medlem
Han är ju bara häktad, åtal kommer inte att väckas förrän efter årsskiftet och det är väl först då det går att komma åt förundersökningen.
Citera
2015-12-11, 10:12
Medlem
Maulcas avatar
Åklagaren har begärt förlängd åtalstid till och med 21 december 2015.

Häktningsframställan-Dagboksblad
Citera
2015-12-11, 13:34
Medlem
I.am.ADHDs avatar
Citat:

häromdagen så sa dom ju att det är inte säkert att dom hinner bli klara innan årsskiftet
Citera
2015-12-11, 13:36
Medlem
I.am.ADHDs avatar
Citat:

men du som verkar kunna ta fram fakta, vilket är bra, kan ju kolla upp detta
Citera
2015-12-11, 13:48
Medlem
Maulcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I.am.ADHD
men du som verkar kunna ta fram fakta, vilket är bra, kan ju kolla upp detta

Det kan du också göra, det är ingenting som är hemligt på något sätt. Hur svårt kan det vara? att skriva till TR eller maila lyfta telefonen och fråga efter vad du söker. Jag har också ett intresse av att FB och dess trådar innehåller den information som har med tråden att göra.
Du kan inte påverka varken domstol eller någon annan som är involverad i målet när åtal väcks, den frågan ligger helt och hållet på åklagarens bord. Jag och du får snällt avvakta, det är bara att finna sig i. (FB) FAQ - Att ta del av domar och andra dokument
Citera
2015-12-11, 13:55
Medlem
I.am.ADHDs avatar
Citat:
Det kan du också göra, det är ingenting som är hemligt på något sätt. Hur svårt kan det vara? att skriva till TR eller maila lyfta telefonen och fråga efter vad du söker. Jag har också ett intresse av att FB och dess trådar innehåller den information som har med tråden att göra.
Du kan inte påverka varken domstol eller någon annan som är involverad i målet när åtal väcks, den frågan ligger helt och hållet på åklagarens bord. Jag och du får snällt avvakta, det är bara att finna sig i. (FB) FAQ - Att ta del av domar och andra dokument

jag vet redan allt det där. jag är inte född igår
Citera
2015-12-12, 09:25
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoppwhopp
Rykten i staden går att GM skurit av öronen och näsan på BO. Har även läckt ut att de som sett BO efter brottet sagt att dem aldrig tidigare sett något så fruktansvärt.

Har dock ingen aning om detta stämmer men har hört detta av några olika personer. Håller med folk i tråden att det är konstigt detta mord inte fått någon uppmärksamhet.
Detta är Ljungby, här skvallras friskt om allt. Överallt står det att BO liksom GM var blodiga, det verkar vara det enda som är säkert.
Hade BO blivit styckad, även delvis, så hade tidningarna fått tag på den infon. Detta är säkerligen lögn och skitsnack...
Citera
2015-12-13, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atcjoooo
De skulle aldrig be anhöriga göra en identifikation på en så förstörd kropp. Kläder, tatueringar som det tas kort på mm är vad anhöriga får se. Hur fan tror du själv du skulle må om du fick se en anhörig läggas upp framför dig som ett paket köttfärs? Att tantan som bor i samma trappuppgång som MG går och snackar en massa skit till höger och vänster gör inte saken bättre. Enligt henne var dom ihop och hur hon kommit fram till detta undrar man. Intrigernas drottning, Leil* har talat. Till grannen har hon dessutom berättat att MG gillade " hårda tag". Jamen då är det nog så Lei*a. Din käft är större än dina läppar. Ring hans familj och berätta samma skit som du häver ut dig på stan.

Det är möjligt att polisen inte ber anhöriga att identifiera en person i detta läget, men jag har svårt att tänka mig att en anhörig som insisterar på att få se sin son blir nekad detta.

Gällande dramatik i trappuppgången så kan jag inte yttra mig då jag inte bor i Ljungby ens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in