Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-11, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
En riktig hetsig debatt i CNN mellan den just nu ledande presidentkandidaten för republikanerna, Donald Trump och en PK-journalist i CNN som blir upprörd över Trumps förslag om att sätta stopp för invandring från muslimska länder tills vidare.

De diskuterar bland annat hur städer som Paris och London har förändrats dramatiskt sedan den muslimska massinvandringen tagit fart, som resulterat i många no-go-zoner. CNN-journalister tillbakavisar uppgifterna och menar att européerna är mycket trygga.

Vad tycker ni om debatten? Själv tycker jag att Trump gjorde riktigt bra ifrån sig.

https://www.youtube.com/watch?v=O-Acc8McwWQ

Trump har råd att vara icke PK för han har inte folk i bakgrunden som kräver saker av honom för att de gett honom pengar. Om du har möjlighet så kolla på klippet när det vidriga pk patrasket från cnn var på honom när han kritiserade att anchor babies tilläts. Då hackade de på honom för att han använde anchor babies som uttryck. Vid en presskonferans frågade han cnn reportern vad han tyckte skulle användas istället. han fick ett förslag och sa rent ut att han tyckte det var ett kasst förslag och att han inte tänkte använda sig av cnns förslag. Ofta brukar han säga till dem på presskonferanserna att han tycker att de ställer kassa frågor. Ställer man bra frågor så belönar han dem med att de får ställa en fråga till. En sådan man, politiker (med stake) kommer aldrig att existera här. Här har vi det värsta korrupta patrask som går i ett par skor.
2015-12-11, 05:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Helvete vad jag hoppas att Trump blir president. Kommer njuta så, så, så mycket av att se och läsa all PK-meltdown.

annars är nog våra sista dagar räknade. hillary är Obama x2.
2015-12-11, 06:18
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ondahamstern skrev

Jag skulle gissa på att han menar Turkiet (kan inte komma på något annat land som det har tjafsat om)

Jag såg inte det inlägget.

Du vet ju lika väl som jag vilket land som Donald Trump och Ted Cruz har tjafsat om. Det land som Obamaadministrationen nyligen slöt ett kärnvapenavtal med: Iran.
2015-12-11, 06:45
Medlem
E.Merckxs avatar
Ny poll från Morning consult:

Donald Trump 41%

Ben Carson 12%

Marco Rubio 10%

Ted Cruz 7%

Donald Trump vs Hillary Clinton 45% mot 40%

http://morningconsult.com/wp-content/uploads/2015/12/151201_topline_trend_v3.pdf
2015-12-11, 08:04
Medlem
Märkligt att man som reporten lyckas att inte förstå (eller kommer undan med att låtsas inte förstå), att islam inte är en religion i västerländsk bemärkelse.
2015-12-11, 08:06
Moderator
Unitys avatar
Tråd infogad.

/Mod
2015-12-11, 08:13
Bannlyst
japp som förväntat då...trump vinner bara mer desto mer etablissemanget försöker dumförklara honom. med 41% så lär de andra republikanerna börja byta skepp till trump

38% tror fortfarande på obama, sjukt.
2015-12-11, 08:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Jag såg inte det inlägget.

Du vet ju lika väl som jag vilket land som Donald Trump och Ted Cruz har tjafsat om. Det land som Obamaadministrationen nyligen slöt ett kärnvapenavtal med: Iran.

Fast Iran är inte allierad med Daesh utan har vid flera, flera tillfällen erbjudit att hjälpa västvärlden.

Om Trump och du fortfarande tror att Iran är en fiende i denna fråga så råder jag er att antingen skaffa ett par glasögon eller något annat liknande då Iran och Daesh inte följer samma version av Islam precis som Ryssar och Italienare inte följer samma version av kristendomen osv.
2015-12-11, 08:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infohunter
japp som förväntat då...trump vinner bara mer desto mer etablissemanget försöker dumförklara honom. med 41% så lär de andra republikanerna börja byta skepp till trump

38% tror fortfarande på obama, sjukt.

Eller så splittrar de partiet och skapar ett tillfälligt extraparti med en republikansk kandidat vilket har hänt tidigare på guvenörsnivå.
2015-12-11, 09:50
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borkason
1. Googla "the Dude"
2. Kolla bilder på "the Dude"
3. Kolla på länken på mitt förra inlägg.
Så, nu vet du att ingen kallat Trump för "the Dude". Pinsamt va?
Pinsamt? Inte ett dugg pinsamt. Tyckte att du skrev "inte gillar", och därför är det inte konstigt att jag antog att du kallade Trump för "The dude".

Jag står fast vid mitt inlägg, fast vill ersätta "The dude" med "Trump" så blir allt bra igen.

Citat:
Ditt första argument är bisarrt och ologiskt. Du jämför en politiker som självfinansierar en valkampanj för hundratals miljoner dollar, och således inte står i politisk skuld till någon, med en flashbackanvändare, något som dessutom är helt gratis för alla.
Öh, ja? Det är just det som är poängen. Jag står inte heller i skuld till någon, precis som Trump. Alltså har jag per automatik rätt, enligt din logik.

Citat:
Frihet, lycka, rättvisa och respekt? Tror han känner till alla fyra faktiskt.
Givetvis känner han till det. Men han ger blanka fan i det. Han hade fortfarande dödat dig utan att bry sig nämnvärt. Hade Sverige i något avseende inte varit på Trumps sida så hade han svarat med brutalitet.

Trump är instabil, oberäknelig, våldsam, egoistisk och hade varit en katastrof för hela världen. Även Sverige. Han har ingen som helst respekt för människan. Han har respekt för pengar, och där tar det stopp.

Har det funnits andra ledare som också varit det i ett eller flera avseenden? Självklart. Men Trump är verkligen "speciell". Han skulle inte tveka att gå över gränsen, för han skiter i dig och alla andra. Han saknar all moral och känsla för rätt och fel. Han till och med skryter om det.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2015-12-11 kl. 10:42.
2015-12-11, 09:51
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ondahamstern skrev

Fast Iran är inte allierad med Daesh utan har vid flera, flera tillfällen erbjudit att hjälpa västvärlden.

Om Trump och du fortfarande tror att Iran är en fiende i denna fråga så råder jag er att antingen skaffa ett par glasögon eller något annat liknande då Iran och Daesh inte följer samma version av Islam precis som Ryssar och Italienare inte följer samma version av kristendomen osv.

Har jag påstått det? Det Donald Trump säger i intervjun är att USA är i krig med radikala islamister. Iran + Al Qaeda.
2015-12-11, 10:42
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Det gäller att ha minst en armlängds avstånd till Iran, vilket Trump verkar förstå. Visst delar man primär fiende (Daesh) för stunden men Irans värderingar är icke-kompatibla med väst. Varför? Religös extremism.

Iran är verkligen inget att se upp till med sitt slöjtvång. Vad är det för islam Irans ambassadör i Finland representerar med sitt nedsättande uppträdande mot kvinnor?

Inbjuden på Finlands självständighetsfest och vägrar skaka hand med presidentens fru:
https://www.youtube.com/watch?v=Jah8bx-l2yQ

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in