Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-10, 22:28
Medlem
C0ws avatar
Helvete vad jag hoppas att Trump blir president. Kommer njuta så, så, så mycket av att se och läsa all PK-meltdown.
2015-12-10, 22:35
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoicism
Varför är det fel att vara emot mord?

Varför ska personer av samma kön få gifta sig? Det är varken självklart eller nödvändigt.

Du har uppenbarligen inte läst på. Den globala uppvärmningen är ett påhitt, annars hade vi ju faktiskt kunna studera den. Men eftersom jordens medeltempratur endast steg 0.8 grader under förra århundradet, och inte alls sedan 1996, så är den globala uppvärmningen fortsatt ett påhitt. Du kan läsa mer om kol och klimat här

Skattesmitarindustrin i USA är så stor att nya skattehöjningar är helt värdelösa för att klämma ut mer skatt ur de rika. Endast medelklasseföretag och -människor drabbar. Platt skatt!

1. Alright, om du anser abort vara mord så, visst. Det gör dock jag inte jag och tycker att det är helt befängt att hävda det.

2. Det är inte nödvändigt men det är fan självklart att staten och politiker inte ska hindra vuxna människor från att gifta sig med varandra. Lika befängt som att hävda att abort är mord faktiskt.

3. Skummade igenom länken så nu är jag påläst. Tror fortfarande på att den globala uppvärmningen existerar och kommer leda till naturkatastrofer och massutdöenden.

4. Där kanske du har en liten poäng. Tyvärr. Håller dock inte med om att platt skatt är något optimalt.
2015-12-10, 22:39
Medlem
Borkasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
Varför är det härligt att en av världshistoriens mest osympatiska och narcissistiska pösmunkar kanske blir president? En man som vill förbjuda abort, ogillar att homosexuella får gifta sig, älskar dödsstraff och vapen, tror att den globala uppvärmningen är ett påhitt, tycker att fattiga som inte har råd med sjukvård kan dra åt helvete (i stort sett), är oerhört rasistisk och rent allmänt otrevlig och svinig i sitt sätt att bete sig mot människor som ifrågasätter honom?

Ja, vad gör hans potentiella presidentskap härligt egentligen? Nämn en sak förutom det där klassiska "öööh han e inte pk han säger va han tycker haha riktigt frän" som är positivt med honom.

Bor du förresten i USA och tjänar en massa pengar som du vill slippa skatta på, så att du skulle gagnas av hans politik?

Vafalls?! Trampa jag på en öm tå? Så insatt och engagerad och ändå inga källor.
Då finns det bara en sak att säga men han här säger det så mycket bättre:
https://www.youtube.com/watch?v=XVCtkzIXYzQ

Simma lugnt.
2015-12-10, 22:44
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borkason
Vafalls?! Trampa jag på en öm tå? Så insatt och engagerad och ändå inga källor.
Då finns det bara en sak att säga men han här säger det så mycket bättre:
https://www.youtube.com/watch?v=XVCtkzIXYzQ

Simma lugnt.

Man ska väl inte förvänta sig några svar av Trump-anhängare antar jag. Gissar på att det räcker att vara rasistisk och lite crazy i sina uttalanden för att gå hem hos vissa människor.

Jaja, jag håller i alla fall med dig om att The Dude är skön!
2015-12-10, 22:50
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Är det fascism att inte vilja att ens eget land blir majoritetsmuslimskt eller andra västliga länder för den delen?

Ja, om man är vit och icke-jude så är det naturligtvis fascism och rasism.
2015-12-10, 22:55
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag skulle gissa på att han menar Turkiet (kan inte komma på något annat land som det har tjafsat om)

Turkiet och Israel torde vara mes insyltade utöver Saudiarabien, och USA själva naturligtvis. Jag utgår från att Trump tänker på israel.
2015-12-10, 23:05
Medlem
Borkasons avatar
Citat:
Man ska väl inte förvänta sig några svar av Trump-anhängare antar jag. Gissar på att det räcker att vara rasistisk och lite crazy i sina uttalanden för att gå hem hos vissa människor.

Jaja, jag håller i alla fall med dig om att The Dude är skön!

Bara för att du gillar the Dude så ska du få det mest självklara svaret:
Herr Trump finansierar sin kampanj på egen hand och verkar ha folket med sig. En synnerligen fin kombination sett ur demokratisk synvinkel. Kanske folket får bestämma lite också.
2015-12-10, 23:14
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borkason
Bara för att du gillar the Dude så ska du få det mest självklara svaret:
Herr Trump finansierar sin kampanj på egen hand och verkar ha folket med sig. En synnerligen fin kombination sett ur demokratisk synvinkel. Kanske folket får bestämma lite också.
Trump har fel. Han är en idiot.

Jag finansierar mig själv här på Flashback, och alltså har jag rätt, och du har du fel. Enligt din logik, i alla fall.

I egenskap av självfinansierad användare så proklamerar jag "The dude" att vara korrupt. Han tänker endast på marknadsföring och pengar (och har kommit i underfund med att bisarra uttalanden ger uppmärksamhet). Han misslyckas därigenom att se till andra aspekter i livet, såsom frihet, lycka, rättvisa och respekt. Han är som en autist.

Han hade dödat dig för pengar eller makt. Lätt.

Ur den aspekten han lik en psykopat, även om det ordet slängs runt ofta.

Dessutom så han han ju sin business att tänka på. Tror du att han agerar emot sina intressen? I doubt it. Du kan lika väl välja BP:s ägare att leda världens miljöpolitik.

Nej, att han finansierar sig själv är bra. Men det gör honom inte immun mot idioti. Han är ju en jubelidiot. På samma sätt som en random Flashbackanvändare kan vara en idiot så kan givetvis även "The dude" vara en idiot. Vi får inte heller några pengar.

Och hur fan en icke-amerikan utanför Trumps egna snäva sfär kan stödja honom är fan otroligt. Livsfarligt. Han är mycket instabil och oberäknerlig. Han kan ju för fan inte ens föra en normal diskussion utan ganska grova personattacker. Är du verkligen helt 100 på att du vill ge honom tillgång till världens största kärnvapenarsenal?
Senast redigerad av FlashbackImprover 2015-12-10 kl. 23:35.
2015-12-10, 23:42
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Trump är inte en idiot men idioter kan få det intrycket. Det är som om du och jag skulle träffas och diskutera. Du skulle inte förstå vad jag säger eftersom jag befinner mig på en högre nivå och därför skulle du få intrycket att jag bara svamlar, men om någon verkligen gjorde sig mödan att förklara ingående vad jag säger så skulle du till slut förstå att jag har rätt och du fel. Ungefär så är det när du lyssnar på Trump. Allt blir bara ett kaos i ditt huvud, men om du verkligen tog dig tid att förstå så skulle du se hur liten du är i förhållande till honom.
2015-12-10, 23:46
Medlem
Citat:
Varför är det härligt att en av världshistoriens mest osympatiska och narcissistiska pösmunkar kanske blir president? En man som vill förbjuda abort, ogillar att homosexuella får gifta sig, älskar dödsstraff och vapen, tror att den globala uppvärmningen är ett påhitt, tycker att fattiga som inte har råd med sjukvård kan dra åt helvete (i stort sett), är oerhört rasistisk och rent allmänt otrevlig och svinig i sitt sätt att bete sig mot människor som ifrågasätter honom?

Ja, vad gör hans potentiella presidentskap härligt egentligen? Nämn en sak förutom det där klassiska "öööh han e inte pk han säger va han tycker haha riktigt frän" som är positivt med honom.

Bor du förresten i USA och tjänar en massa pengar som du vill slippa skatta på, så att du skulle gagnas av hans politik?

Fast halva USA stödjer ju mer eller mindre det du skriver, så ditt problem är med USA inte Trump.
2015-12-10, 23:51
Medlem
Borkasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover

Jag finansierar mig själv här på Flashback, och alltså har jag rätt, och du har du fel. Enligt din logik, i alla fall.

I egenskap av självfinansierad användare så proklamerar jag "The dude" att vara korrupt. Han tänker endast på marknadsföring och pengar (och har kommit i underfund med att bisarra uttalanden ger uppmärksamhet). Han misslyckas därigenom att se till andra aspekter i livet, såsom frihet, lycka, rättvisa och respekt. Han är som en autist.

Han hade dödat dig för pengar eller makt. Lätt.

Ur den aspekten han lik en psykopat, även om det ordet slängs runt ofta.

Dessutom så han han ju sin business att tänka på. Tror du att han agerar emot sina intressen? I doubt it. Du kan lika väl välja BP:s ägare att leda världens miljöpolitik.

Nej, att han finansierar sig själv är bra. Men det gör honom inte immun mot idioti. Han är ju en jubelidiot. På samma sätt som en random Flashbackanvändare kan vara en idiot så kan givetvis även "The dude" vara en idiot. Vi får inte heller några pengar.

1. Googla "the Dude"
2. Kolla bilder på "the Dude"
3. Kolla på länken på mitt förra inlägg.
Så, nu vet du att ingen kallat Trump för "the Dude". Pinsamt va?

Ditt första argument är bisarrt och ologiskt. Du jämför en politiker som självfinansierar en valkampanj för hundratals miljoner dollar, och således inte står i politisk skuld till någon, med en flashbackanvändare, något som dessutom är helt gratis för alla.

Frihet, lycka, rättvisa och respekt? Tror han känner till alla fyra faktiskt.
Senast redigerad av Borkason 2015-12-10 kl. 23:59.
2015-12-11, 00:56
Medlem
OliverCromwells avatar
THE DONALD i hetsig debatt mot CNN-journalist om MENA-invandring till väst.

En riktig hetsig debatt i CNN mellan den just nu ledande presidentkandidaten för republikanerna, Donald Trump och en PK-journalist i CNN som blir upprörd över Trumps förslag om att sätta stopp för invandring från muslimska länder tills vidare.

De diskuterar bland annat hur städer som Paris och London har förändrats dramatiskt sedan den muslimska massinvandringen tagit fart, som resulterat i många no-go-zoner. CNN-journalister tillbakavisar uppgifterna och menar att européerna är mycket trygga.

Vad tycker ni om debatten? Själv tycker jag att Trump gjorde riktigt bra ifrån sig.

https://www.youtube.com/watch?v=O-Acc8McwWQ

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in