Citat:
Ursprungligen postat av
Borkason
Bara för att du gillar the Dude så ska du få det mest självklara svaret:
Herr Trump finansierar sin kampanj på egen hand och verkar ha folket med sig. En synnerligen fin kombination sett ur demokratisk synvinkel. Kanske folket får bestämma lite också.
Trump har fel. Han är en idiot.
Jag finansierar mig själv här på Flashback, och alltså har jag rätt, och du har du fel. Enligt din logik, i alla fall.
I egenskap av självfinansierad användare så proklamerar jag "The dude" att vara korrupt. Han tänker endast på marknadsföring och pengar (och har kommit i underfund med att bisarra uttalanden ger uppmärksamhet). Han misslyckas därigenom att se till andra aspekter i livet, såsom frihet, lycka, rättvisa och respekt. Han är som en autist.
Han hade dödat dig för pengar eller makt. Lätt.
Ur den aspekten han lik en psykopat, även om det ordet slängs runt ofta.
Dessutom så han han ju sin business att tänka på. Tror du att han agerar emot sina intressen? I doubt it. Du kan lika väl välja BP:s ägare att leda världens miljöpolitik.
Nej, att han finansierar sig själv är bra. Men det gör honom inte immun mot idioti. Han är ju en jubelidiot. På samma sätt som en random Flashbackanvändare kan vara en idiot så kan givetvis även "The dude" vara en idiot. Vi får inte heller några pengar.
Och hur fan en icke-amerikan utanför Trumps egna snäva sfär kan stödja honom är fan otroligt. Livsfarligt. Han är mycket instabil och oberäknerlig. Han kan ju för fan inte ens föra en normal diskussion utan ganska grova personattacker. Är du verkligen
helt 100 på att du vill ge honom tillgång till världens största kärnvapenarsenal?