Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Vad är konstigt? Gör hantverkaren fyra småjobb per dag så är väl effektiv snitttid mot varje kund 2 timmar eller? Sedan vet jag att hantverkaren även tjänar bra med pengar i påslaget för material.
Jag sitter själv som projektledare i installationsbranschen så jag har bra koll på hur det funkar. Vad vi tjänar mest pengar på är påslaget på material. Vi har vanligtvis ca 50% rabatt på listpriset på allt material vi köper in till företaget. Dessa rabatter ser inte slutkunden. Är vi snälla så kan kunden få några % rabatt på materialet vi har ändå en väldigt bra marginal där.
Vi tjänar väldigt bra med pengar utan att överfakturera kunder en massa tid. Sådant är verkligen oproffsigt i min mening.
Okej, du anser alltså att fyra kunder per dag automatiskt betyder att samtliga kunder ska betala för 2h. Du tror inte att de tre kunder som fått hjälp i 20minuter tycker att de betalar den 4:e kundens kostnad vars arbete tog 5h?
Du låter verkligen som en projektledare, noll koll på samtligt... Huvudsaken är att du kan plocka ut en lön varje månad.
Att du dessutom är så pass korkad att man som företag drar in sina pengar genom att ha rabatter hos olika grossister och inte genom de arbetena man utför visar ytterligare på din fenomenala kompetens som projektledare...