Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
En kompis till mig sa för några år sedan när jag beklagade mig, "men XXXXXX du kommer väl ihåg när vi gick i nian, vilka var det som hamnade på 2-åriga yrkesgymnasiet, de som spottade på golvet inomhus och slängde snus på väggarna". Visst, det är att generalisera, men samtidigt så skiljer sig vanliga människors uppfattning om utfört arbete/faktura från hur hantverkarna verkar se det.
Jag tycker jag sett tillräcklig i den här tråden också för att få det bekräftat ännu en gång.
Jag har säkert haft att göra med över 30 hantverkare under årens lopp som utfört jobb hemma. Inte en enda är intresserad av skriftliga kontrakt. Jag har ändå utgått från bland annat villaägarnas kontrakt. Ni är fullständigt ointresserade. Obegripligt.
Löpande med hantverkare är ju ekonomiskt självmord.
Är du både blind och döv. Typiskt såna där äckliga folkpartist nyliberaler som själva går runt hela dagarna med falska leenden, ljuger och hycklar.
Men när ni själva ska ha hjälp då ska plötsligt allt backas tillbaka till 50-talets småstads sosse pålitlighet och förtroende-samhälle.
Vad trodde du? Att det bara var medelklassens akademiker som skulle laga tänder utan hål, flina folk rakt i ansiktet och hänvisa till en finstilt paragraf när dom vill få ut ersättning från sin försäkring eller sitta på mellanchefspositioner och blunda för att gamla människor har samma bajsblöja i dagar och ungar får knäckebröd och vatten till lunch?
Du trodde att det bara var den gruppen som i godan ro skulle köra sina blåsningar och alla andra lalla runt som hyggla killar som jobbar gratis..?
Du vet man kan inte både äta och behålla kakan. Vill man ha ett blås och ljugsamhälle då är det bara att hacka i sig fakturan om man saknar både praktisk läggning och inte ens klarar upphandling av en simpel hantverkstjänst.
Snart blir akademiker jobben också låglönejobb och då är ni tillbaka på ruta ett igen, där ni satt i nian och tryckte bakom något skåp.
Och vem fan vill ha en karl som är torr som fnöske, som varken kan fixa toan själv eller ordna så att nån annan gör det, när han tjänar 11.800:- efter skatt..