Citat:
....och snubben är bara 19 år. Han har 3/4 av sitt liv kvar att leva. Undrar hur de resterande åren kommer att se ut. Jag tippar på att han blir en grönsak inne på kåken och kommer ut instabilare än någonsin med ännu fler röster som talar om för honom att han måste döda samt knulla! Jag tror hans psyke kommer att förvärras. Jag håller med GW att det är mycket märkligt att han inte bedöms vara tillräckligt sjuk. Även fast jag naturligtvis inte är insatt i hans psyk-utredning för fem öre.
Han borde aldrig få komma ut, tycker jag. Nu menar jag inte att låta som en självutnämnd expert, men jag tror att det finns en ganska stor risk att han kommer återfalla i brott eller göra något liknande när han släpps ut igen. Är rätt tydligt att KA lider av någon allvarlig psykisk störning och att han har noll impulskontroll...
Citat:
Bitr.fl: Får jag fråga dig, du har berättat om den här impulsen att döda…
KA: Mm.
Bitr.fl: … och att det handlade om någon slags ilska. Då tänker jag så här att du hade väl ingen anledning att vara arg eller ilsken på Ida som sprang förbi.
KA: Det hade inte jag på mina möss heller.
Bitr.fl: Nej. Kan du förklara det då hur det fungerar?
KA: Jag känner ilskan. Jag får en tanke och sedan handlar jag på det.
KA: Mm.
Bitr.fl: … och att det handlade om någon slags ilska. Då tänker jag så här att du hade väl ingen anledning att vara arg eller ilsken på Ida som sprang förbi.
KA: Det hade inte jag på mina möss heller.
Bitr.fl: Nej. Kan du förklara det då hur det fungerar?
KA: Jag känner ilskan. Jag får en tanke och sedan handlar jag på det.
Citat:
KA: Karirospåret, en längre bit (ohörbart). Men sen ångrade jag igen så jag gick tillbaka och gick runt. Gick den normala stigen och sen gick uppför öglan när jag….ni vet vad jag pratar om. Gick uppför den, sen såg jag henne. Och det blixtrade till i mitt huvud om man ska säga så och jag följde en impuls. Och hoppade på henne. Jag spr… först sprang jag mot henne och sen tog jag tag i henne. Hon hörde inte mig med sina hörlurar.
Fhl: Vad sa du, hon?
KA: Hon hörde inte mig för hon hade hörlurar så hon vände sig aldrig om. Jag drog ner henne på marken och ströp henne.
Fhl: Vad sa du, hon?
KA: Hon hörde inte mig för hon hade hörlurar så hon vände sig aldrig om. Jag drog ner henne på marken och ströp henne.
Citat:
KA: Jag har fortfarande impulsstadiet. Det här är inte första gången det har hänt att jag har hamnat i ett sånt här stadium. Jag har haft sånt i hela mitt liv (ohörbart 48.20). Sen jag var liten. Kunde jag använda pinnar och stenar och allt, mot andra barn. (ohörbart 48.08) stadiet. Efter jag hade dumpat henne bakom den här stenen och tagit bort mobilen. Såg henne, såg jag henne naken och så… Fick jag en ny impuls. Så, vad ska man säga, hade samlag.