Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Tycker du att terroristerna skall bekämpas?
Det beror helt på vilka du åsyftar som terrorister eftersom begreppet har blivit urholkat pga politiker och människor som du som hakar på dom. - om vi ska gå efter post 9/11 definitionen så beror det på vem man frågar men man kan se en röd linje - Grupperingar som inte tillhör en stat som använder vapen för att nå sitt mål men detta ändras ju hela tiden beroende på vem som använder ordet.
Och sedan var det ju återigen ett väldigt konstigt svar.
Vad har det här med mitt inlägg att göra? Kan du inte vara snäll och utveckla vad är du vill ha sagt till mig och personen du citerade från första början för just nu är du bara väldigt förvirrande och likt de förra gångerna verkar hugga till när någon skriver något som du kan tolka som att man inte stryker dig medhårs.
Men ja jag misstänker att du med terrorister menar just islamistiska grupperingar och grupperingar med SAA som fiende - och då anser jag att det för världens stabilitets skull är bättre om dessa grupper inser att dom gjort mer ont än gott och lägger ner att driva krig om det så krävs våld/tvång för att få dom att lägga ner vapen.
- Men detta tvingar inte mig på något sätt att ideologiskt stödja varken Syrien under Assad eller Ryssland eller för delen andra valfria inblandade nationalstater. Likaså tvingar det mig inte heller att på något sätt ta förgivet att vad någon av parterna säger är sant eller skapa en naiv "god och ond" bild där ena sidan är där av humanitära skäl medans den andra är där för politiska sådana.
Edit: Såg nu att du redigerat inlägget och lagt till mer t.ex.
Förstår fortfarande inte vad detta har att göra med vad "Svamp" skrev och vad jag sedan la till när du försökte på dig "Med oss eller emot oss" retoriken.
Du verkar försöka vända det hela till en fråga hurvida man är emot eller för terrorister, vilket är rätt sjukt egentligen med tanke på vad det handlade om.