2015-12-09, 20:53
Medlem
argusdemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Ja

Okej tack för svar! Häller man upp sin fina 12 åriga Highland park nu då!
Citera
2015-12-10, 04:12
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOpiat
Hej! Jag går på sub programmet och har precis bytt från suboxone till buprenorfin av märket teva. Har inte hunnit utvärdera vad jag tycker ännu men är det så stor skillnad på märkena? Har hört att buprenorfin orifarm är den som flest föredrar. Men vad skulle ni valt suboxone eller buprenorfin av märket teva? Ursäkta slarvigt skrivande, skriver på mobilen

Helt klart Buprenorfin! Av flera anledningar. Läs i tråden eller googla så hittar du massa personer som beskriver negativa med Suboxone.
I min stad får alla Buprenorfin Sandoz.
Är bara dom jag stötter på. Ska börja programmet själv inom kort men ska då se till att få Metadon. Vad många glömmer (även sjukvården!) är att Subutex/Buprenorfin bara ska användas i max 2år. Går man på det längre får man massa biverkningar, är nog därför många äter benzo och imo son går på Bup länge.
Jag har gått på det 3år "svart" och mår inte särskilt bra av det. Blir väldigt skakig och."hispig" fysiskt. Och psykiskt känner jag mig konstig å mår dåligt. Trots att jag tar 4 - 8mg på morgonen och sen samma på kvällen. På metadon får jag inga biverkningar och känner mig mycket bättre fysiskt. Sen förstör buprenorfin kroppen på lång sikt. Synd att så många som inte gått på heroin utan missbrukat sub går programmet. Försämrar lite för oss som verkligen behöver metadon. Jag har familj, en dotter på 3år och jobb. Fast kan inte jobba eftersom jag måste kämpa med att få tag i metadon svart eller bup i andra hand. Sista tiden kan jag bara fixa bup så mår rätt dåligt nu...
Citera
2015-12-10, 04:26
Medlem
J1948Ms avatar
Hej

Jag snortar ca 0.2mg/dag, har gjort det i ett halvår nu.
En 8mg räcker i en månad ungefär, lite mindre ibland.

Toleransen verkar aldrig höjas.
Hur kommer min avtändning se ut när jag slutar helt?
Citera
2015-12-10, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JiseOne
Nu går jag inte i programmet men har väl gått igenom en sub eller två.. Personligen hade jag bytt direkt till vad som förutom oxone, den där apelsinsmaken asså...
Okej jag bytte för att slippa naloxonet och huvudvärken som jag fick av suboxonen och det slipper jag på buprenorfin men tänkte mer om nån vet något om effekt skillnad på olika märken har nämligen hört lite olika versioner men aldrig fått något konkret. Misstänker nästan att det folk upplever olika från olika märken är psykiskt.
Citera
2015-12-10, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Helt klart Buprenorfin! Av flera anledningar. Läs i tråden eller googla så hittar du massa personer som beskriver negativa med Suboxone.
I min stad får alla Buprenorfin Sandoz.
Är bara dom jag stötter på. Ska börja programmet själv inom kort men ska då se till att få Metadon. Vad många glömmer (även sjukvården!) är att Subutex/Buprenorfin bara ska användas i max 2år. Går man på det längre får man massa biverkningar, är nog därför många äter benzo och imo son går på Bup länge.
Jag har gått på det 3år "svart" och mår inte särskilt bra av det. Blir väldigt skakig och."hispig" fysiskt. Och psykiskt känner jag mig konstig å mår dåligt. Trots att jag tar 4 - 8mg på morgonen och sen samma på kvällen. På metadon får jag inga biverkningar och känner mig mycket bättre fysiskt. Sen förstör buprenorfin kroppen på lång sikt. Synd att så många som inte gått på heroin utan missbrukat sub går programmet. Försämrar lite för oss som verkligen behöver metadon. Jag har familj, en dotter på 3år och jobb. Fast kan inte jobba eftersom jag måste kämpa med att få tag i metadon svart eller bup i andra hand. Sista tiden kan jag bara fixa bup så mår rätt dåligt nu...
Aa det är den uppfattningen jag också fått att suboxone har mer biverkningar. Jag ska snart höja till 24mg sen ska jag få byta till metadon för jag mår allmänt dåligt av sub nästan inget positivt med den.. Har precis lila mycket sug efter heroin som jag har när jag inte använder sub och sen känner jag mig låg och lite deprimerad. Men det tor jag blir bättre när jag får byta till metadon. Tack för svar!
Citera
2015-12-10, 12:13
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOpiat
Aa det är den uppfattningen jag också fått att suboxone har mer biverkningar. Jag ska snart höja till 24mg sen ska jag få byta till metadon för jag mår allmänt dåligt av sub nästan inget positivt med den.. Har precis lila mycket sug efter heroin som jag har när jag inte använder sub och sen känner jag mig låg och lite deprimerad. Men det tor jag blir bättre när jag får byta till metadon. Tack för svar!

Jag väntar på att komma in i programmet. Går på Buprenorfin för tillfället.
Men ska satsa på att ha Metadon när jag kommit in.
Mår inte bra på bupen, varken fysiskt eller psykiskt. Blir väldigt "hispig" bland annat.
Sen är det inte tänkt från början att man ska gå på Buprenorfin mer än 2 år.
Men pga av att dom fått in så många som blivit beroende av Bupen så verkar dom strunta i det.
Jag tänker dock inte gå på Bup när jag kommer in.
Ligger på 4 - 8mg max varje dag (med undantag vissa dagar då jag inte har något och behandlar abstinensen med bezo) Sen är det väldigt sällan jag tar 8mg per dag.
Är det är fördel när jag ska ställas in på Metadon?
Att jag ligger på låg dos bup, eller behöver dom höja till 24mg och sen sätta in Metadon?
Citera
2015-12-10, 22:22
Medlem
KringExs avatar
Buprenorfin och Iktorivil eller Xanor. Fyfan vad det gifter sig fint!
Jag blir helt galet kär!
Men tur att man bara har råd med det någon gång i månaden
Citera
2015-12-12, 09:51
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J1948M
Hej

Jag snortar ca 0.2mg/dag, har gjort det i ett halvår nu.
En 8mg räcker i en månad ungefär, lite mindre ibland.

Toleransen verkar aldrig höjas.
Hur kommer min avtändning se ut när jag slutar helt?
WTF? Hur är det möjligt att 1. Inte höja och 2. Att inte märka av någon toleransökning.

Varför knarkar du? Antar att det inte är för att livet är skitsvårt utan för att du blir lite gladare eller något? Jag började på 0.2 för ett halvår sen. Nu vill jag iaf ha tiodubbla det.. Och jag kör inte dagligen men nån dag i veckan.
Citera
2015-12-12, 09:57
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongbatong
WTF? Hur är det möjligt att 1. Inte höja och 2. Att inte märka av någon toleransökning.

Varför knarkar du? Antar att det inte är för att livet är skitsvårt utan för att du blir lite gladare eller något? Jag började på 0.2 för ett halvår sen. Nu vill jag iaf ha tiodubbla det.. Och jag kör inte dagligen men nån dag i veckan.

För vissa kanske inte toleransen höjs. Det är som med Iktorivil. Vissa får ingen toleransäkning på det utan kan äta samma dos år efter år och få samma effekt.
Men jag har nog aldrig varit med med om eller hört att någon inte får toleransökning på opiater.
Antingen ljuger han eller så har han en jävla tur
Citera
2015-12-12, 11:01
Medlem
Angående de franska suben. Jag har kört på de franska subben varje dag i tre veckor nu och jag blir så jävla täppt i näsan av att snorta skiten. Det är så jobbigt kan inte sova på kvällarna. Är det nån annan här inne som har upplevt samma sak?
Finns det nåt slags medel i de som gör att det inte går att snorta? Jag brukar dra in linorna väldigt försiktigt men det hjälper inte. Vad kan man göra för att inte bli täppt i näsan?
Ska försöka fixa svenska sub nästa gång
Citera
2015-12-12, 12:27
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adnan12
Angående de franska suben. Jag har kört på de franska subben varje dag i tre veckor nu och jag blir så jävla täppt i näsan av att snorta skiten. Det är så jobbigt kan inte sova på kvällarna. Är det nån annan här inne som har upplevt samma sak?
Finns det nåt slags medel i de som gör att det inte går att snorta? Jag brukar dra in linorna väldigt försiktigt men det hjälper inte. Vad kan man göra för att inte bli täppt i näsan?
Ska försöka fixa svenska sub nästa gång
Prova nasonex kortisonnässpray och använd den regelbundet under subperioder. Bör dra ner nästäppan och inte heller frambringa dubbelt så mycket dagen efter som vanlig nässpray gör.
Citera
2015-12-12, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Prova nasonex kortisonnässpray och använd den regelbundet under subperioder. Bör dra ner nästäppan och inte heller frambringa dubbelt så mycket dagen efter som vanlig nässpray gör.

Tack så mycket ska testa det. Ha det bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in