Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Jag delar din analys men hur länge dröjer det innan en sån effekt uppstår och hur länge innan den klingar av? Är det något vi kan ta med oss 2018?
Effekten kommer att uppstå när det går upp för folk hur illa läget är och börjar ge både alliansen och sossarna skulden för att ha ställt till med det här. Nu har sossar och allians fått för sig att allt handlar om migrationspolitiken, när det i själva verket handlar om att de har ljugit för svenska folket och påstått att vi klarar av nåt som är en omöjlighet. Sånt skadar förtroendet för politiken som helhet och inte bara förtroendet för migrationspolitiken. Effekten hade ju kunnat klinga av om problemet som nu har uppstått var av tillfällig art, men folk kommer att påminnas om den här kaoshösten precis varje dag fram till nästa val. De riktigt stora samhällskostnaderna har inte ens slagit igenom än.
Jag tror inte man kan säga att effekten uppstår vid nån speciell tidpunkt. Effekten finns redan om du kollar på förtroendesiffrorna för partiledarna. De är rekordlåga och det beror inte bara på att folk är arga på migrationspolitiken och rädda för utvecklingen. Det beror också på att politikerna har ljugit. Det talas nu om att tillväxten för SD har stabiliserats, men det tror jag vad jag vill om. Inga partier kan öka precis hela tiden, men jag är helt övertygad om att SD kommer att fortsätta att öka framöver. Inte i samma rasande takt som under det senaste året, men det är trots allt nästan tre år till nästa val och lita på att samhällsproblemen och politikerföraktet kommer att tillta dramatiskt fram till dess. De väljare som gått till SD kommer inte att strömma tillbaks till M eller S. Inte en jävla chans. Istället så kommer tappet att fortsätta och det finns absolut ingenting som kan stoppa SD från att både bli största parti och utmana om regeringsmakten redan 2018.