2015-11-27, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Javalang
Hav förtröstan min vän. Ted Goldberg skrev på Centrum för Narkotikavetenskap att både Kai Knudsen och Fred Nyberg uteblir denna kväll. Camilla Henemark skulle tydligen vara med, hon var väl med i Army of Lovers tillsammans med Alexander Bard? Känns spontant inte som att man är jordens största knarkkrigare om man är bandpolare med honom.

Tyvärr är det lite för sent för mig men det blir fredagsunderhållning från svt play då.

Henemark var inte med... troligen drog hon sig ur när hon insåg att hon skulle bli förknippad med dessa två exemplar som debatt hade plockat upp ur någon container någonstans... haha herregud vilket skämt...
Propagandamaskinen SVT förnekar sig inte.. avskaffa tv-avgiften genast!!

Polisen kommer att gråta blod innan de till slut förlorar maktmedlet att kunna ta in folk eller husrannsaka på endast "mistänkt narkotikapåverkan"...
"Man kan kan väl både straffa och vårda samtidigt?" Haha man riktigt ser hur poliserna skruvar på sig.. fyfan.

Mvh
Citera
2015-11-27, 18:26
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underdark
Håller helt med dig här. Debatten var värdelös och kändes mest som en skitnödig sak dom tryggt in en kortare tid bara för att "debattera" pga FNs hårda kritik som riktas mot Sverige på senaste.
Jag tror att det antagligen kommer att sopas under mattan som det ofta görs, men efter det stora UNGASS-mötet, där FN ska gå igenom konventionerna och antagligen kommer det fokuseras mycket mer på harm-reduction metoder och mindre militära/polisiära mot den enskilde missbrukare.

Jag HÅLLER verkligen tummen för det mötet. Sverige har alltid varit FN och USAs bitch så det är väl bara att vänta och se.
Håller fullständigt med, UNGASS 2016 ska bli riktigt spännande. Men jag tycker inte att vi ska vara allt för negativt inställda till våra inhemska politiker. Vad har vi lärt oss av regeringens 180-graders omvändning gällande invandringspolitiken om inte att; ibland så går det fort?
Citera
2015-11-28, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Jag tyckte det var ett bra program. Inslaget om Emelie var bra, alla sådana inslag leder till att folk får upp ögonen för cannabis fördelar. I studion efteråt så gjorde programledaren gjorde ett bra jobb och ställde kritiska följdfrågor. T.ex när Fred Nyberg sa någonting om att alla heroinister han träffat började med cannabis, så satte hon honom med plats med en kommentar i stil med "Men det här handlar ju om medicinskt användning, heroinmissbruk har väl inget med saken att göra, Du tror väl inte Emelie riskerar att bli heroinist för att hon använder cannabis mot sin fibromyalg?"

Annars tyckte jag till och med att Fred Nyberg var mer balanserad än vanligt. T.ex erkände Nyberg att det finns medicinska effekter som är vetenskapligt bevisade.

Håller med, tycker även att han till och pratade väldigt fördelaktigt mot vad man kan förvänta sig och man börjar undra om han vet att vindarna kommer vända.. Men självklart på slutet även dra till med Gateway teorin för han är ju beroendeforskare i Sverige och här kör vi fortfarande på den..
Citera
2015-11-29, 08:46
Medlem
Mollips avatar
Citat:
Debatten var helt värdelös. Det varade bara i typ 5-10 minuter och ingen lyckades riktigt säga någonting vettigt. Ted Goldberg lyckades inte formulera sig särskilt tydligt, så fastän han hade vettiga saker att säga så kom det inte fram riktigt. Han liksom mumlade i sin amerikanska brytning och man hörde knappt vad han sa. Och den där narkotikapolisen hann säga en jävla massa trams och lögner. Hon sa till exempel att den som söker vård inte riskerar att bli polisanmäld, vilket är helt åt helvete jävla fel. Det var jävligt störigt att se henne sitta och ljuga utan att någon fick sa emot. Och sen hade de två (före detta?) missbrukare som knappt kunde prata överhuvudtaget...
Diskussionen var värdelös. Folk får inte svara på andras påstående och då blir det ingen debatt. Programledaren är också en slags hårdför domare som kommer med egna sakpåståenden, en del kan vara kontroversiella och det är ju märkligt. Ted var en av dom två förutom den ljugande polisen som skulle vara expert men han fick klart mindre tid än henne.

Lite konstigt är det också att ingen reagerar på att en tjänsteman från en myndighet officiellt har åsikter om hur lagar ska utformas.
Citera
2015-12-02, 18:27
Medlem
Italienska parlamentariker vill legalisera cannabis
Citera
2015-12-05, 15:42
Medlem
jamesdeans avatar
Kanada ska legalisera marijuana

Någon borde skicka alla TT:s journalister på någon slags grundutbildning i cannabis. Att det ska vara så svårt för dem att skilja på avkriminalisering och legalisering, och sen kalla marijuana "En cannabis-baserad drog". Och är det bara jag eller är informationen om att Justin Trudeau jobbat som bartender och snowboard-instruktör helt irrelevant i sammanhanget? Det känns som att de enbart nämner det för att få honom att framstå som oseriös.
Citera
2015-12-05, 15:46
Medlem
tj.s avatar
Citat:

Någon borde skicka alla TT:s journalister på någon slags grundutbildning i cannabis. Att det ska vara så svårt för dem att skilja på avkriminalisering och legalisering, och sen kalla marijuana "En cannabis-baserad drog". Och är det bara jag eller är informationen om att Justin Trudeau jobbat som bartender och snowboard-instruktör helt irrelevant i sammanhanget? Det känns som att de enbart nämner det för att få honom att framstå som oseriös.
Formuleringen var klart underkänd. Att det skiljer sig mellan rubrik och brödtext/ingress är inte helt ovanligt eftersom det är SvD som själva sätter rubriken, men texten är hämtad från TT.
Citera
2015-12-05, 15:46
Medlem
jamesdeans avatar
Nästa verkligt stora näthajp – cannabis

Citat:
När cannabis blir lagligt i USA flyttar allt mer av marknaden ut på nätet. Det är glada nyheter för entreprenörer och riskkapitalister som inte direkt behöver ta några drag på pipan för att få dollartecken framför ögonen.
Citera
2015-12-05, 21:51
Medlem
Mollips avatar
Citat:

Kan bara hålla med om det sista du skrev om när SVD känner sig tvungna att ta med Justin Trudeaus CV från tiden innan rollen som ledare för the Liberal Party. Det verkar som att svenskan vill få honom att framstå som mindre betydelsefull. Kan det finnas någon annan poäng med att ta skriva om det i artikeln?

SVT's nyheter tycker också att det är relevant information i sin mycket kortfattade artikel: Kanada ska legalisera marijuana
Senast redigerad av Mollip 2015-12-05 kl. 21:57. Anledning: tillägg
Citera
2015-12-06, 16:48
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollip

Kan bara hålla med om det sista du skrev om när SVD känner sig tvungna att ta med Justin Trudeaus CV från tiden innan rollen som ledare för the Liberal Party. Det verkar som att svenskan vill få honom att framstå som mindre betydelsefull. Kan det finnas någon annan poäng med att ta skriva om det i artikeln?

SVT's nyheter tycker också att det är relevant information i sin mycket kortfattade artikel: Kanada ska legalisera marijuana
Återigen, det är inte SvD som har skrivit det stycket. Det är taget från TT.
Citera
2015-12-06, 21:47
Medlem
jamesdeans avatar
Råkade på det här reportaget/intervjun med svenska rapparen Mwuana. Den är från 10 veckor sen, men såg den inte förrän nu. Inte direkt en "nyhet", men alltid kul med folk i Sverige som är öppna med sitt weed-rökande.

http://ng.se/mwuana

Citat:
Världen håller på att bli mer medveten om energier och hur energiflöden påverkar oss människor, det är Robin Nyström övertygad om. Han berättar medan han gör i ordning en joint, efter att ha frågat om det är okej först. Han pratar mycket om weed.
– Jag kickade tre gåsar innan jag kom hit.

Det är tidig förmiddag, vi sitter i en studio i Slussen i Stockholm, i fina läderfåtöljer bredvid en blank svart flygel.
– Jag känner ingen som flänger så mycket och har så mycket kreativ energi som jag. Jag kan köra ett gympass efter tre gåsar, jag har alltid haft bra go go med weeden. Jag kan verkligen dricka om jag vill men mitt missbruk är cannabis. Jag försöker sluta, eller minska i alla fall.
Citera
2015-12-09, 22:15
Medlem
Frihet är inte att knarka

"Jag har aldrig tillhört de drogliberala, faktum är att jag aldrig ens testat droger."

Det skålar vi för!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in