Alltså, vilken risk han tog. Det tar ju ändå en viss tid att strypa en människa och om jag förstått saken rätt (?) så ströps hon i spåret och därefter släpade han bort kroppen. Med tanke på att de flesta joggare springer mellan 6.4 km/t till 9.6 km/t så ger ju det att om strypningen och bortforsling av kropp utom synhåll tar 60 sekunder så får det inte vara en joggare på väg mot dem från
endera hållet på
106-160 meter.
Möjligt att min bedömning av tidsåtgång för strypning och bortforsling utom synhåll är fel men det ger ändå en bild av vilka små marginaler han hade för att komma undan.
Jag tog och gjorde om RPUn till maskinellt läsbar text så att man kan söka i texten, är ju ändå 36 sidor: https://minfil.org/76Ebkdb8b9/KA_RPU_-_Nymask_OCR.pdf
Jag blev förvånad över att RPUn ändå lämnats ut så pass omaskad som den är, det är ju väldigt mycket känsliga uppgifter som lämnas ut om KA.
Ett intressant stycke ur RPU:
Positiv attityd, lydig, deltar i aktiviteter och är social med medintagna. Låter som att han kommer klara sig utmärkt på institution, vare sig det blir fängelse eller rättspsyk!