2015-12-09, 07:45
Medlem
Att förebygga och därmed skydda oss från dessa fruktansvärda dåd - det tror jag är meningen med Lisa Holms och Ida Johanssons död

Om man ska försöka hitta en mening i detta totalt meningslösa våld som orsakar så mycket smärta och förtvivlan hos så många människor som är närstående till dessa unga kvinnor

Att lägga ned samhällets resurser på vård av dessa kvinnohatare och mördare är totalt meningslöst enligt min mening

Möjligtvis kastrering som man gör på djur - så att dom inte kan förstöra livet för oskyldiga människor

Och att fokusera på våra barn så att dom inte upprepar detta i framtiden

Tyckte jag läste i tråden att K spelat ett spel på datorn där en kvinna våldtas?
Är det sant?
Citera
2015-12-09, 07:48
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Du påstår att alla aspergergare har minst 90 i IQ? Det var konstigt
Ja, som du senare måste varseblivit instände jag snarare i din skepticism mot den överlägsna intelligensen hos aspisar. Jag utgick t.o.m. ifrån att 100 var det normala snarare än 90-110 och således kan mitt påstående även uttydas som att ganska många aspisar kan ligga lite under genomsniitet.

Resterande del av inlägget var kritik mot det gamla systemet att man rent tekniskt inte kunde få Aspergers-diagnos om man ligger under 90 vilket ger en vinklad statistik över intelligensnivån. När väl DSM-5 revisionerna slår igenom på riktigt konmer alla samlas lite mer under samma tak än tidigare. Just Aspergers har blivit ett så överdimensionerat fenomen att folk känner till begreppet utan att ens veta att det ligger inom autismspektrat.

Ang. huruvida Kristoffer var aspie/autist eller inte vet jag inte om jag är en av användarna du refererar till...

Men jag upprepar för att vara tydlig:

Min misstro mot honom som Aspergare/autist har inget att göra med diverse missförhållanden och ev. låg begåvning.

Den utströmmar helt ur att FUP indikerar att han inte riktigt mötte kriterierna för Aspergers emedan han och sin familj fick förklarat för sig att han enbart hade "en lättare form av Aspergers" vilket man skulle kunna hävda är något som egentligen inte existerar och inte heller något som en seriös psykiatri bör hänge sig åt i samband med den tidsenliga hysterin av överdiagnostisering som fortfarande är en växande trend i vårt moderna samhälle.
Citera
2015-12-09, 09:18
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Ingen här som gick i samma klass som han i VNG? Som kan berätta hur han var på lektionerna eller på idrotten osv.
Citera
2015-12-09, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Ok, jag tror dig. Men de jag har träffat, ganska många, har aldrig ljugit. Tvärtom är de smärtsamt ärliga, kan t ex utan minsta affekt säga: "Jag tycker du är tjock och ser gammal ut, jag vill inte vara med dig, kan du gå hem nu".
Jag har också träffat "aspergare" som absolut inte varit aspergare, alla diagnoser stämmer inte, och vissa läkare är tyvärr klåpare.

Men du är läkare då? För du kan bedöma om någon har Asp. när enligt dig läkare ger fel diagnos, men du kan bedöma om läkaren gjort rätt?

Aspergare ljuger. Speciellt såna som har en mild grad, ljuger väldigt, väldigt bra.
Citera
2015-12-09, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Och vad har man reviderat för att i detta fall kunna påstå att denna GM är för frisk för rättspsyk och lämplig att släppas ut om 9 år? Faktum är att både GW och Alhem är mycket förvånade över vad denna utredning kommit fram till. Visst, de är inte psykiater, men de har sett en jävla massa fall och vet vad man ska titta efter. Denna utredning är dravel! Lika mycket som utredningen om Onsalamördaren kommer vara dravel om han döms till rättspsyk för man vill rädda "finfolk" från livstid. Kanske utredarna rent av tycker det blir spännande att släppa ut KA och se vem han mördar nästa gång. För mörda kommer han göra igen om han släpps ut. Kanske blir det ett barn nästa gång.

Fast i juridisk mening var är han frisk. Man måste nästan ha hallucinationer eller schozofreni för att förklaras sjuk juridiskt.
Han är sjuk men jag häller med läkarna att han inte är sjuk så att rättspsyk skulle göra nån skillnad. Jag tror inte att han går att bota, det är bara sån han är. Det är hans personlighet. Han är nog psykopat mest av allt iom att han saknar empati och det kan man inte bota.
Han borde få fängelse men då ska vi ha ett straff som är betydligt längre än vad han kommer att få. 40-50 år vore rimligt.
Citera
2015-12-09, 09:51
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Fast i juridisk mening var är han frisk. Man måste nästan ha hallucinationer eller schozofreni för att förklaras sjuk juridiskt.
Han är sjuk men jag häller med läkarna att han inte är sjuk så att rättspsyk skulle göra nån skillnad. Jag tror inte att han går att bota, det är bara sån han är. Det är hans personlighet. Han är nog psykopat mest av allt iom att han saknar empati och det kan man inte bota.
Han borde få fängelse men då ska vi ha ett straff som är betydligt längre än vad han kommer att få. 40-50 år vore rimligt.
Jo, och han lär nog hitta på fler hyss innan han liv är till ända. Otäckt med den ångestlindring han upplevde, först med mössen och sedan med Ida. Det finns en risk/chans att han tar livet av sig innan han nått medelålder, så vi får väl se...
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2015-12-09 kl. 09:58.
Citera
2015-12-09, 09:53
Medlem
JonJansefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det kommer gälla hela vägen. Har man maskat den kommer man inte maska av ett dugg.
Lycka till. Det är inte förr längre utan det är polisens handlingar alltså inget som är inlämnat till domstol.
Kul att få knäppa dig på näsan. Här kommer en ny version av RPU:n med mindre maskeringar: https://minfil.org/u7E5k3b4b2/KA_RPU_-_Nymask.pdf

Tyvärr fortfarande ganska mycket maskat men gärningsbeskrivningen och KA:s resonemang kring denna är i stora drag avmaskerad samt en del andra mindre grejer.
Citera
2015-12-09, 10:09
Medlem
Darwinists avatar
På sida 8 i den mindre maskade versionen av RPU:n säger KA:s pappa att han inte märkt att sonen betett sig annorlunda efter mordet och att han var övertygad om att polisen begått ett misstag när sonen greps. Verkar som vi kan utesluta att det är pappan som tipsat polisen om KA, jag lutar fortfarande åt att det var någon inom psykvården
Senast redigerad av Darwinist 2015-12-09 kl. 10:18.
Citera
2015-12-09, 10:29
Medlem
JonJansefssons avatar
Hans berättelse om hur han lagt gärningen "i en låda" för att hålla den borta emotionellt är ju rätt intressant.

Av den omaskade RPU:n framgår det också att han följt nyhetsbevakningen kring mordet. Tvärtemot vad vissa spekulerat kring i denna tråd alltså.

Även i dessa utredningar använder han "impuls"-förklaringen till mordet och våldtäkten. Han vidhåller också att samlaget enbart varit vaginalt.

Väldigt uppenbart att han känner stor skam kring framför allt den sexuella biten och att han ljuger om detta. Hans nekade av den anala våldtäkten trots att den bevisligen skett är ett bra exempel. Min tolkning är att han därför inte är tillförlitlig alls när det kommer till hans utsagor om det sexuella. Med allra största sannolikhet fanns det ett våldtäktsuppsåt från första början, tvärtemot vad han hävdar.
Citera
2015-12-09, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson
Hans berättelse om hur han lagt gärningen "i en låda" för att hålla den borta emotionellt är ju rätt intressant.

Av den omaskade RPU:n framgår det också att han följt nyhetsbevakningen kring mordet. Tvärtemot vad vissa spekulerat kring i denna tråd alltså.

Även i dessa utredningar använder han "impuls"-förklaringen till mordet och våldtäkten. Han vidhåller också att samlaget enbart varit vaginalt.

Väldigt uppenbart att han känner stor skam kring framför allt den sexuella biten och att han ljuger om detta. Hans nekade av den anala våldtäkten trots att den bevisligen skett är ett bra exempel. Min tolkning är att han därför inte är tillförlitlig alls när det kommer till hans utsagor om det sexuella. Med allra största sannolikhet fanns det ett våldtäktsuppsåt från första början, tvärtemot vad han hävdar.

Är inte det där finter som advokaten instruerat honom om för att få bättre läge
Citera
2015-12-09, 10:38
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson

Det är uppenbart att han ljuger friskt både i polisförhör och i RPU:n alla utsagor från GM får vi nog ta med en nypa salt.
Citera
2015-12-09, 10:50
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Den stora frågan är ju hur stor risken är att han mördar igen? Av allt att döma verkar den ju vara ganska hög.
Jag tror att den är mycket hög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in