2015-12-09, 14:47
Medlem
5549s avatar
Länk till senaste versionen av RPUn tack. Den har jag missat!
Citera
2015-12-09, 14:50
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549

Fortfarande mycket maskat dock, men styckena om hans tankar kring dådet har avmaskats

https://minfil.org/u7E5k3b4b2/KA_RPU_-_Nymask.pdf
Citera
2015-12-09, 15:49
Medlem
De har pratats om möjlig signatur en del. Klart de kan vara de där med pinnarna , men såg 2 sår på BOs ben med ovanlig form nån som vet vad som orsakat dom? (ses på den avmaskade bilden som figurerar här)
Citera
2015-12-09, 15:55
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aywass
De har pratats om möjlig signatur en del. Klart de kan vara de där med pinnarna , men såg 2 sår på BOs ben med ovanlig form nån som vet vad som orsakat dom? (ses på den avmaskade bilden som figurerar här)

Kan ha varit djur som varit i farten. Även fast hon inte låg ngn längre tid innan hon hittades. Eller så kan det ha varit skrapsår från det att hon släpades från grusvägen in i skogen.
Citera
2015-12-09, 16:00
Medlem
kan så vara men tycker dom ser väldigt 90graders hörn fyrkants form
Citera
2015-12-09, 16:01
Medlem
Citat:

Jag såg endast något jag skulle tro var skrapsår på BO:s höger höft och även på höger sida ungefär vid revbenen. Jag såg inte benen överhuvudtaget - förutom den låren. Från knäna nedåt var de täckta med mossa.
Citera
2015-12-09, 16:05
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
kan så vara men tycker dom ser väldigt 90graders hörn fyrkants form

Eller så aset varit där me pinnar efter att döden inträtt och petat. Han verkar ju ha en fascination för det.
Citera
2015-12-09, 16:05
Medlem
dom 2 på låren ja tänkte på ett lite s format sen ett över med 90graders vinklar
Citera
2015-12-09, 16:24
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549

Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Fortfarande mycket maskat dock, men styckena om hans tankar kring dådet har avmaskats

https://minfil.org/u7E5k3b4b2/KA_RPU_-_Nymask.pdf
Jag tog och gjorde om den till maskinellt läsbar text så att man kan söka i texten, är ju ändå 36 sidor: https://minfil.org/76Ebkdb8b9/KA_RPU_-_Nymask_OCR.pdf

Jag blev förvånad över att RPUn ändå lämnats ut så pass omaskad som den är, det är ju väldigt mycket känsliga uppgifter som lämnas ut om KA.

Ett intressant stycke ur RPU:
Citat:
Han visade ett känslomässigt register som åtminstone mot slutet av utredningstiden inte nämnvärt avvek från det normala. Andersson tog vid flera tillfällen initiativ till gemensamma aktiviteter och var mån om att andra skulle ges möjlighet till deltagande. I omvårdnadspersonalens joumalanteckningar, i anslutning till Anderssons aktiviteter, fanns beskrivningar som humoristisk stämning, mjuk och trevlig i kontakten och att Andersson sa god natt till alla vid läggdags. Hans följsamhet till avdelningens rutiner och regler var god.
Positiv attityd, lydig, deltar i aktiviteter och är social med medintagna. Låter som att han kommer klara sig utmärkt på institution, vare sig det blir fängelse eller rättspsyk!
Senast redigerad av AdamBomb 2015-12-09 kl. 16:34.
Citera
2015-12-09, 16:24
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
dom 2 på låren ja tänkte på ett lite s format sen ett över med 90graders vinklar

Han kanske var där och tog ett bett.
Citera
2015-12-09, 16:49
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Han kanske var där och tog ett bett.
Mer troligt är att det är sår hon fått när han tacklade ner henne på marken. Hon är också väldigt blek så skrapsår och liknande syns väldigt väl.
Citera
2015-12-09, 17:12
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb

Ett intressant stycke ur RPU:

Positiv attityd, lydig, deltar i aktiviteter och är social med medintagna. Låter som att han kommer klara sig utmärkt på institution, vare sig det blir fängelse eller rättspsyk!

Det där bevisar ju också att han har noll ånger eller ångest över själva mordet, det enda han ångrar är att han åker fast. Killen saknar ju totalt all form av empati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in