2015-12-09, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diponible
Kom in några stycken av de gamla deltagarna som efter Pandoras ask (med de gamla deltagarnas frågor endast) skulle rösta fram det par som var MINST värda att gå till final. De röstade ut Paulina och Mehdi. Dvs. IQ-befriade paret Erika och Zannie står nu mot Josefine och Mos.
Tack så mycket. Hade hellre sett Paulina och Mehdi i final mot Josmos. Hejja Josmos!!
2015-12-09, 01:00
Medlem
Produktionen måste ha ändrat sig i sista stund planen var säkert från början att alla 3 kvarvarande paren skulle rösta ut 1 par men när dom då lätt räknar ut att det är Mos o Jossan som då kommer åka låter dom deltagarna avgöra istället. Så synd att produktionen ska styra så mycket var ju ganska tydligt att dom först ville se Adrian som vinnare men insåg sen att dom inte kan slänga in han för många gånger man tappar intresset för programmet !!
2015-12-09, 01:03
Medlem
Tilteds avatar
Mina spekulationer:

Tror vinnarparet kommer utses mha en feågesport om vad som hänt. T.ex, vilken deltagare åkte ut först? Vem kom in efter Maja-Stina osv.

Mos och Josefin vinner enkelt i sånt fall eftersom de varit med hela tiden. Ingen av dem släpper kulan.
2015-12-09, 01:45
Medlem
Med tanke på att man såg båda paren böla i slutet så gissar jag på att det blir en från vardera par som bildar ett nytt par och står i final. Min gissning blir Zunnie och Josefin, Josefin använder Zunnies "snällhet" emot honom och slänger kulan på 500k. Kan inte tänka mig att Josefin och Mos står i final, då bör man lägga programmet på hyllan hädanefter.
2015-12-09, 01:46
Medlem
I slutet utav det senaste Paradise Hotel avsnittet så fick man se en preview på morgondagens Paradise Hotel avsnitt. Där fick man se de 4 finaldeltagarna böla framför en skärm. Tror att de får en videohälsning från sina föräldrar eller från sina närmsta vänner
2015-12-09, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasnilsson
Med tanke på att man såg båda paren böla i slutet så gissar jag på att det blir en från vardera par som bildar ett nytt par och står i final. Min gissning blir Zunnie och Josefin, Josefin använder Zunnies "snällhet" emot honom och slänger kulan på 500k. Kan inte tänka mig att Josefin och Mos står i final, då bör man lägga programmet på hyllan hädanefter.

Läs vad jag skrev.
2015-12-09, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matreo
Läs vad jag skrev.

Någonting bör iaf hända, står Mos och Josefin i finalen så är det bara sjukt, det måste komma en "kom ihåg att allt kan hända på paradise hotel" twist.
2015-12-09, 01:59
Medlem
och till er som säger att Paulina fackade deras chanser till en final på pandoras, det hade inte haft minsta betydelse om hon så spelat ängel. Abed och finnen hade 100% röstat på dom, Herman hatar Medhi och Frida gillar Zunnie, således blir det också en röst på Paulina och Medhi, riktigt förutsägbart och trist att folk måste rösta på de personer som slängt ut dom, man tycker ju att dom kunde vara lite ärliga i ett sådant skede.
2015-12-09, 03:01
Medlem
beatbeats avatar
Hoppas att inte Erica vinner. Stört mig på henne sedan dag 1. Hennes röst får mig att må illa.
2015-12-09, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasnilsson
och till er som säger att Paulina fackade deras chanser till en final på pandoras, det hade inte haft minsta betydelse om hon så spelat ängel. Abed och finnen hade 100% röstat på dom, Herman hatar Medhi och Frida gillar Zunnie, således blir det också en röst på Paulina och Medhi, riktigt förutsägbart och trist att folk måste rösta på de personer som slängt ut dom, man tycker ju att dom kunde vara lite ärliga i ett sådant skede.
Vad är det som är oärligt med att rösta på någon som röstat ut en själv då?
+ att det verkar som om mos är den som flest tycker om alltså kan det ju vara taktik fortfarande att rösta ut de som ger starkare motstånd.
2015-12-09, 03:37
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoshi.crew
Det är väldigt stora skillnader på det du jämför.

1. Jeppe fick 200.000kr, vilket är mycket mer än Emma.
2. Dessutom kastade han kulan i finalen, inte så som Emma bara att få välja sådär.
3. Det finns flera artiklar där Emma har förklarat att hon mådde dåligt i huset för att människorna som hon litade på hade åkt ut, och att hon hade sagt till produktionen att hon inte orkade att vara kvar åå paradise hotel mer. Dessutom tog hon pengarna för att ge de till sin mamma eftersom hon har gjort så mycket för henne, säger hon.
4. Jesper kastade kulan mot Aina, som verkligen behövde pengarna till en lägenhet. Han spelade väldigt fult också överhuvudtaget, därför blev folk arga på honom. Emma höll sig neutral. Yones kom ju bara in för 2-3 dagar sen medan Aina verkligen hade kämpat för pengarna, därför var det inte orättvist.

Så jag skulle inte kalla det riktigt samma sak, dessutom är 50 000kr inte så jätte mycket för många.
Skönt att vara med i ph för att man verkligen behöver pengarna, vilken idioti, säga upp sig/ta tjänst ledigt för att vara med i ph för att "tjäna" pengar trots att oddsen är väldigt höga att man skulle vinna ph.
Jag tyckte att det var roligt att Emma gick över linjen men att börja grina och säga att man fick hjärnsläpp är ju bara efterblivet.
Får se vad det blir för tvist i morgon(i dag) om vilka som får stå med kulan, det bör ju inte bli någon röstning för det är för enkelt då Mos och Jossan kommer få nästan alla röster.

Anja är nog snyggaste tjejen som varit med i ph de 3 senaste ph-säsongerna, gullig och svinsnygg även om hon kanske är lite smådum.
2015-12-09, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalen
Vad är det som är oärligt med att rösta på någon som röstat ut en själv då?

Ja det är väl jävligt löjligt att rösta på ett par bara för att man blev utspelad av just det paret när själva omröstningen handlar om vilket par som är mest värda att gå till final. Dagisfasoner, "du körde ut mig, så du förtjänar inte att vinna" - logik??? Medhi är den enda deltagaren som ens gjort de senaste 20 avsnitten värda att kolla på, utan honom hade det varit något jädra Sunes paradis, men nej, skicka Zunnie och Erica till final istället

Citat:
+ att det verkar som om mos är den som flest tycker om alltså kan det ju vara taktik fortfarande att rösta ut de som ger starkare motstånd.

Det är väl ganska uppenbart att de gamla deltagarna inte kommer ha någon makt längre nu när dem hade det idag, hade varit riktigt skevt om samma personer fick välja vilka som vinner av tre par.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in