Citat:
Ursprungligen postat av
beatbeat
Inget ont mot Emma. Jag hade nog också gjort samma sak. 50 lax räcker väl till en Volvo och ett par doftgranar.
De som stör mig något enormt är allt stöd hon får på sociala medier av valet. Jag minns exakt vilket hat Jeppe Johansson fick när han offrade sin partner för cash. Hela Sverige hatade han in och ut.
Nu när en liten tjej gör samma sak + lite krokodiltårar så älskar alla valet hon gjorde.
Det är väldigt stora skillnader på det du jämför.
1. Jeppe fick 200.000kr, vilket är mycket mer än Emma.
2. Dessutom kastade han kulan i finalen, inte så som Emma bara att få välja sådär.
3. Det finns flera artiklar där Emma har förklarat att hon mådde dåligt i huset för att människorna som hon litade på hade åkt ut, och att hon hade sagt till produktionen att hon inte orkade att vara kvar åå paradise hotel mer. Dessutom tog hon pengarna för att ge de till sin mamma eftersom hon har gjort så mycket för henne, säger hon.
4. Jesper kastade kulan mot Aina, som verkligen behövde pengarna till en lägenhet. Han spelade väldigt fult också överhuvudtaget, därför blev folk arga på honom. Emma höll sig neutral. Yones kom ju bara in för 2-3 dagar sen medan Aina verkligen hade kämpat för pengarna, därför var det inte orättvist.
Så jag skulle inte kalla det riktigt samma sak, dessutom är 50 000kr inte så jätte mycket för många.