Citat:
Då känner du fel, eller kopplar fel slutsats till din känsla (vilket om man ska vara näsvis skulle kunna tas för psykiska problem). Jag är inte ens långväga minsta bekant med någon av de inblandade. Jag bara stör mig på en del uppfattningar som jag tycker verkar klent underbyggda. Man håller tydligen på att "testa fram" diagnoser på honom och verkar skylla det per automatik att det skulle vara hans morsas fel.
Eksemen är ändå ett fysiskt problem, han kanske haft dem när han var liten eller inte. Hon kanske sett dem eller inte. Hon kanske försökt behandla dem utan vidare framgång, eller inte.
Som sagt. Jag känner ingen av de inblandade i ddtta fall. Däremot har jag för mer än 25 år sedan varit LVU omhändertagen p.g.a. tungt narkotika missbruk. Konstaterandet av detta vid några tillfällen var väl tillräckligt (det behövs inte mycket för LVU). Men inbakat i framställningen till länsrätten, som förvisso sekretessbeläggs, finns en massa spekulationer om mitt liv och leverne som narkoman som inte alls stämde. Man har fläskat på och antagit rätt vilt från socialtjänst och polis och gud vet vilka andra som sett sig manade att bidra. Det är inte på något vis avgörande för LVU beslutet för där räcker konstaterande av upprepat intag av narkotika med ökande nivåer av opiater men den som är ouppmärksam kan ju tro att redogörelsen i yrkandet (en hel radda med spekulationer av "antagligen..", "förmodligen" "sannolikt"....etc) är antagen i sin helhet och bestämmande för beslutet.
Efter det har ett par chefer som fått veta att jag varit narkoman jobbat på för att jag ska få en diagnos. Så har inte skett men en av mina chefer har fått diagnos.
Min personliga erfarenhet som kanske påverkar min tveksamt kritiska inställning är således inte kopplad till någon relation med de inblandade i detta fall. Utan att även folk i skolor, myndigheter ibland förusätter saker som är fel utefter någon fördom de har (hans morsa verkar inte klok alltså måste sonen vara sjuk?!? Och hennes fel?).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-12-08 kl. 21:09.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-12-08 kl. 21:09.

? Hur är det ens möjligt att ha det med en död människa? Självklart är det våldtäkt av en död människa, alltså nekrofili och det borde väl vara det mest tabubelagda som finns (tycker jag).