Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-08, 17:53
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Att Trump är en outsider är helt riktigt, han har ingen erfarenhet av politiskt eller myndighetsarbete. Det behövs dessutom inte för att attackera honom, så fort han öppnar munnen får man ny ammunition, problemet är att det inte biter eftersom de som stöder Trump antingen inte bryr sig eller faktiskt förväntar sig att han skall säga det han säger.

Jo men min poäng är väl att man sett honom som en rolig jävel som skapar rubriker fram till nyligen. Nu helt plötsligt leder han med 10% mot flera andra republikanska kandidater. Och valrörelsen är i full swing. Snart måste Republikanerna hitta sin presidentkandidat. Och Trump leder stort.
2015-12-08, 17:57
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Var sak har sin tid. Med antisemiten Trump som vägrar köpas så vet man aldrig vad som kommer härnäst. Han verkar väldigt genuin nånstans bakom halvtrollandet.

Visste ni förresten att träffarna på artiklar om de "dansande israelerna" har extremmångdubblats efter att Trump gick ut med att muslimer hade firat i New Jersey efter 9/11? Folk sökte "fira New Jersey" och hittade artiklar om Mossadgänget. Jag tror Trump visste. Och jag tror judarna vet att Trump visste. Frågan är kanske inte om Trump kan vinna presidentvalet, frågan är om han kan överleva till dess? Hade jag varit Trump hade jag INTE haft en kampanjmanager som heter Cohen anställd speciellt länge till.

Trump har två barn som är gifta med judar. Han tweetade happy hanukah för ett tag sen. Däremot har han sagt till judiska republikaner att han inte räknar med deras stöd eftersom han vägrar låta dem sponsra hans kampanj.
2015-12-08, 17:57
Medlem
xposures avatar
Tappade han inte enormt mycket förtroende efter sitt senaste spasmiska utspel riktat mot den handikappade reportern?
2015-12-08, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agrymmi
Donald Trump släppte ett uttalande om att han vill förbjuda alla
muslimer från att komma in i USA tills de tar reda på vad som pågår i USA efter
den senaste dödsskjutningen. Tror dess värre att muslimer bara triggar igång på detta
och clownen Donald Trump och USA skaffar sig massa fiender. Är det här början på
det tredje världskriget ?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21901268.ab

https://www.youtube.com/watch?v=QwfxyppwNUk

Jag tror att han egentligen inte vill bli president och nu försöker komma undan genom dumma uttalanden men tyvärr verkar det inte fungera. Han måste känna sig mycket desperat nu.
2015-12-08, 17:59
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Jag är orolig, för han är dum i huvudet. Han är galen. Kocko i bollen. Han tror att detta är en dokusåpa..

Det är extremt sällan och på denna nivå att en kandidat kan självfinansiera en kampanj. Det är det som är hela grejen här. Trump behöver inga "campaign contributions" och han har i flera fall avsagt sig sådana.

Detta är nytt i modern Amerikansk politik där olika ekonomiska intressen köpt inflytande redan innan presidenten blivit vald, och sannolikt fått utdelning efteråt.

En självfinansierad president är en helt annan grej.
2015-12-08, 18:02
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Tappade han inte enormt mycket förtroende efter sitt senaste spasmiska utspel riktat mot den handikappade reportern?

Det är just det jag pratar om. Folk TROR att det sänkte hans siffror för det gordes till en stor mediagrej. Men i själva verket reagerade inte väljarna alls på det.
2015-12-08, 18:06
Medlem
Trump må va affärsman men någon politiker är han ju inte. Han säger det han tror folk vill höra och kör populismens race stenhårt. Är ganska säker på att om hna fortsätter och låter munnen gå som en symaskin så kommer grodorna som ett brev på posten. Och att i yttrandefrihetslandet nr:1 påstå att just yttrandefrihet är trams lär ju inte öka chansen till att bli nominerad. Tror faktiskt det är ren och skär teater han håller på med för att för att det helt enkelt är bra för hans affärer på sikt. För affärsman verkar han ju vara trots hans bisarra framträdande på den politiska scenen.
Rubriker är ju oftast bra för affärerna och rubriker skapat han onekligen. Samtidigt riskerar han ju att skada USA som nation med sina ogenomtänkta uttalande, så någon
politiker kan man ju inte beskylla honom för att vara .
2015-12-08, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruter
Jag tror att han egentligen inte vill bli president och nu försöker komma undan genom dumma uttalanden men tyvärr verkar det inte fungera. Han måste känna sig mycket desperat nu.

Ja att inte vilja ha in jihad sympatisörer till USA är ett så "dumt" uttalande
2015-12-08, 18:34
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Det är just det jag pratar om. Folk TROR att det sänkte hans siffror för det gordes till en stor mediagrej. Men i själva verket reagerade inte väljarna alls på det.
Problemet är att det är den lågutbildade delen av dom republikanska väljarna som stödjer Trumps populistiska utspel medan dom rika inflytelserika republikanerna inte alls vill ha honom och jag är ganska säker på många av dom hellre lägger sin röst på Hillary.

Precis samma sak hände när Sarah Palin utsågs som republikanernas vicepresident och hon hade främst stöd hos dom korkade tepartymupparna och republikanerna med intelligens vågade inte riskera att få den idioten som president om McCain dött, vilket var en risk med tanke på hans ålder.
2015-12-08, 18:36
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Att han skulle vara mer sekulär än andra kandidater säger inte så mycket när det gäller amerikanos. Han kan fortfarande vara galen-kristen så som majoriteten av amerikanerna är. Han är det förmodligen också.

Här har du ett videoklipp som skrämmer upp mig rejält! Så mycket kraft, tid och energi för att be till någonting som inte finns. Så jävla pantat!

https://www.facebook.com/TheAtheistDose/videos/1689872634567825/

Kan inte se videofilmen på ipaden av någon orsak, men visst är det så att det är omöjligt att ens fundera på att kandidera i USA till president om man inte är kristen och gärna påtalar det. Det tycker jag inte är något man kan lasta Trump specifikt för.
2015-12-08, 18:39
Medlem
Onanizts avatar
Ingen enskild kan stå emot systemet. Om han mot förmodan blir president kommer han inte kunna göra mycket i alla fall. Kanske blir han till och med skjuten. Det har ju hänt förr.

En annan variant är att han redan är på den onda sidan och således falsk opposition. I någon mening gäller ju det Obongo, som utlovade "Change".
2015-12-08, 18:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Kan inte se videofilmen på ipaden av någon orsak, men visst är det så att det är omöjligt att ens fundera på att kandidera i USA till president om man inte är kristen och gärna påtalar det. Det tycker jag inte är något man kan lasta Trump specifikt för.

Omöjligt är det nog inte men svårt skulle jag nog snarare säga, USA har endast (till min vetskap) haft en enda president som har svurits in på lagboken istället för bibeln.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in