Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-06, 14:21
Medlem
Lolitasyndromes avatar
Jag hoppas att Trump vinner bara för att han är så rakt på sak när han pratar.

I would bomb the shit out of 'em.
https://www.youtube.com/watch?v=aWejiXvd-P8

Får hoppas att han agerar likadant i presidentstolen också, kommer bli intressant.

//Lolitasyndrome
2015-12-06, 15:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Säg att ställningen är den här: Trump 45, Cruz 35 och Rubio 20 när konventet börjar. Då skulle naturligtvis Trump erbjuda vicepresidentposten till Cruz och han skulle då dra sig ur och Trump skulle vinna med 80 procent av delegaterna. Rubio skulle göra samma sak men Cruz skulle då tacka nej eftersom han naturligtvis föredrar Trump som president då de har samma politik.
Du bortser från att det inte räcker med att bli presidentkandidat, man måste vinna presidentvalet också, och då gäller det att ha ett par kandidater som kan attrahera bredare grupper än den republikanska kärnan. Vanligen försöker presidentkandidater att välja en vicepresident med tanke på att denne skall kunna locka väljare som man inte når själv, inte den som ideologiskt ligger närmast.
2015-12-07, 19:29
Medlem
Donald Trump halkar ner till andra plats i Iowa. Ted Cruz går upp på första plats som väntat då de som bor i Iowa kommer att välja den som är mest troende, han kommer såklart inte att vinna någon annan stat kanske Texas om han har tur. Nu får vi se om Trump tar det lugnt och inte väljer att attackera Cruz eftersom han leder stort i de nästkommande staterna.

http://www.cbsnews.com/news/ted-cruz-takes-lead-from-donald-trump-in-new-iowa-poll/
2015-12-07, 20:14
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Donald Trump halkar ner till andra plats i Iowa. Ted Cruz går upp på första plats som väntat då de som bor i Iowa kommer att välja den som är mest troende, han kommer såklart inte att vinna någon annan stat kanske Texas om han har tur. Nu får vi se om Trump tar det lugnt och inte väljer att attackera Cruz eftersom han leder stort i de nästkommande staterna.

http://www.cbsnews.com/news/ted-cruz-takes-lead-from-donald-trump-in-new-iowa-poll/
Tror inte Tump vet vad ordet "lugnt" betyder. Han kommer sannolikt gå till en brutal attack. Precis som hand gjorde mot Carson innan Carson sjönk som ett sänke.
2015-12-08, 00:00
Medlem
Donald Trump vill förbjuda alla muslimer att komma in i USA!

Donald Trump släppte ett uttalande om att han vill förbjuda alla
muslimer från att komma in i USA tills de tar reda på vad som pågår i USA efter
den senaste dödsskjutningen. Tror dess värre att muslimer bara triggar igång på detta
och clownen Donald Trump och USA skaffar sig massa fiender. Är det här början på
det tredje världskriget ?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21901268.ab

https://www.youtube.com/watch?v=QwfxyppwNUk
2015-12-08, 00:12
Medlem
Blir intressant att se om han utvecklar hur han menade, ifall det är all invandring av muslimer eller även turister osv han vill förbjuda.
Helt ärligt så blir jag inte längre förvånad längre av hans uttalanden.

Någon start till 3e världskriget är det ju knappast, om det blir ett 3e världskrig på grund av nuvarande situationen så kan vi nog spåra startskottet rätt långt bak, och det tydligaste startskottet i år vore nog att Turkiet sköt ner det ryska planet.
2015-12-08, 00:13
Medlem
Gomens avatar
nja, början på tredje världskrig är det nog inte, men början av en komiker låter mer troligt.
2015-12-08, 00:15
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkbollen
Blir intressant att se om han utvecklar hur han menade, ifall det är all invandring av muslimer eller även turister osv han vill förbjuda.
Det gäller alla muslimer inklusive amerikanska medborgare som bor utomlands enligt senare uttalande.
2015-12-08, 00:22
Medlem
Lydans avatar
Helt rätt tycker jag. Förutsatt att det gäller alla religiösa människor, och inte bara muslimer. Då jag är säker på att så inte är fallet tycker jag att han tänker alldeles för kort.

Spännande ändå. Många delar av USA är ju rejält kristna, och då pratar jag inte svenska kyrkan-kristna. Blir kul att se clashen mellan vems påhittade troll i himlen som har mest rätt.
2015-12-08, 00:23
Medlem
swebarbs avatar
Han har ju så rätt hoppas verkligen att han vinner och blir president så blir det nån vettig kanske för det är på tiden usa behöver bättre än idioter som bush och obama..
2015-12-08, 00:26
Medlem
Snapcounts avatar
Med de sista utspelen som Trump har kommit, så blir jag nog att undra..:

-Vill han egentligen ha jobbet som Usa`s president ?

(även om inte aftonpravda rapporterar om att en majoritet i Usa anser att Islam är inte förenligt med amerikanska värderingar. Skrevs om det i Norsk press för ett par dagar sedan, tyvärr finner jag ej länken nu.)

Edit : Då har jag funnit länken :

-Flertall i USA mener islam kræsjer med amerikanske verdier

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Flertall-i-USA-mener-islam-krasjer-med-amerikanske-verdier-8269452.html
Senast redigerad av Snapcount 2015-12-08 kl. 00:38.
2015-12-08, 00:29
Medlem
Från donalds hemsida:

DONALD J. TRUMP STATEMENT ON PREVENTING MUSLIM IMMIGRATION

(New York, NY) December 7th, 2015, -- Donald J. Trump is calling for a total and complete shutdown of Muslims entering the United States until our country's representatives can figure out what is going on. According to Pew Research, among others, there is great hatred towards Americans by large segments of the Muslim population. Most recently, a poll from the Center for Security Policy released data showing "25% of those polled agreed that violence against Americans here in the United States is justified as a part of the global jihad" and 51% of those polled, "agreed that Muslims in America should have the choice of being governed according to Shariah." Shariah authorizes such atrocities as murder against non-believers who won't convert, beheadings and more unthinkable acts that pose great harm to Americans, especially women.

Mr. Trump stated, "Without looking at the various polling data, it is obvious to anybody the hatred is beyond comprehension. Where this hatred comes from and why we will have to determine. Until we are able to determine and understand this problem and the dangerous threat it poses, our country cannot be the victims of horrendous attacks by people that believe only in Jihad, and have no sense of reason or respect for human life. If I win the election for President, we are going to Make America Great Again." - Donald J. Trump

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in