2015-12-08, 17:43
Medlem
drunknars avatar
Liten betraktelse kring tidsförloppet: Både KA och förhörsledaren är överens om att mobilen pausas 19:36 och att KA strax efteråt våldtar, eller vad man nu ska kalla det, Idas (antagligen/möjligtvis) döda kropp vaginalt. Då befinner han sig bakom stenen där kroppen senare hittas. Nästa säkra tidsangivelse är väl 20:00 när KA´s pappa ringer och de samtalar kort. Detta har han erkänt äga rum under tiden som han gömmer kroppen osv. Det ger honom minst ca 24 minuter då han befinner sig vid kroppen och eventuellt ett antal minuter efter samtalet. KA var ju en 19-årig oskuld så här har han antagligen hunnit med både vaginalt och analt samlag/våldtäkt minst ett par gånger plus införsel av pinnar i halsen. Som jag ser det är det relativt klart med motivbild och händelseförlopp, det enda som krånglar till det är egentligen KA´s egna vittnesmål och förnekanden kring diverse detaljer, han har dragit en linje i sanden gällande vad han är beredd att erkänna: "hit men inte längre".
Senast redigerad av drunknar 2015-12-08 kl. 17:45.
Citera
2015-12-08, 17:44
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det är ingen som tror att asperger i sig gör nån t ill mördare.
För att tala enbart för mitt eget inlägg är det knappast något jag förutsatt eller försökt ge sken av att uttyda ur inläggen i denna tråd. Mina invändningar centraliseras specifikt kring en föregiven uppfattning som antyds eller skrivs rakt ut att aspisar i allmänhet skulle vara generellt överrepresenterade vid brott vilket jag finner vara direkt felaktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag skulle påstå att bilden av Aspergare som överintelligenta delvis är en myt
En person med IQ 90 kan enkelt tilldelas en AS-diagnos och de som bedöms ligga under utesluts och inrangeras som klassiska/grova autister per automatik med några få undantag. Detta borde förstås ge upphov till en någorlunda missvisande representation och uppfattning ifrågavarande Aspergarnas intelligensnivå.

Även om intelligens nog bör antas merendels ha en förmildrande effekt så skulle det rent hypotetiskt kunna finnas autistiska personer som är normalbegåvade eller ligger en bit över snittet som har större bekymmer med sin autistiska problematik än en mindre intelligent dito men den förstnämnda anses då ändå vara den mildare/högfungerande autisten av ren praxis.

För egen del är jag positivt inställd till att Aspergers syndrom har/är på väg att kasseras som diagnos och ersätts av en bredare gruppering (autismspektrumtillstånd) med olika svårighetsgrader och begåvningsprofiler. Jag ser ingen anledning till att AS ska få förtjäna en helt särställd och unik diagnos i neuropsykiatrin med avseende på begåvning och olika grader som enkelt kan täckas in under samma diagnos.

Jag har inte märkt av att ADHD:are tilldelas separata diagnoser baserat på intensitet och allmänbegåvning.
Citera
2015-12-08, 17:45
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Men å andra sidan verkar han vara en sån där beräknande och förslagen jävel som bara attackerar när offret inte ser eller hör. Likt en blandning av ett fetto och ett lejon smyger han sig på sitt byte.

På finkan kommer han säkert vara tyst och blyg eftersom han är under uppsikt tills den dagen han släpps ut. Då vaknar lustarna igen och jakten på nya offer tar sin början.
Ja, du har nog rätt. Sen får nog inte en kvinnlig fångvaktare vara ensam med honom heller, misstänker jag.

Jag tror att han lider av en viss tvångsmässighet som inte går att medicinera bort. Han drivs av inre drifter som han inte kan stå emot.
Citera
2015-12-08, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diversifierat
Satt själv ovh pärmadf alla förhör inatt för jag var så "intresserad" av händelseförloppet.

Det som man borrar efter i förhören är Kristoffrs förslagenhet och graden sv planering. Han erkänner ju formellt bara dråp. Han måste passerats av Ida minst en gång innan överfallet och har av allt att döma (vittnen, förflyttningshastighet) genat in på öglan motvarvs för att MÖTA henne, inte passerats av henne som han själv uppger (även att han slinter med tungan ibland och säger möter). Han försöker slingra sig från att det var ett planerat våldtäktsmord.

Den största lögnen han troligtvis drar i förhören är att han endast tänkte: MÖRDA!

Han fick frågan om han lika gärna hade kunnat hoppa på en kille eftersom han var väldigt impuls och tänkte skada någon. Han svarade då att det inte spelade någon roll om det var en kille eller tjej. Men tyvärr blev det Ida. Och han hade inga tankar på våldtäkt, utan endast mord.

För mig är det helt osannolikt att han inte hade en tanke på att våldta henne från början.

Han uppger i förhören att han är oskuld, porrsurfar mycket och speciellt om våldtäktsscener. Han är en kåt, heterosexuell tonåring som ser en "snygg" tjej springa förbi honom. Självklart fanns det fantasier i hans huvud om våldtäkt.

Kan fortfarande inte släppa tanken på hur han lade sig över henne, tafsade, smekte och hade samlag med Ida, samtidigt som hon redan var död och helt blå i ansiktet...

Då är man inte psykiskt frisk. Verkligen inte. Jävla as!
Citera
2015-12-08, 17:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Liten betraktelse kring tidsförloppet: Både KA och förhörsledaren är överens om att mobilen pausas 19:36 och att KA strax efteråt våldtar, eller vad man nu ska kalla det, Idas (antagligen/möjligtvis) döda kropp vaginalt. Då befinner han sig bakom stenen där kroppen senare hittas. Nästa säkra tidsangivelse är väl 20:00 när KA´s pappa ringer och de samtalar kort. Detta har han erkänt äga rum under tiden som han gömmer kroppen osv. Det ger honom minst ca 24 minuter då han befinner sig vid kroppen och eventuellt ett antal minuter efter samtalet. KA var ju en 19-årig oskuld så här har han antagligen hunnit med både vaginalt och analt samlag/våldtäkt minst ett par gånger plus införsel av pinnar i halsen. Som jag ser det är det relativt klart med motivbild och händelseförlopp, det enda som krånglar till det är egentligen KA´s egna vittnesmål och förnekanden kring diverse detaljer.

Men motivbilden är väl inte klar om man inte kan styrka att överfallet ärplanerat om det är det man hävdar? Tt han går relativt grundligt till väga i kränkningen av offret när händelsen är ett faktum måste inte innebära någon planläggning. Han gör liksom det han gör för att han har möjlighet?
Citera
2015-12-08, 17:58
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men motivbilden är väl inte klar om man inte kan styrka att överfallet ärplanerat om det är det man hävdar? Tt han går relativt grundligt till väga i kränkningen av offret när händelsen är ett faktum måste inte innebära någon planläggning. Han gör liksom det han gör för att han har möjlighet?

Ja alltså jag menar inte att han planerat det här överfallet i detalj men mer än vad han erkänner i förhör. Antagligen har han gått och fantiserat många gånger tidigare om att överfalla tjejer i diverse situationer men det är där i ögglan som det exploderar till slut. Men jag är rätt säker på att tanken han har när han ger sig ut i spåret till och börja med är att försöka hitta ett lämpligt offer. Sen har du rätt att det inte går att bevisa utan hans erkännande, jag skriver bara hur jag ser på materialet.
Citera
2015-12-08, 18:05
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
FUP s 59:

bild på en massa kladdiga anteckningar , förkortningar på länder, mm.
ett ord sticker ut - kere kere , kere offer

Vad är detta?

I anslutning till de orden finns också hans eget namn, med flera olika varianter på stavningar, vid ett tillfälle överstruket. (Jämför "kere offer" med hans förnamn). Han kanske testade att skriva olika varianter eller förkortningar av sitt namn, ev. som användarnamn till spel eller liknande.
Citera
2015-12-08, 18:06
Medlem
Jag är helt okunnig här inne och har en fråga. Om jag läser fup:en kommer bilderna upp automatiskt eller är dom länkade där i? Jag vill inte se dom, för då lär jag inte kunna sova på ett tag!
Citera
2015-12-08, 18:10
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Liten betraktelse kring tidsförloppet: Både KA och förhörsledaren är överens om att mobilen pausas 19:36 och att KA strax efteråt våldtar, eller vad man nu ska kalla det, Idas (antagligen/möjligtvis) döda kropp vaginalt. Då befinner han sig bakom stenen där kroppen senare hittas. Nästa säkra tidsangivelse är väl 20:00 när KA´s pappa ringer och de samtalar kort. Detta har han erkänt äga rum under tiden som han gömmer kroppen osv. Det ger honom minst ca 24 minuter då han befinner sig vid kroppen och eventuellt ett antal minuter efter samtalet. KA var ju en 19-årig oskuld så här har han antagligen hunnit med både vaginalt och analt samlag/våldtäkt minst ett par gånger plus införsel av pinnar i halsen. Som jag ser det är det relativt klart med motivbild och händelseförlopp, det enda som krånglar till det är egentligen KA´s egna vittnesmål och förnekanden kring diverse detaljer, han har dragit en linje i sanden gällande vad han är beredd att erkänna: "hit men inte längre".

Håller helt med i din analys.
Citera
2015-12-08, 18:10
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lena82
Jag är helt okunnig här inne och har en fråga. Om jag läser fup:en kommer bilderna upp automatiskt eller är dom länkade där i? Jag vill inte se dom, för då lär jag inte kunna sova på ett tag!

Dom är censurerade i FUP:en, du kan vara lugn
Citera
2015-12-08, 18:11
Medlem
borojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lena82

Du kan inte se några bilder av den typen, det är sekretess på dom. Det var bara en bild som var dåligt maskerad som har "läckt" ut, så nej, ingen risk för något sådant.
Citera
2015-12-08, 18:13
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, jag tror inte att det är så himla enkelt att hitta det perfekta offret och den perfekta platsen som man kanske inbillar sig. Jag tror att han fick springa runt många varv och vid olika tillfällen för att hitta sitt offer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in