2015-12-08, 13:42
Medlem
blommlsds avatar
haha jävlar vad äcklig Gm är
Senast redigerad av blommlsd 2015-12-08 kl. 13:45.
Citera
2015-12-08, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ztella
Det fetade.
En av hans vänner visste att han var "i skogen"
FUP s. 311:
"Bfhl: Jag tror att vi är hyfsat. Du har inte berättat för nån i förtrolighet eller så, nån nära vän
eller så?
KA: Nej. Jag har bara sagt att jag har varit där vid den tidpunkten.
Bfhl: Vem har du sagt det till?
KA: Min pappa och sen en kompis. Jag sa inte att jag var precis här. Jag sa att jag va i skogen
när hon hade kommit där vid halv sju.
Fhl: Och vad är det för kompis du har berättat det här för då? Vad heter han eller hon?
KA: Markus.
Fhl: Markus. Vad heter Markus i efternamn?
KA: Ska ni prata med honom?
Bfhl: Det får vi se, det är åklagaren som beslutar vilka vi ska prata med så vi får väl se.
KA: Markus Säterlund."

Kommer det anonyma tipset från MS?

Mycket obehaglig FUP, särskilt i förhören med KA.

Finns inte bland hans facebook-vänner..
Citera
2015-12-08, 14:11
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clive.warren
Någon som vet vad hans mamma heter? Förlåt om jag har missat det i tråden
Ja.
Citera
2015-12-08, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Varför ligger det grenar över henne? Är det något polisen lagt till för att skydda offrets identitet eller tror ni hon låg så när dom hittade henne? Hon ser INTE levande ut där, riktigt tragiskt.

Hon låg nog så där när hon hittades. Har väldigt svårt att tro att polisen har tagit några grenar för att täcka över hon och ta bild, tror dom hade använt någon typ av filt av respekt. Kan nog vara för att hon är stendöd..
Citera
2015-12-08, 14:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronken
Huruvida han är störd eller inte låter jag experterna svara på, detsamma påståendet om att hans funktionsnedsättning skulle vara medfödd. Vad har du för belägg för det annat än dina galna föreställningar? Det kan givet inte uteslutas att han skulle lida av en psykisk störning till den graden att han har ett vårdbehov, oaktat så tycker jag inte att denna gök ska släppas ut. Men om man anser att han är sjuk får man också vara beredd på att försöka motivera att han ska hållas inlåst även efter det att han eventuellt blir frisk. I dagsläget är det en omöjlighet.

Jag begriper inte inställningen jag tycker mig skönja. Hos Cantwell och vissa skribenter här. Om man nu anser att han borde hållas inlåst för livstid men verkar osäker på huruvida han är så pass psykiskt sjuk att han skulle kunna låsas in på rättspsyk på livstid som lagen är idag. Varför synes man vilja ändra lagen i riktning mot att kunna spärra in folk som är lite mindre sjuka jämfört med vad som krävs idag på rättspsyk också? Varför synes man tycka att det skulle vara mer realistiskt och humant än att möjliggöra att livstids fängelse kan dömas ut även för ungdomar?
Citera
2015-12-08, 14:40
Medlem
Flashback blir nämnt ett antal gånger i FUP, är det något vanligt när det kommer likartade fall?
Citera
2015-12-08, 14:47
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokeboy
Flashback blir nämnt ett antal gånger i FUP, är det något vanligt när det kommer likartade fall?
Nämns väl bara en eller två gånger? Och då något vittne som hittat bild på Kristoffer på flashback och liknande.
Citera
2015-12-08, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clive.warren
Någon som vet vad hans mamma heter? Förlåt om jag har missat det i tråden

M*rika, förmodligen samma efternamn som kristoffer, inte helt 100 dock
Citera
2015-12-08, 14:59
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0nty
M*rika, förmodligen samma efternamn som kristoffer, inte helt 100 dock

Ma*ica Helme*sson *=r
Citera
2015-12-08, 15:03
Medlem
JonJansefssons avatar
På sida 54 i FUP finns en lapp med texten personnummer + Christoffer@1996. På sidan efter en lapp där det står lösen och Christoffer@1996. Verkar alltså som att det sistnämnda är ett lösenord. Personnumret kanske användarnamn till en tjänst av något slag. Framgår dock inte vilken i FUP.
Citera
2015-12-08, 15:15
Medlem
ejibruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson
På sida 54 i FUP finns en lapp med texten personnummer + Christoffer@1996. På sidan efter en lapp där det står lösen och Christoffer@1996. Verkar alltså som att det sistnämnda är ett lösenord. Personnumret kanske användarnamn till en tjänst av något slag. Framgår dock inte vilken i FUP.

https://www.elevcentralen.se/
Citera
2015-12-08, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorrFlamingo
Märks att han har aspergers, han ljuger hemskt dåligt. Anledningen till att han klädde av Ida, var enligt honom att hennes mobil började pipa och för att leta reda på den så drog han av hennes byxor och med dem så följde trosorna Då "fick man lust" som han säger och började våldta henne.

Misstänker starkt att hans uppsåt var att våldta henne, trots att han ihärdigt vidhåller att han inte hade några sådana tankar förrän hon låg där naken.

Med hans förklaring framstår han bara som än mer pinsam. Att bara vilja döda någon och sedan komma på att "oj, jag kan ju våldta henne nu också" när hon är död, låter extremt primitivt. Det finns ändå något vackert och tilltalande med att planerat och metodiskt mörda och våldta någon. Något som detta mongo till gärningsman helt saknade känsla för.

Vad fan skriver du för skit?
Tilltalande med att mörda någon och sedan våldta offret?

Är du frisk i huvudet? Du borde fan spärras in på psyk på livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in