2015-12-07, 20:37
  #529
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Bråk på flyktingboende i Malmbäck

Ett bråk uppstod på måndagen på ett flyktingboende i Malmbäck, i Nässjö kommun. Två anmälningar om misshandel har upprättats.
http://www.tranastidning.se/article/brak-pa-flyktingboende-i-nassjo/
Citera
2015-12-07, 21:45
  #530
Medlem
LaScalas avatar
2015-12-07 15:00, Olaga hot, Sunne

Värmland: En kvinna har hotats på ett flyktingboende och polisen biträder vid ett omplaceringsförfarande.
2015-12-07 12:36, Misshandel, Sunne

Värmland: Två personer har blivit misshandlade på ett flyktingboende
Citera
2015-12-08, 10:58
  #531
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Årjäng:

Citat:
Mannen trängde sig vid 16.30-tiden in på ett flyktingboende med vad som först misstänktes vara ett svärd under jackan.

Ett svärd låter som något för MSM att spinna en rasisttråd på. Eftersom de inte gör det är det nog något för denna tråd istället.

http://www.nwt.se/arjang/2015/12/08/man-trangde-in-pa-flyktingboende
Citera
2015-12-08, 11:43
  #532
Medlem
Bollstabruk

Ett storbråk utbröt vid 21-tiden på måndagskvällen på ett asylboende i ångermanländska Bollstabruk. Ett 40-tal asylsökande ska ha slagits med knivar och andra tillhyggen. Två personer greps för grov misshandel. Polisen tvingades bevaka boendet under natten för att förebygga fortsatta våldsamheter.

http://avpixlat.info/2015/12/08/40-asylsokande-slogs-med-tillhyggen-pa-boende/
Citera
2015-12-08, 11:52
  #533
Medlem
Arngrips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Ett storbråk utbröt vid 21-tiden på måndagskvällen på ett asylboende i ångermanländska Bollstabruk. Ett 40-tal asylsökande ska ha slagits med knivar och andra tillhyggen. Två personer greps för grov misshandel. Polisen tvingades bevaka boendet under natten för att förebygga fortsatta våldsamheter.

http://avpixlat.info/2015/12/08/40-asylsokande-slogs-med-tillhyggen-pa-boende/

"Ett 40-tal asylsökande ska ha slagits med knivar och andra tillhyggen"

Och dessa ska vi snart släppa ut i samhället? Skrämmande! Och ännu mer skrämmande är väl att vi knappast kommer/kan slänga ut dem som inte uppför sig - de stannar väl kvar ändå som "papperslösa" eller kommer in igen med annan/saknad ID-handling...
Citera
2015-12-08, 12:18
  #534
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
I natt: Misshandel på asylboende i Skellefteå kommun

Ett larm kom in till polisen vid 03.00 i natt om att en man blivit misshandlad.

Han uppgav att han fått slag med knytnäven i ansiktet. Sedan ska han han ha gått till en granne på asylboendet.

En anmälan om misshandel upprättades.

Ingen person skadades.
http://norran.se/nyheter/i-natt-misshandel-pa-asylboende-i-skelleftea-kommun-498534
Citera
2015-12-08, 18:32
  #535
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
2015-12-08 18:02, Bråk, Ånge
Asylboendet - Torpshammar

Inkommer samtal via 112 om bråk/slagsmål mellan ett antal personer. Bl.a skall 2 män ha slagit en annan man. Denne man klagar över skada/smärta i ansiktet och bröstet.
Organisation
Polisen Västernorrland
LKC
https://polisen.se/Aktuellt/Handelser/Vasternorrland/2015-12-08-1802-Brak-Ange/
Citera
2015-12-08, 18:37
  #536
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Efter allvarliga missförhållanden på ett boende för ensamkommande barn gör Hudiksvalls kommun nu två Lex Sarah anmälningar.
– En av våra ungdomar har blivit utsatt för sexuellt övergrepp av annan ungdom på boendet, bekräftar Pia Andersson, chef för social- och omsorgsförvaltningen.
http://www.helahalsingland.se/halsingland/hudiksvall/sexuellt-overgrepp-pa-ensamkommande-barn-kommunen-hann-inte-kontrollera-boendet
Citera
2015-12-08, 20:32
  #537
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
https://polisen.se/Aktuellt/Handelser/Vasternorrland/2015-12-08-1802-Brak-Ange/

Jaha, det var dagens Torpshammar det. Är det inte lika bra att stänga ner det boendet?
Det löser sej kanske när de boende bränner ner det?
Ska vi behöva vänta tills dess?
Torpshammar slukar snart alla polisiära resurser i länet.
Kan man inte skicka dit clownerna Siri och Sigrid åtminstone för att lätta upp stämningen?
Citera
2015-12-09, 10:41
  #538
Medlem
LaScalas avatar
Och här bränner de ner sitt boende:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21909176.ab


En person har gripits misstänkt för mordbrand mot ett HVB-hem.
I huset, som totalförstördes, bodde bland annat ensamkommande flyktingbarn.
– Vi har en gripen och han är hemmahörande på hemmet, säger Christer Nordström på polisen.

Ett HVB-hem norr om Vänge utanför Uppsala totalförstördes i en brand på onsdagsmorgonen. Enligt polisen är det ett HVB-hem för ensamkommande barn som brann ned.
Enligt räddningstjänsten är branden fullt utvecklad och byggnaden är utrymd.


De hann före Torpshammar
Citera
2015-12-09, 10:51
  #539
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Flyktingmaten vid Trängslets asylboende är rekorddyr - 572 kronor per person och dygn. Enligt reglerna ska det kosta maximalt 150 kronor.
– Just nu är vi tvingade att acceptera det tillgängliga och möjliga för att klara mottagandet, säger Migrationsverkets enhetschef Maria Löfgren.
http://www.dt.se/dalarna/alvdalen/vid-trangslets-asylboende-kostar-flyktingmaten-7-miljoner-i-manaden
Citera
2015-12-09, 11:00
  #540
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Familjedrama på flyktingboende i natt – vuxet par misshandlade tonåring

En man och en kvinna i 35-årsåldern greps natten till idag onsdag misstänkta för misshandel i Gislaved.
Polisen larmades strax innan kl 23.
Brottsoffret är en kvinna i övre tonåren. Hon blev inte allvarligt skadad.

Brottet har inträffat inomhus och alla inblandade ingår i samma familj, uppger polisen.
”Misshandeln har skett på ett flyktingboende”, säger polisens presstalesman Lars Johansson.
De båda misstänkta anhölls efter förhör.
http://www.hoglandsnytt.se/familjedrama-i-natt-vuxet-par-misshandlade-tonaring/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in