2015-12-07, 07:55
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBlaBrah
Om du har en symmetrisk fördelning innebär det då även att de i princip aldrig ser ut som 35-40 heller. Och om du menar att de gör det eftersom du inte har en symmetrisk fördelning innebär det rimligen att de i snitt ser yngre ut än 30.

Logik är inget som biter på Babianen när det gäller frågan om hur fula, feta och värdelösa kvinnor är.
Citera
2015-12-07, 08:28
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Om du tror att 30-åringar ser ut på ett visst sätt medan de i verkligheten ser ut på ett annat sätt är det du som inte vet hur 30-åringar ser ut. Det är inte 30-åringar som ser "fel" ut för att deras faktiska utseende inte går ihop med dina föreställningar. Det här är typ som att du skulle tro att träd är metall-lådor med fyra hjul och en ratt medan bilar har grenar och löv, och när du går ut och undersöker hur bilar och träd ser ut utropar du "Ur led är tiden! Bilar ser ut som träd och träd ser ut som bilar!". Det vore naturligtvis rimligare att inse att du helt enkelt har missförstått hur bilar och träd faktiskt ser ut.

1) Det finns inget speciellt sätt som 30+ kvnnor ser ut på annat än att de ser äldre ut än vad folk tror.

2) Till exempel om du tar 10 kvinnor kommer kanske 3 att se ut som 35, 3 kommer att se ut som 40, 3 kommer att se ut som 45, 1 kommer att se ut som folk tror att 30 åringar ser ut.

Citat:
En normalfördelning förutsätter en variation. Jag har iofs inte påstått att det upplevda utseendet nödvändigtvist är normalfördelat (även om det känns som en schysst gissning), men det följer naturligtvis någon fördelning som rent logiskt definierar hur 30-åringar (eller whatever) ser ut.

Om du vill tala om standard utseende måste du använda måttet på "tantighet",

a) yngre tant = 30-40.

b) äldre tant = 40-50.

c) gammal pensionär = 50-60.

Citat:
Enskilda individer kan naturligtvis se ut hursomhelst. Men X-åringar som grupp ser definitionsmässigt ut som X-åringar just eftersom "att se ut som en X-åring" defineras av hur X-åringar ser ut som grupp.

Kvinnor i gruppen 30+ definieras inte efter utseende. Det definieras efter attityd kvinnor blir mer "fittiga" efter 30 även om de inte ser så annorlunda ut från när de var 25.

Citat:
Ser du hur du glider i argumentationen? Hur 30-åringar ser ut och hur folk tror att 30-åringar ser ut är olika saker. Om 30-åringar inte ser ut som folk tror att 30-åringar ser ut har folk fel i sina föreställningar om 30-åringars utseende, men 30-åringar ser fortfarande ut som 30-åringar. Verkligheten anpassar sig liksom inte efter folks missuppfattningar.

1) Ja har förklarat att det inte finns något typiskt utseende för 30 åringar för att det är en sorts social identitet, det har ingenting med åldern att göra.

2) Du kan jämföra det med gruppen "medelålders män" finns det en speciell ålder eller utseende på "medelålders män"? Nej det är en social identitet som många män skaffar vid en viss ålder.

3) På samma sätt blir många kvinnor "medelålders tanter" efter 30. Vissa blir det vid 25 vissa blir det aldrig.

Citat:
Om du har en symmetrisk fördelning innebär det då även att de i princip aldrig ser ut som 35-40 heller. Och om du menar att de gör det eftersom du inte har en symmetrisk fördelning innebär det rimligen att de i snitt ser yngre ut än 30.

Kvinnor på 30+ är random fördelade på utseenden från 30 till 45-50. Det typiska utseendet är "yngre tant".

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Logik är inget som biter på Babianen när det gäller frågan om hur fula, feta och värdelösa kvinnor är.

Men det är de? Sluta leva i förnekelse?
Citera
2015-12-07, 08:37
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Ja har förklarat att det inte finns något typiskt utseende för 30 åringar för att det är en sorts social identitet, det har ingenting med åldern att göra.
Så 30-åringar har inget typiskt utseende men de ser typiskt äldre ut än vad 30-åringar gör?

Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Kvinnor på 30+ är random fördelade på utseenden från 30 till 45-50. Det typiska utseendet är "yngre tant".
Det är som att tala med en vägg. Det du påstår är antingen trivialt eller nonsens, beroende på hur man väljer att tolka dig. Vi kommer inte uppnå någonting genom att försöka kommunicera med varandra så jag drar mig ur diskussionen här.
Citera
2015-12-07, 08:45
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Så 30-åringar har inget typiskt utseende men de ser typiskt äldre ut än vad 30-åringar gör?

De ser äldre ut än vad folk tror att 30 åringar ser ut som. Tänk landstings-tant det är det typiska utseendet för kvinnor på 30+. Vissa landstings-tanter ser yngre ut och vissa ser äldre ut men det är same-same.
Senast redigerad av Babianen 2015-12-07 kl. 09:06.
Citera
2015-12-07, 12:22
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8411143
Hur vanligt är det att 30 åriga tjejer ser 5-10 år yngre än vad dom är?

Jag tänder som mest på tjejer mellan åldrarna 15-30, det finns fina tjejer mellan 30-40 också, men efter 40 års åldern är det kört för tjejernas del tycker jag.

Det är långt kvar innan jag är så pass gammal så jag inte kan få en 30-40 årig tjej, så jag ska inte tänka för långsiktigt iaf.

Hur vanligt är det att 30 åriga tjejer ser ut som att vara 20-25 år? Eller överhuvudtaget tjejer som ser 5-10 år yngre ut än vad dom är?

Det är mindre vanligt än att någon ställer denna typen av korkade frågor här på Flashback...
Citera
2015-12-07, 12:46
Medlem
meramans avatar
Citat:

Jag tänder som mest på tjejer mellan åldrarna 15-30, det finns fina tjejer mellan 30-40 också, men efter 40 års åldern är det kört för tjejernas del tycker jag.

Det är långt kvar innan jag är så pass gammal så jag inte kan få en 30-40 årig tjej, så jag ska inte tänka för långsiktigt iaf.

Hur vanligt är det att 30 åriga tjejer ser ut som att vara 20-25 år? Eller överhuvudtaget tjejer som ser 5-10 år yngre ut än vad dom är?

Det är nog vanligare att dom försöker se ut som 5-10 år yngre och själva tror att dom gör det men misslyckas.

Dom försöker göra sig yngre men det blir bara ett patetiskt misslyckat försök. Men deras vänner blåljuger och säger att dom ser yngre ut fast det är uppenbart att dom inte gör det.

Men givetvis finns det även tjejer som ser 5 år yngre ut. De som ser 10 år yngre ut är mycket mer sällsynta.
Citera
2015-12-07, 15:43
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:

Hur vanligt? Mycket ovanligt.
Citera
2015-12-07, 16:08
Medlem
massacre-shootingss avatar
Jag är 30+ och folk tror att jag är ca 25 Får ta det som en komplimang
Citera
2015-12-07, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Det är mindre vanligt än att någon ställer denna typen av korkade frågor här på Flashback...
Varför ge ett sådant svar? Sug kuk, känns som att du just kom från Blattistan? Kom med ett riktigt svar när du har assimilerat dig till svensk Ahmed.
Senast redigerad av 8411143 2015-12-07 kl. 23:42.
Citera
2015-12-07, 23:52
Medlem
Den skamlöses avatar
Jag tycker att de flesta kvinnor, och män, ser yngre ut än de är. Det är iaf vanligare än det motsatta. Det här med tantighet och "fittighet" tycker jag oftast tyder på dålig attityd hos dem som tycker så.
Citera
2015-12-08, 00:05
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Varför ge ett sådant svar? Sug kuk, känns som att du just kom från Blattistan? Kom med ett riktigt svar när du har assimilerat dig till svensk Ahmed.

Vad väntar du dig för svar på en sådan fråga? Jag påstår att det ät myyyycket ovanligt att de ser så mkt yngre ut än vad de är, detta beroende på utgångsåldern... Hur mkt klokare blev du av detta mitt tyckande? Subjektiva tyckanden är ju ganska värdelösa, eller hur? Btw är svensk...
Citera
2015-12-08, 04:09
Medlem
DixieDs avatar
Är 28 men ser ut som 18 och har blivit tillfrågad om mitt SL- kort verkligen ska vara för vuxna. Min pojkvän är 30 + och ser ut som 18.
Vi blir oftast utstirrade av ungdomar som tror att vi är i den åldern.

Huvudsaken är att man tar hand om sig, sover rätt, äter rätt och tränar mycket.

Män som flirtar med mig eller försöker få en dejt är alltid 23 eller under. Oftast är det yngre som flirtar. Jag säger ingenting om min ålder hahah.
Senast redigerad av DixieD 2015-12-08 kl. 04:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in