2015-12-06, 22:02
Medlem
flaess avatar
Nu anser jag visserligen att man räknas som ung upp t.o.m. 30 års ålder, men det är mycket vanligt att tjejer omkring 30 år ser ut att vara betydligt yngre än deras kronologiska ålder. Jag känner väldigt många tjejer i åldersspannet 27-32 som kan misstas för att vara omkring 20 år gamla. Men jag upplever att det går en gräns omkring 32-34 års ålder, där tidens tand på allvar börjar göra sig påmind.
Senast redigerad av flaes 2015-12-06 kl. 22:08.
Citera
2015-12-07, 02:02
Bannlyst
Väldigt ovanligt. Dagens tjejer har en betydligt sämre livsstil vilket betyder att många kvinnor åldras i förtid. Ser det varje dag.
Citera
2015-12-07, 02:16
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyMcgill
Väldigt ovanligt. Dagens tjejer har en betydligt sämre livsstil vilket betyder att många kvinnor åldras i förtid. Ser det varje dag.
Min sagolikt vackra fru (32) får allt som oftast visa leg när vi handlar på Systembolaget, medan expediten tittar på mig (31) och säger, "ja, du har ju passerat" .
Detta trotts att hon fött två barn, röker (visserligen inte dagligen) och väger mer än genomsnittet (vilket kan få folk att se äldre ut). Så nej, livsstilsfaktorer är inte hela sanningen.
Livet är helt enkelt inte rättvist...
Citera
2015-12-07, 02:51
Medlem
Väldigt vanligt, vet massor av tjejer i min bekantskapskrets som jag blivit nästan chockad av när jag fått veta deras ålder, ser ut som 20-25 och är runt 35 typ. Känner en 37åring vars ålder jag ärligt gissade var 22 först.

Sen finns ju naturligtvis det omvända även det i stora massor, folk som ser 10-15 år äldre än vad de är, snackade arbete med en tjej tidigare i höstas som jag trodde var runt 26-28, hennes legg talade dock om att hon var 43.
Citera
2015-12-07, 04:54
Medlem
Seventys avatar
Såg den här intervjun nyss och kom att tänka på den här tråden. TV damen nämner i klippet att hon är över 40. Jag tycker att hon ser väldigt bra ut! Skulle lätt gissa på att hon var kring 30 snåret.

https://youtu.be/Kh1t2MJDbrs?t=2m3s
Citera
2015-12-07, 05:08
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Det vanliga är att 30+ kvinnor ser 5-10 år äldre ut. Så de kvinnor som du ser på gatan som du tror är typ 40-45 är egentligen 30-35.

2) Dessutom åldras kvinnor mentalt mycket fortare än män så de blir väldigt tantiga efter 30.

3) In short när du är 30 kommer du att vara tillsammans med en 40 årig tant.
Citat:
Sorry dude, jag bor på Östermalm ibland, de kvinnor i innerstan som är 30-35 ser också ut som 40+. De är också tantiga och cuntish.
Det är naturligtvis inte så att 30+ kvinnor i regel ser 5-10 år äldre ut. Då är det ju du som inte fattar hur 30+ kvinnor ser ut.
Citera
2015-12-07, 05:42
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBlaBrah
Det är naturligtvis inte så att 30+ kvinnor i regel ser 5-10 år äldre ut. Då är det ju du som inte fattar hur 30+ kvinnor ser ut.

1) Jag är själv kvinna på 30+ så jag vet hur kvinnor i min ålder ser ut. Det varierar från 5 år äldre som minst till 15 år äldre om ni har otur, average är kanske 10 år äldre alltså en kvinna på 35 ser vanligtvis ut som 45 och beter sig så också.

2) Jo det är precis så det är. Här är några exempel,

- 31, http://www.expressen.se/nyheter/hele...r-mer-nojd-nu/

- 34, http://www.expressen.se/nyheter/jane...mest-nojd-med/

det här är ganska typiskt.

3) Inse att efter 30 bli kvinnor tanter. Det finns yngre och äldre tanter men det är fortfarande tant.
Senast redigerad av Babianen 2015-12-07 kl. 05:46.
Citera
2015-12-07, 05:52
Medlem
MasterBaits avatar
Nej, ovanligt. 99% av kvinnor börjar se ut som gamla haggor efter 30.
Citera
2015-12-07, 06:09
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Citat:
1) Jag är själv kvinna på 30+ så jag vet hur kvinnor i min ålder ser ut. Det varierar från 5 år äldre som minst till 15 år äldre om ni har otur, average är kanske 10 år äldre alltså en kvinna på 35 ser vanligtvis ut som 45 och beter sig så också.

2) Jo det är precis så det är. Här är några exempel,

- 31, http://www.expressen.se/nyheter/hele...r-mer-nojd-nu/

- 34, http://www.expressen.se/nyheter/jane...mest-nojd-med/

det här är ganska typiskt.

3) Inse att efter 30 bli kvinnor tanter. Det finns yngre och äldre tanter men det är fortfarande tant.
Men 35-åriga kvinnor som grupp ser ju definitionsmässigt ut som 35-åriga kvinnor. Jag behöver inte titta på några kvinnor överhuvud taget för att slå fast det. Deras utseende följer någon fördelning som i sig definierar vad det innebär att se ut som 35. Det är inte meningsfullt att påstå att den fördelningen är "fel".

Sen är det naturligtvis möjligt att du inte kan se skillnad på 35-åringar och 45-åringar, men det betyder inte att 35-åringar (som grupp) ser äldre ut än 35. Det skulle bara innebära att 35-åringar och 45-åringar ser likadana ut.

Vad TS frågar om är hur vanligt det är att enskilda individer avviker från medlet. I princip hur stor utseendefördelningens varians är, alltså.
Citera
2015-12-07, 06:29
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Men 35-åriga kvinnor som grupp ser ju definitionsmässigt ut som 35-åriga kvinnor. Jag behöver inte titta på några kvinnor överhuvud taget för att slå fast det. Deras utseende följer någon fördelning som i sig definierar vad det innebär att se ut som 35. Det är inte meningsfullt att påstå att den fördelningen är "fel".

1) Um, nej? Folk har en ungefärligt idé om hur kvinnor ska se ut vid 20-30-40. I verkligheten ser 30+ kvinnor ut som folk tror att 40+ kvinnor ser ut. 40+ kvinnor ser ut som folk tror att 50+ kvinnor ser ut, och så vidare.

2) Du kan inte tala om en normal-fördelning för att det finns en väldigt stor variation typ mellan 5-15 år. Så en kvinna på 35 kan se ut som 40, 45, 50 det är svårt till och med för mig som kvinna att veta vilken ålder en kvinna har.

Citat:
Sen är det naturligtvis möjligt att du inte kan se skillnad på 35-åringar och 45-åringar, men det betyder inte att 35-åringar (som grupp) ser äldre ut än 35. Det skulle bara innebära att 35-åringar och 45-åringar ser likadana ut.

Nej.

1) 35 åringar kan se ut som 40 åringar, 45 åringar, 50 åringar.

2) 45 åringar kan se ut som 50 åringar, 55 åringar 60 åringar.

3) En del 35, 40, 45, 50, 55, 60 åringar ser ut som sin ålder. Det gör det väldigt svårt att veta om en till exempel 40 åring är 40 år eller bara en 30-35 åring som ser äldre ut.

4) Det är därför som man måste gå på tant-faktorn. Om kvinnan är lite tantig är hon yngre även om hon ser mycket äldre ut. Om kvinnan är mycket tantig då är hon äldre även om hon inte ser äldre ut än den första kvinnan.

Citat:
Vad TS frågar om är hur vanligt det är att enskilda individer avviker från medlet. I princip hur stor utseendefördelningens varians är, alltså.

1) Medlet är att en kvinna på 30+ ser 5 -15 år äldre ut.

2) Det är väldigt få kvinnor på till exempel 30 som ser ut som folk tror att 30 åriga kvinnor ser ut. De kvinnor som ser ut som 30 är egentligen 25.

3) TS frågar hur vanligt det är att 30 åriga kvinnor ser ut som 20-25 jag kan berätta att det i princip inte förekommer.
Senast redigerad av Babianen 2015-12-07 kl. 06:31.
Citera
2015-12-07, 07:01
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Citat:
1) Um, nej? Folk har en ungefärligt idé om hur kvinnor ska se ut vid 20-30-40. I verkligheten ser 30+ kvinnor ut som folk tror att 40+ kvinnor ser ut. 40+ kvinnor ser ut som folk tror att 50+ kvinnor ser ut, och så vidare.
Om du tror att 30-åringar ser ut på ett visst sätt medan de i verkligheten ser ut på ett annat sätt är det du som inte vet hur 30-åringar ser ut. Det är inte 30-åringar som ser "fel" ut för att deras faktiska utseende inte går ihop med dina föreställningar. Det här är typ som att du skulle tro att träd är metall-lådor med fyra hjul och en ratt medan bilar har grenar och löv, och när du går ut och undersöker hur bilar och träd ser ut utropar du "Ur led är tiden! Bilar ser ut som träd och träd ser ut som bilar!". Det vore naturligtvis rimligare att inse att du helt enkelt har missförstått hur bilar och träd faktiskt ser ut.

Citat:
2) Du kan inte tala om en normal-fördelning för att det finns en väldigt stor variation typ mellan 5-15 år. Så en kvinna på 35 kan se ut som 40, 45, 50 det är svårt till och med för mig som kvinna att veta vilken ålder en kvinna har.
En normalfördelning förutsätter en variation. Jag har iofs inte påstått att det upplevda utseendet nödvändigtvist är normalfördelat (även om det känns som en schysst gissning), men det följer naturligtvis någon fördelning som rent logiskt definierar hur 30-åringar (eller whatever) ser ut.

Citat:
Nej.

1) 35 åringar kan se ut som 40 åringar, 45 åringar, 50 åringar.

2) 45 åringar kan se ut som 50 åringar, 55 åringar 60 åringar.

3) En del 35, 40, 45, 50, 55, 60 åringar ser ut som sin ålder. Det gör det väldigt svårt att veta om en till exempel 40 åring är 40 år eller bara en 30-35 åring som ser äldre ut.

4) Det är därför som man måste gå på tant-faktorn. Om kvinnan är lite tantig är hon yngre även om hon ser mycket äldre ut. Om kvinnan är mycket tantig då är hon äldre även om hon inte ser äldre ut än den första kvinnan.
Enskilda individer kan naturligtvis se ut hursomhelst. Men X-åringar som grupp ser definitionsmässigt ut som X-åringar just eftersom "att se ut som en X-åring" defineras av hur X-åringar ser ut som grupp.

Citat:
1) Medlet är att en kvinna på 30+ ser 5 -15 år äldre ut.
Det är iofs möjligt om du har en jävligt asymmetrisk fördelning, men det är inte särskilt troligt. Det troliga är att du inte begriper dig på medelvärden och fördelningar.

Citat:
2) Det är väldigt få kvinnor på till exempel 30 som ser ut som folk tror att 30 åriga kvinnor ser ut. De kvinnor som ser ut som 30 är egentligen 25.
Ser du hur du glider i argumentationen? Hur 30-åringar ser ut och hur folk tror att 30-åringar ser ut är olika saker. Om 30-åringar inte ser ut som folk tror att 30-åringar ser ut har folk fel i sina föreställningar om 30-åringars utseende, men 30-åringar ser fortfarande ut som 30-åringar. Verkligheten anpassar sig liksom inte efter folks missuppfattningar.
Citera
2015-12-07, 07:04
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Citat:
3) TS frågar hur vanligt det är att 30 åriga kvinnor ser ut som 20-25 jag kan berätta att det i princip inte förekommer.
Om du har en symmetrisk fördelning innebär det då även att de i princip aldrig ser ut som 35-40 heller. Och om du menar att de gör det eftersom du inte har en symmetrisk fördelning innebär det rimligen att de i snitt ser yngre ut än 30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in