2015-12-07, 22:16
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Är det möjligt att dömas för dråp när man våldtar och skändar liket efter dådet? Låter mycket märkligt tycker jag, det pekar ju mot ett motiv för att döda.
Ja, det kan man. Och en dråprubricering säger inget om uppsåt att döda eller ej. Mord och dråp innebär båda ett uppsåtligt dödande.
Citera
2015-12-07, 22:18
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Ja, det kan man. Och en dråprubricering säger inget om uppsåt att döda eller ej. Mord och dråp innebär båda ett uppsåtligt dödande.
Jo uppsåt ja men vid dråp ska ju det vara ett beslut taget i hastigt mod utan någon annan tanke bakom, att han betedde sig som han gjorde med henne efter dådet visar ju att han snarare levde ut en fantasi än bara fattade ett beslut i hastigt mod
Citera
2015-12-07, 22:18
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Dahmer hade väl en fysisk hjärnskada och personlighetsstörning SAMT psykiska sjukdomar!? Typ tappad på skallen som barn, eller från någon misshandel?

Han var förvisso 18 år när han begick sitt första mord.
Det han hade var naturligtvis en grav personlighetsstörning. Det trodde jag var självklart att folk visste. Någon fysisk skada på hjärnan har såvitt jag vet aldrig inträffat, däremot uppvisar säkert hans hjärna abnormitet vid en EEG-analys...men det gör säkert KAs hjärna också
Citera
2015-12-07, 22:25
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, detta med incesttemat, hennes till synes likgiltiga attityd gentemot sonens problem och känsla av att hon avskyr och skäms för honom. Detta mm från förhören får mina freudklockor att ringa som går att koppla till att relationen till mamman varit dysfunktionell sedan tidig barndom. Med reservation för missar i resonemanget så - Får bilden av att de haft en osund närhet genom för tät fysisk kontakt, sovit tillsammans osv, vilket lett till en frustrerad bindning som blivit sexualiserad , kanske i form av att sonen fått fylla ut ett känslomässigt tomrum hos mamman som hon sedan abrupt avbrutit av någon anledning genom att straffa, håna och slå honom. Kan ha varit ett mönster som upprepat sig för att så bilda ett komplext trauma där sonen blandar ihop att modern gör honom illa med sexuell upphetsning. En vrede blandad med maktlöshet som under uppväxt o tonår byggs upp mot att mamman stöter bort honom och avvisar honom hennes kärlek vilket skapar värdelöshetskänslor och självhat. Ett ganska klassiskt bakgrundstema hos många sexualförbrytare, åtminstone de som det brukar talas om, vilket det tycks finnas indikationer på kan vara frågan om här också.
Du kanske vet var jag kan hitta min borttappade klocka? Eftersom du ser syner och föreställer dig saker?

Du har inga som helst belägg för dina påståenden.

Du får gärna ange relevant akademisk forskning som stöd för ditt trams.
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Förmodligen för att pappan är bekant med exakt samma lustar men lyckats behandlats. Genetik.
Elakt djävla förtal.
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Mästerlig analys och betraktelse
Mästerligt dyngprat skulle jag vilja säga.

KAs familj är för övrigt offer de med. Tänk hur djävla dåligt de mår nu, hur mycket de funderar över om de kunde förhindrat något, om missat varningssignaler och deras oro för KA. Bakom varje skithög som den här står det oftast en helt oskyldig familj som bryter samman i chock och sorg.
Senast redigerad av AdamBomb 2015-12-07 kl. 22:31.
Citera
2015-12-07, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
Här

VARNING!!!

Wow! Bekräftar att det är en stor VARNING på den bilden.

Hur lyckas man få tag i sekretessbelagda foton?
Citera
2015-12-07, 22:28
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knachi
Wow! Bekräftar att det är en stor VARNING på den bilden.

Hur lyckas man få tag i sekretessbelagda foton?

Den finns i fuppen, polisen tabbade sig. Vilket har klarlagts ungefär 6347 gånger i tråden redan.
Citera
2015-12-07, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Den finns i fuppen, polisen tabbade sig. Vilket har klarlagts ungefär 6347 gånger i tråden redan.

Flera av oss har tyvärr inte lyckats avmaskera bilder från FUP:en. Klagar således inte om någon som fått det att fungera kan vara bussig och släppa fler.
Citera
2015-12-07, 22:31
Medlem
JonJansefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, den är sekretessbelagd precis som bilderna ni avmaskerar i tråden.
Det finns en orsak till att man maskerar bilderna, och RPU.
Slasken lär inte heller komma ut eftersom den tillhandahålls av polisen, och dom lämnar inte ut den.
Ni? Jag har inte avmaskerat någon bild och vänder mig starkt emot att folk gör detta.

Sekretess torde väl inte gälla för RPU:n längre, eftersom FUP är inlämnad? Flera av de saker som står offentligt FUP förekommer ju med allra största sannolikhet bakom sekretessen i RPU:n, alltså har sekretessen spelat ut sin roll där.

Men vad vet jag, du har säkert rätt. Får helt enkelt mejla tingsrätten imorgon och se vad de säger.

Det var nytt för mig att slasken inte kan begäras ut. Har för mig att det gick att göra det förr i tiden och att jag sett journalister göra detta i reportage osv. Men det har kanske ändrats.
Citera
2015-12-07, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villalarm
Expressen gick ut med namn och bild på Lisa Holms mördare ocskå när åtal väcktes.
Han är inte svensk och har inte erkänt.

Expressen gick ut med namn och bild betydligt tidigare än när åtal väcktes.
Senast redigerad av waders 2015-12-07 kl. 22:46.
Citera
2015-12-07, 22:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Så det kommer bli ca 8 år i finkan förutsatt att han döms för mord och resten. Känns inte direkt som ett stabilt rättssystem om nu ändå inte som det var förr med vård och mördare kunna gå fria inom ett år. Märkligt resonemang detta att livstid inte kommer ifråga pga att han är 19. Spelar väl ingen roll vuxen som vuxen.
Citera
2015-12-07, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson
Ni? Jag har inte avmaskerat någon bild och vänder mig starkt emot att folk gör detta.

Sekretess torde väl inte gälla för RPU:n längre, eftersom FUP är inlämnad? Flera av de saker som står offentligt FUP förekommer ju med allra största sannolikhet bakom sekretessen i RPU:n, alltså har sekretessen spelat ut sin roll där.

Men vad vet jag, du har säkert rätt. Får helt enkelt mejla tingsrätten imorgon och se vad de säger.

Det var nytt för mig att slasken inte kan begäras ut. Har för mig att det gick att göra det förr i tiden och att jag sett journalister göra detta i reportage osv. Men det har kanske ändrats.

Det gick förut att ta ut slasken kommer jag ihåg men det kostade skjortan. Beroende på hur många sidor det är, kommer ihåg att i det aktuella fallet jag minns handlade det om kanske 4000 kr eller så. Nu vet jag inte hur det är med den saken.
Citera
2015-12-07, 22:34
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Flera av oss har tyvärr inte lyckats avmaskera bilder från FUP:en. Klagar således inte om någon som fått det att fungera kan vara bussig och släppa fler.

Det finns bara en bild som går att av "avmaska" och det är den där bilden. Resten av bilderna är borttagna ur FUP och går därför inte att avmaska hur mycket man än försöker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in